AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #1 Skrevet 7. august 2013 I løpet av et år klarte jeg å gå ned nesten 10 kg kun ved å legge om kostholdet mitt og spise sunnere (uten å tenke særlig på næringsstoffer som karbo osv). Veide den gang 56,6 nøyaktig og gikk ned til 47 kg. (Er 16 år og 165 høy, om det skulle ha noe betydning). Etter at jeg begynte å trene gikk jeg opp til 49 kg. Håper dette var muskler? Økte kaloriinntaket litt, ettersom det ellers ble alt for lavt når jeg i tillegg trente, så kaan jo være fett også. I juni bestemte jeg meg for å prøve lavkarbo, for å komme meg ned til 47 kg igjen, ettersom det er trivselsvekta mi. Har ligget i gjennomsnitt på 15-80 gram karbohydrater til dagen, og får de fleste karbohydratene mine fra nøtter og grønnsaker. Holder et lite øye åpent for kalorinntaket fortsatt, og ligger på ca 1400 kalorier til dagen. Hvorfor går jeg ikke ned i vekt? Spiser jeg for mye? Hva gjør jeg galt?Anonymous poster hash: 222d1...1b6
Alja Skrevet 7. august 2013 #2 Skrevet 7. august 2013 Du slanker deg i en alder av 16 I løpet av et år klarte jeg å gå ned nesten 10 kg kun ved å legge om kostholdet mitt og spise sunnere (uten å tenke særlig på næringsstoffer som karbo osv). Veide den gang 56,6 nøyaktig og gikk ned til 47 kg. (Er 16 år og 165 høy, om det skulle ha noe betydning). Etter at jeg begynte å trene gikk jeg opp til 49 kg. Håper dette var muskler? Økte kaloriinntaket litt, ettersom det ellers ble alt for lavt når jeg i tillegg trente, så kaan jo være fett også. I juni bestemte jeg meg for å prøve lavkarbo, for å komme meg ned til 47 kg igjen, ettersom det er trivselsvekta mi. Har ligget i gjennomsnitt på 15-80 gram karbohydrater til dagen, og får de fleste karbohydratene mine fra nøtter og grønnsaker. Holder et lite øye åpent for kalorinntaket fortsatt, og ligger på ca 1400 kalorier til dagen. Hvorfor går jeg ikke ned i vekt? Spiser jeg for mye? Hva gjør jeg galt?Anonymous poster hash: 222d1...1b6 Du slanker deg i en alder av 16. 3
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #3 Skrevet 7. august 2013 Lavkarbo er ikke direkte en diett, men er vektregulerende. 47 kg på 165 cm er lite, og derfor er det naturlig at du legger på deg. Du burde ikke slanke deg når du er så ung og slank, fokuser heller på trening.Anonymous poster hash: 3b106...9d3 4
Alja Skrevet 7. august 2013 #4 Skrevet 7. august 2013 Det er uansett helt naturlig at du legger på deg nå. Det kalles kvinnelige former som pupper, rumpe, lår og hofter. Du går fra å være barn til å bli en voksen. Da har man ikke samme kroppen. Jeg hadde også noia når jeg la på meg da jeg var 15-16, men når jeg ser tilbake på det nå er jeg sjeleglad for at jeg ikke ser ut som da jeg var 15 for å si det mildt. 2
Jade Skrevet 7. august 2013 #5 Skrevet 7. august 2013 http://nhi.no/forside/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/kmi-kroppsmasseindeks-3263.html Du er på grensen til å være undervektig ved 49kg. 47kg *er* undervektig. Kanskje kroppen din har stabilisert seg på 49kg fordi den ikke ønsker å være undervektig. At den selv finner sin trivselsvekt. 2
Gjest Peanut Skrevet 8. august 2013 #7 Skrevet 8. august 2013 Denne linken fra ung.no sier noe om hva det er vanlig å veie: http://www.ung.no/helse/2004_Hva_er_det_vanlig_%C3%A5_veie.html Generelt for en jente mellom 165-167 cm er passelig vekt et sted mellom 50 og 65 kilo.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå