AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #1 Skrevet 7. august 2013 Har en tass på 17 mnd som er høyt og lavt om dagen... Han er veldig god motorisk og det er lite som stopper han! Han kan også sitte rolig å leke lenge, så er ikke bekymret ifht aktiviteten. Han har nå begynt i barnehagen og får stadig høre hvor aktiv han er Vet jo at han er aktiv, men synes ikke han er så ille da... Hvor aktiv er deres barn på den alderen? Anonymous poster hash: b8c25...d4c
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #2 Skrevet 7. august 2013 Oi, jeg har en på 11 mnd som er sånn... Han er virkelig også høyt og lavt hele tiden, løper rundt som en oioi og herjer, og har vært tidlig ute motorisk hele veien. (Men han kan også sitte rolig på gulvet å leke hvis det er en leke eller gjenstand som fascinerer og fenger ham skikkelig, altså). Hvis barnehagen mener at det er mye aktivitet for en på 17 mnd, tør jeg ikke engang tenke på hva de måtte ha tenkt om sønnen min...!Anonymous poster hash: 7b899...d7b
Harlekin Skrevet 7. august 2013 #3 Skrevet 7. august 2013 Min nevø er en sånn aktiv type, høyt og lavt og hit og dit med mye lyd Kjempekoselig unge! Han er like gammel som din, ca. Min datter, derimot, har altid vært relativt rolig av seg. Hun føk selvsagt endel rundt hun også og klatrer og styrte, men hun overgåes totalt av sin fetter.
Alja Skrevet 7. august 2013 #5 Skrevet 7. august 2013 VELDIG aktiv. Og slik har han holdt seg de siste to årene. Nå er han trassig i tillegg til å være høyt og lavt.
Boletta Skrevet 7. august 2013 #6 Skrevet 7. august 2013 Er det en negativ bemerkning? At han er aktiv? Det trenger vel ikke bety noe?
Vera Vinge Skrevet 8. august 2013 #7 Skrevet 8. august 2013 Er ikke dette normalen da? Syns alle barn jeg kjenner på den alderen flyr rundt hele tiden. Jeg syns det som kan skille dem er om de har evne til å sitte stille i blant og om de har evne til å passe seg eller ikke. Min sønn er 19 mnd, og beskrives som rolig sammenlignet med en venninnes gutt som er noen måneder eldre. Jeg tror de er nesten like aktive ca, men forskjellen er at han andre ikke klarer å sitte rolig og konsentrere seg om noe. Han må også passes mye mer på enn min sønn, fordi han fort klatrer i vei og skader seg. Så vet ikke om betegnelsen aktiv kun handler om ren aktivitet, men også om andre forhold slik jeg nevner? 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå