Gå til innhold

Rare retter man lager kun til seg selv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ihjelstekt laks med en hel kremfløte og poteter med MASSE salt. Hmm, har masse rare matvaner men nå ble det plutselig stopp her. Er hekta på salt.
Eller bare tre pakker bacon til meg selv uten tilbehør. Hvorfor jeg ikke går opp i vekt er et mysterie for meg. :fnise:

Skrevet

Når samboer er på jobbreise hender det det blir noen retter jeg ikke akkurat skryter av i telefonen:

- fiskeboller rett fra boksen. Og ingenting annet.

- pommes frites med bernaisesaus (fra pose, det innrømmer jeg aldri). Og ost.

- billig-fiskegrateng med typ en halv flaske asiatisk chilisaus på toppen. Igjen, ingenting annet.

- kyllingnudler der jeg blander inne masse ost.

- hvitløksbrød med tomatskiver stappet ned i "sprekkene". Og ost på toppen. Selvsagt.

- hotdogs-brød med skinke og ost oppi. Og chilisaus.

- Har også prøvd med på spagetti med posjert egg og bernaise.

...føler jeg at det blir litt lite grønt kan jeg slå til med et helt broccolihode. Men bernaisesaus. Og ost.

Noe sier meg at du er glad i ost :ler:

• Liker 1
Skrevet

Hehe, så klart:)

Fant den her en gang i tiden:

http://www.detsoteliv.no/searchresults_other1gruppe.php?2632

Jeg tar den ofte ut etter rundt et halvt eller 3/4 minutt så den ikke blir for stekt og seig, da smaker det ikke godt. Så sløyfer jeg saltet.

Og vær nøye med å bruke nøytral olje. Prøvde med olivenolje en gang, det var ikke den beste ideen jeg har hatt i mitt liv. Æsj!

Takk :jepp:

Gjest Emmanuelle
Skrevet

I dag tok jeg nugattiboksen og helte peanøtter oppi.

Det var dumt, for nå er boksen tom.

• Liker 12
Skrevet

melkeboller!

En tykk røre av egg, sukker, mel og litt melk som man lager små boller av og koker i melk... med kanel og sukker på :) namnam!

Her jeg kommer fra kaller vi det kleppmelk! Og det er så sykt godt!

• Liker 1
Skrevet

koker spaghetti, rører så inn litt meirismør, stekt bacon, halve cherrytomater og revet gulost.

Masse pepper på toppen.

Nam....

Det var jo ikke veldig rart, da ;)

Anonymous poster hash: a90ed...791

Det er jeg heltenig i... :ler:

• Liker 1
Skrevet

Fiskepinner dyppet i soyasaus, og en skål med makaroni og smeltet ost ved siden av. Med masse ketchup på toppen! :spise:

Anonymous poster hash: 21020...ef0
Skrevet

en rød løk, en gul løk og en hvitløk hakkes og dynkes i beste sort olivenolje, mye sort pepper og litt salt

nytes med loff :)

Gjest SweetSunshine
Skrevet

Såååå mye godt det er her! *sulten*

Skrevet

en rød løk, en gul løk og en hvitløk hakkes og dynkes i beste sort olivenolje, mye sort pepper og litt salt

nytes med loff :)

Håper du er aleine også en god stund etter du setter til livs det her :P

Men det hørtes veldig godt ut :)

Gjest Inggolf
Skrevet (endret)

Håper du er aleine også en god stund etter du setter til livs det her :P

Men det hørtes veldig godt ut :)

aleine, som i singel mener du? :fnise:

Endret av NozMonster
Skrevet

Har hatt par forskjellige ting jeg har hatt dilla på som jeg ikke har introdusert til kjæresten.

- Kjøttkaker med brunsaus(boksmat), masse sylteagurk, rå pasta, fetaost, en skje nugatti og masse ketchup, alt blandet i en gryte.

- brødskiver stekt i ovnen med altfor mye smør. Strør på med sukker når smøret har smeltet.

- Brødskiver med nugatti, majones og agurk. (Veldig mange mistet matlysten når jeg spiste det, så nå spiser jeg det i skjult.

- Spaghetti blandet med potetmos og masse smør.

