Gå til innhold

Den evige "fortid er fortid" !

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid vært av den oppfatning at jeg ikke vil ha en jente som har hatt en veldig "løs" fortid, av følgende grunner:

1) Når en først har trådd over "terskelen", og vet hvor lett det er å få seg et ligg.. hva skjer da dersom denne personen er dritings & "på feil sted til feil tid" ? Jeg tenker som så at denne personen har lettere for å være utro

2) Det er ikke gøy å være på fest/sammenkomster der den ene mannen etter den andre smiler til jenta di, og du tenker tanken om han har hatt sex med henne, eller han? Hva med han?

3) Jeg er en attraktiv person selv, men jeg har aldri hatt noe behov for å gå rundt å ha sex med tilfeldige personer. Aldri. Jeg tenker som så at drømmejenta mi skal ha "samme syn" som meg.

--------------

Punkt 1) og 2) handler selvfølgelig en del om min egen "usikkerhet" og om tillit. Men akkurat det med usikkerheten er dessverre ikke slik mange av hylekoret her på KG tenker (Jeg har verken liten kuk / er ikke lav / er ikke stygg / er ikke en kvinnehater osv).

Punkt 3) sier seg selv. En "ønskelig" situasjon med min "drømmejente".

Vel, greit.

Tingen er bare det at jeg er sammen med en jente som jeg har sett på som verdens beste/søteste/peneste/uskyldigste etc.. Drømmejenta. Har selvfølgelig aldri spurt om hennes fortid, for jeg kjenner meg godt selv - jeg har ikke godt av å vite det.

Men så har det seg slik at jeg likevel fikk greie på dette her. Og det er snakk om en del personer... og jeg vet hvorfor det ble som det ble. Jeg kan på sett og vis forstå henne.

Jeg vil tro at jeg hadde forlatt henne for evigheter siden, om jeg hadde fått vite dette i starten. Men det er litt annerledes når vi nå har vært sammen en stund.

Mitt "syn" på slike jenter... har til en viss grad forandret seg.

Jeg elsker henne, og jeg vil få dette ut av "systemet" mitt. Bomben har eksplodert.. og jeg vil gjøre det jeg kan for å "rydde opp" i dette. Jeg vil med andre ord selvfølgelig satse på henne videre.. men jeg vet meget godt med meg selv at dette vil gnage litt fremover, og at jeg må jobbe med meg selv.

Jeg trenger ingen psykolog, ei heller et hylekor som sier til meg at jeg skal la fortid være fortid og at jeg ikke fortjener henne bla bla... planen er å bearbeide dette - slik at jeg til slutt får det noelunde ut av systemet. For jeg vil som sagt satse på denne jenta!

Kanskje en kommentar bare, at dette går bra - og at du har opplevd det samme selv.. bla bla.. ;-) Eller kanskje jeg bare trengte å "lufte" hodet mitt litt.

Anonymous poster hash: 711e7...263
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Du beskrev henne som drømmedama. Det eneste som har forandret seg er at du har fått vite et tall. Hun er fortsatt den samme personen. Hvis hun ikke har gitt deg noen grunn til å ikke stole på henne, så håper jeg for deres begges skyld at du klarer å legge dette bak seg. Hun har jo tydeligvis lagt fortiden bak seg, da burde du klare det også.

• Liker 2
Skrevet

Hva er det i fortiden hennes som er vanskelig å fordøye? Hva mener du med f.eks. "snakk om en del personer"?

Skrevet

Du beskrev henne som drømmedama. Det eneste som har forandret seg er at du har fått vite et tall. Hun er fortsatt den samme personen. Hvis hun ikke har gitt deg noen grunn til å ikke stole på henne, så håper jeg for deres begges skyld at du klarer å legge dette bak seg. Hun har jo tydeligvis lagt fortiden bak seg, da burde du klare det også.

Dette er så naivt at det nesten er flaut. Han kjenner henne selvfølgelig ikke ordentlig. Det tar lang tid å virkelig bli kjent med en person. Han vet nå noe mer om henne og selvfølgelig påvirker det hans syn på henne. Hva får deg til å si at "hun har jo tydeligvis lagt fortiden bak seg"? Inntil videre kanskje, men hvor lenge har ts og denne jenta vært sammen? Et par mnd?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er på bærtur. Du tenker ikke riktig om mennesker du møter, rett og slett. Jeg hadde gjort noe med min egen dømmekraft. Du tenker ikke riktig. Folk er ikke sånn der !

Anonymous poster hash: 889a5...b7b
AnonymBruker
Skrevet

Vel, man kan jo prøve å selge en bil med det argumentet og se hvor langt man kommer med det...

"Fortid er fortid, hva da vedlikeholdsoversikt? Fortid er fortid, hva som er skjedd og gjort med bilen før du ble eier er helt irrelevant, fortid er fortid. Hvor mange eiere bilen har hatt før skal ïkke ha noe å si, dette er en fin og verdifull bil, fortid er fortid."

Kvinner er akkurat som biler, jo færre som har vært inne i de, jo mer verdifulle er de.

