Gå til innhold

skal i etterfest .. spørsmål om gave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Naboene har nylig giftet seg, og invitert oss på etterfest. Tror det er litt for å bli kvitt drikkevarer og på samme tid bli litt bedre kjent med naboene. Vi bor i et lite nabolag, men kjenner hverandre ikke så godt. Er på hils, men ikke noe mer enn det.. helt naturlige årsaker, nabolaget er relativt nyetablert, og folk er opptatt på hver sin kant :)

Rett etter jeg fikk høre at de hadde gifta seg, kjøpte jeg en blomst i gave.
Nå skal vi på etterfest, hvor jeg er ganske sikker på at vi får servering, av både mat og drikke.
Så her er saken.
Burde jeg gi en liten oppmerksomhet til, som takk for at vi får komme på fest?
De har allerede fått en blomst, men siden vi spleisa med naboparet ble jo ikke blomstren serlig store utgiften :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadda gitt et fint kort og en liten ting på festen :)

• Liker 1
Skrevet

Jeghadde gitt en litengave:)

• Liker 1
Skrevet

Liten gave er på sin plass :)

• Liker 1
Skrevet

Kjøp en flaske litt dyr vin :)

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar (og tips)!:)
Får prøve å finne noe passende i morgen :)

Skrevet

Jeg hadde gitt vin eller lignende

• Liker 1
Skrevet

men blir det ikke litt rart å kjøpe vin/alkhol, når de arrangerer festen litt på grunn av at de vil kvitte seg med drikkevarer som ble til overs fra bryllupet? :S

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Enig med gjest over, ikke ta med vin i gave på en slik fest!

Vi hadde restefest etter bryllupet vårt. For å bli kvitt lageret med alkohol, blant annet. Vi inviterte en hel gjeng med folk, både folk som hadde vært i bryllupet, og andre venner og kjente. Ingen hadde med gave - heldigvis! Det var slett ikke meningen å ha det som en bryllupsfeiring nr to,, vi ville bare senke skuldrene på denne festen, være "vanlige folk som har fest".

Jeg hadde gått mot strømmen i denne tråden og IKKE tatt med gave. Det blir jo nesten litt rart når du allerede har gitt blonst (og kort, regner jeg med).

Men det går jo an å høre med andre naboer som skal på festen, og hvis de skal gi gave, kan dere jo spleise på noe. Kommer vel også litt an på hvor formell invitasjonen var - var den skriftlig, på elfenbenshvitt kort, eller var det mer en setning i forbifarten "Hei, vi skal ha fest, vil dere komme?" :)

Anonymous poster hash: 4ef78...2e1
  • Liker 1
Skrevet

fikk en invitasjon i innboksen på facebook ;) så ikke veldig formelt nei.
De har fått en blomst (orkide) og et lite kort ved siden av.

Vi kan helt sikkert spleise med naboene, det gjorde vi med blomstren og. De er like usikre som oss, så ikke mye hjelp å få der i gården :P
Vi kjenner dem ikke så veldig godt, så aner ikke hvem som kommer på festen heller.

men tenkte ikke å bruke mer enn et par hundre kroner, bare noe som seier takk for invitasjonen :)

Skrevet

men blir det ikke litt rart å kjøpe vin/alkhol, når de arrangerer festen litt på grunn av at de vil kvitte seg med drikkevarer som ble til overs fra bryllupet? :S

Godt poeng

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...