Gå til innhold

Hva gjør jeg med pappa i bryllupet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal gifte meg snart. Jeg har en pappa som aldri helt har stilt opp, og jeg har ikke noe særlig kontakt med han. Han bor lengre unna, og har sin egen familie uen meg. Han ødela for seg i barndommen (ikke noe værre enn at han aldri virka interresert i å ha meg). Nå når jeg skal gifte meg, virker det som at han har forhåpninger om at han skal følge meg opp til alters, noe som blir helt uaktuelt. Jeg har planer om å bli fulgt av mamma, men da tror jeg han blir veldig lei seg, selvom jeg ikke kan skjønne at han skal bry seg så mye.

Hva syntes dere jeg skal gjøre? Og bør jeg ha dårlig samvittighet for at jeg velger mamma til å følge meg til alters? Hun har jo i vært fall alltid tatt vare på meg :-)

Og en ting til; Hvordan blir borplasseringen? Jeg vil feks ikke ha pappa sittende ve d siden av mamma (da mamma er gift og jeg har da en svigerfar).
For min del blir det mest naturlig at mamma og mannen hennes sitter ved siden av meg, og pappa og "familien hans" litt lengre unna.

Har dere noen erfaringer med dette? Hva ville dere gjort?

Anonymous poster hash: 5d256...5f9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når han har gitt faen i deg i hele oppveksten, syns jeg ikke du skal bruke en halv kalori på å bekymre deg for ikke såre en person, som til de grader har såret deg.

Anonymous poster hash: 82e94...c29
  • Liker 11
Skrevet

Sett han der DU vil, la din mor følge deg ;)

• Liker 2
Skrevet

******Mente at jeg har en stefar***** hehe

Gjest Galactica
Skrevet

Når han har gitt faen i deg i hele oppveksten, syns jeg ikke du skal bruke en halv kalori på å bekymre deg for ikke såre en person, som til de grader har såret deg.

Her er det jeg mener om saken.

Skrevet

Bare så enig! men, for å være sikker på at ikke det blir noe bråk på selve dagen, så kanskje du bør opplyse han om fakta på forhånd. Så ikke gubben har noen forhåpninger hverken om det ene eller andre

• Liker 3
Gjest vilma2000
Skrevet

Gjør som du vil! La mor følge deg ned alteret og plasser faren din + hans familie hvor enn du vil:) Ditt bryllup - ditt valg. Lykke til og gratulerer så mye!!:)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde samme problemet da jeg giftet meg, men pappa tok det fint at storebror fulgte meg isteden. Vi hadde hestesko under middagen og jeg plasserte han litt på nedsiden. Ferdig snakka. Mitt bryllup og slik ville jeg ha det. :)

Anonymous poster hash: a87f9...615

• Liker 1
Skrevet

I bunn og grunn har han vel valgt for lenge siden hvilken rolle han vil ha i ditt liv, så at han blir plassert der han har valgt seg plass burde ikke overraske ham. Gjør det du ønsker her, han har valgt for lenge siden :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg skal gifte meg snart. Jeg har en pappa som aldri helt har stilt opp, og jeg har ikke noe særlig kontakt med han. Han bor lengre unna, og har sin egen familie uen meg. Han ødela for seg i barndommen (ikke noe værre enn at han aldri virka interresert i å ha meg). Nå når jeg skal gifte meg, virker det som at han har forhåpninger om at han skal følge meg opp til alters, noe som blir helt uaktuelt. Jeg har planer om å bli fulgt av mamma, men da tror jeg han blir veldig lei seg, selvom jeg ikke kan skjønne at han skal bry seg så mye.

Hva syntes dere jeg skal gjøre? Og bør jeg ha dårlig samvittighet for at jeg velger mamma til å følge meg til alters? Hun har jo i vært fall alltid tatt vare på meg :-)

Og en ting til; Hvordan blir borplasseringen? Jeg vil feks ikke ha pappa sittende ve d siden av mamma (da mamma er gift og jeg har da en svigerfar).

For min del blir det mest naturlig at mamma og mannen hennes sitter ved siden av meg, og pappa og "familien hans" litt lengre unna.

Har dere noen erfaringer med dette? Hva ville dere gjort?

Dette høres ut som min situasjon, bortsett fra hos meg sliter pappa psykisk, noe som er grunn til det dårlige forholdet. Jeg har valgt at mamma følger meg opp. Det var det eneste naturlige. Hvis det blir spørsmål sier jeg det som det er at det var mest naturlig. Ang bordsetting har jeg valgt å gjøre det slik at mamma sitter ved meg, så min søster så pappa så min bror. Da slipper mamma å sitte ved pappa men han er fremdeles plassert sentralt i "familieområdet" dette passet best for meg, jeg vet jo ikke om det funker for deg. Mitt råd er å se bort fra tradisjonell bordsetting og sette folk "der de passer inn" i stedet. Lykke til!

AnonymBruker
Skrevet

Takk dere :) Ble litt mer sikker nå, når jeg hørte deres mening ;-)

Skrevet

Jeg har samme problem! Vi endte opp med å sette svigerfar ved siden av meg (han er verdens snilleste!). Ved siden av ham sitter svigermor. Min mor sitter ved siden av mannen også sa mamma at pappa fikk bare holde ut og sitte ved siden av henne. Stefar sitter på andre siden av svigermor :)

Mamma ville bare hjelpe til og det er så hyggelig! Selv om hun egentlig hadde ønsket å sitte med stefar. Selv synes jeg også stefar fortjener å sitte med mamma, men pappa har allerede begynt å bråke fordi han opprinnelig skulle sitte litt lengre bort...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...