Anonymous poster hash: 7e610...a3d
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Dette er så naivt at det nesten er flaut. Han kjenner henne selvfølgelig ikke ordentlig. Det tar lang tid å virkelig bli kjent med en person. Han vet nå noe mer om henne og selvfølgelig påvirker det hans syn på henne. Hva får deg til å si at "hun har jo tydeligvis lagt fortiden bak seg"? Inntil videre kanskje, men hvor lenge har ts og denne jenta vært sammen? Et par mnd?

Mulig jeg er naiv, men heller det enn å leve i din kyniske verden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når usikkerheten ligger i kroppen din, er det kroppen din som må ta tak i problemet.

Få mer selvtillit, og tenk at dette er tull og tøys! Verden har hatt mange bitterpikker allerede, se hvor langt de har kommet seg. Gå en annen vei.

• Liker 2
Skrevet

Først og fremst har du vel sett at du selv er foranderlig og at utsagnet "jeg skal aldri/kunne aldri" ikke alltid holder mål.

Mange av oss opplever ting vi aldri trodde vi skulle oppleve, og reaksjonsmønsteret kan være helt annerledes enn det vi trodde. Stol på egne følelser og drit i hva andre sier.

Gjest gubbe :-)
Skrevet

Kvinner er akkurat som biler, jo færre som har vært inne i de, jo mer verdifulle er de.

Anonymous poster hash: 7e610...a3d

Haha. Demokjørt er ok. Men ingen vil ha en godt brukt taxi.

Klarte ikke å dy meg.

Men uansett må man ha en tilstandsrapport før man skaffer seg en.

TS trodde han hadde fått en en eiers bil med lav km. Men så viste det seg å være en leiebil med tilbakeskrudd kilometer.

Han liker fremdeles bilen men er blii skeptisk til hvor lenge den er til å stole på.

Stopper der jeg :-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger ingen psykolog, ei heller et hylekor som sier til meg at jeg skal la fortid være fortid og at jeg ikke fortjener henne bla bla... planen er å bearbeide dette - slik at jeg til slutt får det noelunde ut av systemet. For jeg vil som sagt satse på denne jenta!

Det går bra, vis karakterstyrke og

Jeg har vært med en som mistet jomfrudommen sin tidlig, hadde mange jenter osv... jeg fikk litt hetta, men jeg orka ikke å la det være noen hindring. Å gi folk skyldfølse eller skitne til andres seksualitet er bedritent.

Hun er bare normalt kåt, og hun er normalt interessert i det motsatte kjønn.

AnonymBruker
Skrevet

TS, hvor mange har du hatt deg med?

Anonymous poster hash: e42d8...5f5
  • Liker 1
Skrevet

Det går bra, vis karakterstyrke og

Jeg har vært med en som mistet jomfrudommen sin tidlig, hadde mange jenter osv... jeg fikk litt hetta, men jeg orka ikke å la det være noen hindring. Å gi folk skyldfølse eller skitne til andres seksualitet er bedritent.

Hun er bare normalt kåt, og hun er normalt interessert i det motsatte kjønn.

Medianen for antall sexpartnere hos norske jenter (i løpet av hele livet) er rundt 5-6. Så jeg tviler sterkt på at dama til ts er "bare normalt kåt og normalt interessert i det motsatte kjønn". Normal er et statistisk mål på data; er du langt unna normalen, er det ikke lengre normalt...

Gjest Chloè
Skrevet

Akkurat hvor mange har hun vært med? Å hvordan har du fått vite dette?

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Medianen for antall sexpartnere hos norske jenter (i løpet av hele livet) er rundt 5-6. Så jeg tviler sterkt på at dama til ts er "bare normalt kåt og normalt interessert i det motsatte kjønn". Normal er et statistisk mål på data; er du langt unna normalen, er det ikke lengre normalt...

Ouch, vis meg denne statistikken fra denne "media". Hadde vært interessant å se hvilken test de har gjort! Og hvor grundig den er... Lol... du gikk på den?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Åh...dette er et tegn på at gutta jeg kjenner ikke henger her inne i hvert fall. Godt er det!

Skrevet

Vel, TS: Dama di er akkurat den samme. Og det hun har gjort før hun møtte deg har vært med på å gjøre henne til dama du falt for. Jeg vet ikke hvor gamle dere er, men la meg bruke meg sjøl som eksempel: Jeg gjorde ting i den mest FESTlige perioden av studietida mi, som jeg ikke hadde gjort i dag, uansett hva (og nå snakker jeg ikke først og fremst om sex).

Så jeg tror ikke at dette er noe du bør stresse med. Pust dypt, bestem deg for at dette skal du kunne leve med, og ta godt vare på det du selv beskriver som drømmedama. Sånne damer henger nemlig ikke på trær.

For øvrig er sammenligningen mellom kvinner og biler fullstendig dustete. Just say`in.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er grunnen til at jeg liker litt yngre menn. Eldre menn er så usikre, for de gode er tatt. Bare bitterpikker igjen,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...