- Steker poteter som jeg moser i panna, samtidig som jeg blander potetmospulver, litt melk og altfor mye smør.

- rå champingjonger (boks) som jeg spiser med salt.

Poster anonymt da kjæresten min vet brukernavnet ;) haha.

Anonymous poster hash: 04e13...6dd

• Liker 1
Skrevet

Har hatt par forskjellige ting jeg har hatt dilla på som jeg ikke har introdusert til kjæresten.

- Kjøttkaker med brunsaus(boksmat), masse sylteagurk, rå pasta, fetaost, en skje nugatti og masse ketchup, alt blandet i en gryte.

- brødskiver stekt i ovnen med altfor mye smør. Strør på med sukker når smøret har smeltet.

- Brødskiver med nugatti, majones og agurk. (Veldig mange mistet matlysten når jeg spiste det, så nå spiser jeg det i skjult.

- Spaghetti blandet med potetmos og masse smør.

- Steker poteter som jeg moser i panna, samtidig som jeg blander potetmospulver, litt melk og altfor mye smør.

- rå champingjonger (boks) som jeg spiser med salt.

Poster anonymt da kjæresten min vet brukernavnet ;) haha.

Her mangler det ikke på kreativitet, ser jeg! :laugh: Satt akkurat og spiste noe som var veldig godt! Ikke fult så rart kanskje, men likevell..

Tacokrydret kyllingkjøttdeig med pastasløyfer og rømme! Jummy! :spise: Passer fint hvis man har lyst på taco, men ikke har så god råd ;)

Skrevet

pasta med grønne druer og gastromat :)

Gjest Inggolf
Skrevet

Har sett andre her også nevne ukokt pasta... Men jeg kan ikke helt forstå den? Er det ikke det bare veldig hardt og helt smakløst? :lete:

Skrevet

Har sett andre her også nevne ukokt pasta... Men jeg kan ikke helt forstå den? Er det ikke det bare veldig hardt og helt smakløst? :lete:

Liker at det er litt crispy ;) haha.

Skrevet

Sprøsteker chamipignon eller annen sopp og krydrer masse masse. Koker kinesiske nudler, steker de sammen med soppen og har over sånn ferdig woksaus man får kjøpt i butikk. De på glass med lilla etikett, husker ikke hva de heter. Yum yum. Kan også variere med andre grønnsaker eller litt kjøtt.

Men dette var kanskje ikke så rart! :P

Noe litt rare som jeg ikke spiser så mye mer nå, men mye før. Kjøttdeig, makaroni og bernaisé!

Skrevet

Tar ut hele gulosten, setter den på tallerk sammen med jalapeno, parika, oliven e.l. Skjærer tykke skiver som jeg putter grønnsakene inni og ruller dem sammen. Dypper dem gjerne i chilisaus e.l. Sofa-tapas. hehe

Jeg kan også maule et helt stykke brie alene, bare skjærer av litt av belegget. Hvit castello er den beste

Lomper er ikke så uvanlig å spise med sukker og smør, på vestlandet har de noe som heter potetkaker som er nesten likt lumpe som spises slik. Jeg satte til livs 8 lumper med sukker og smør en gang. Da skammet jeg meg lit.....

Skrevet

Såååå mye godt det er her! *sulten*

Hehe, så ufattelig mye kvalmt som er her :P

Når jeg var 14-15 pleide jeg blande egg, mel og sukker i en kopp og spise.. la på meg endel for å si det sånn :P

Anonymous poster hash: 6da1f...2e0

Gjest Inggolf
Skrevet

Sprøsteker chamipignon eller annen sopp og krydrer masse masse. Koker kinesiske nudler, steker de sammen med soppen og har over sånn ferdig woksaus man får kjøpt i butikk. De på glass med lilla etikett, husker ikke hva de heter. Yum yum. Kan også variere med andre grønnsaker eller litt kjøtt.

Men dette var kanskje ikke så rart! :P

Nei, det er vel ikke så rart og flaut å lage/spise noe som selges på tusenvis av restauranter verden over? :fnise:

Er ikke dette her veldig likt sånn shop suuui (aner ikke hvordan det skrives..)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...