Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 20 år, 1.76 og veier 76 kg. Jeg har lenge lurt på om jeg skal begynne å trene på senter, men jeg tørr ikke! Jeg er så flau over kroppen min og synes selv jeg er overvektig. De fleste som trener idag er jo ganske tynne. Jeg er rett og slett livredd for å bli sett stygt på hvis jeg tar mot til meg å trener på treningsstudio..

Anonymous poster hash: 133dc...b4f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke overvektig, og folk vil ikke se stygt på deg. Men følg din egen tanke helt ut: Lat som du kommer på treningssenteret, og alle skuler på deg i beste Forrest Gump stil. Hva så? Hva gjør du da? Hvorfor skulle de stirre mer på deg der enn på butikken, på stranda, på biblioteket eller hos frisøren?

Du har ett liv, jeg råder deg til å bruke det på det du har lyst til.

“Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter, and those who matter don't mind.” (Bernard M. Baruch)

PS: Det er ikke bare veldig tynne og trente folk på treningssenteret.

• Liker 4
Gjest RihannaNavy
Skrevet

Å neida, du. Det er mange større jenter og gutter, damer og menn på treningssenter. Pluss at alle er optatte med sin egen trening, ingen vil kaste to blikk på deg på grunn av vekta di! :)

• Liker 2
Skrevet

Hei!

Det er alle slags folk på treningssentre, både de i toppform og de som aldri før har trent. Folk fokuserer på sin egen trening, ingen legger merke til hvor mange kg du tar på maskinene eller hvor lenge du løper. At overvektige trener er bare bra - selv om jeg ikke synes du høres spesielt stor ut :) I starten kan du jo prøve å trene på morgenen? Type før 9-10. Da er det veldig få som trener. Det er også relativt få rundt 16-17 og 21-22. Trening gir selvtillit, så bare gi det noen uker, så kommer du garantert til å føle deg bedre! Ikke la frykten hindre deg i å prøve. Du kommer ikke til å angre :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Finn deg et treningssenter hvor folk er for å trene og ikke et hvor bimboer går for å se og bli sett.

Og ja, folk kommer til å se på deg, men det er fordi det ikke er noen som går rundt og stirrer ned i gulvet hele tiden. Og, om de ser ekstra på deg så står de ikke der og tenker "gud hun var så feit at hun burde holdt seg hjemme". De tenker "så bra at hun ønsker å bli sunnere".

Forøvrig synes jeg ikke det virker som om du var særlig feit. Jeg veier 120kg og går på treninga. Det går helt fint. Jeg ser på folk, de ser på meg og jeg mener å merke at flere ser på meg nå enn når jeg begynte. Jeg velger å tolke det dithen at det er fordi jeg har tatt av meg 5-6kg og fått bytta ut en del fett med muskler og at jeg begynner å se litt bedre ut enn jeg gjorde når jeg starta.

Anonymous poster hash: e7e85...1a3
  • Liker 2
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

På senteret ser jeg absolutt alle slags mennesker. Alt fra unge og freshe mennesker, til pensjonister og overvektige folk. Det er ingen hovedvekt av hverken det ene eller det andre, men en real miks av alt man like gjerne kunne møtt på gata.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man må vel gå litt lettkledd når man trener, hvis noen da hadde stirret på meg tror jeg faktisk jeg hadde begynt å grine. Jeg hadde følt meg så sårbar (dette har litt med voldtekt og fortid å gjøre) og det er jo allerede veldig skummelt ta det steget.. Jeg er også redd for at noen skal tenke stygt hvis jeg bare løper i 5 min å så gå. Men jeg må ta det gradvis da dette er en stor greie for meg. TS

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Ingen problem. Folk går på mølla uten og løpe også. Ingen ting unormalt med dette. De vet jo uansett ikke hva du er der for. Og de gode gamledagse joggebuksene funker fortsatt de. Man må ikke fly rundt med løpetights og en åletrang singlet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du trenger da ikke være lettkledd for å trene? Og jeg løper aldri på mølla, men går i raskt tempo (har leddproblemer så løping går ikke).

På mitt treningssenter er det veldig variert "klientell", alle aldre og kroppstyper og jeg trives veldig godt:)

Anonymous poster hash: db9df...0b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man må vel gå litt lettkledd når man trener, hvis noen da hadde stirret på meg tror jeg faktisk jeg hadde begynt å grine. Jeg hadde følt meg så sårbar (dette har litt med voldtekt og fortid å gjøre) og det er jo allerede veldig skummelt ta det steget.. Jeg er også redd for at noen skal tenke stygt hvis jeg bare løper i 5 min å så gå. Men jeg må ta det gradvis da dette er en stor greie for meg. TS

Folk ser alltid på andre. Du må ikke tro at det er fordi du ser utrent eller tykk ut!

Man har alltid en tendens til å være selvsentrert og tro at det er noe spesielt hvis man blir sett på. Det er nesten umulig å ikke se på andre mennesker, og som det blir sagt her; de fleste er opptatt av egen kropp og egen trening!

Ta på deg treningsklær som du føler deg vel i og som ikke er tettsittende. Jeg går aldri i tettsittende klær og trener på et bimbosenter der alle går kledd i det som er inn nå: kroppskondom som underdel og singlett over. Jeg gi f. i om jeg skiller meg ut. Jeg er der for å trene, og jeg gjør jo nærmest en god gjerning ved å se anderledes ut! :)

Anonymous poster hash: 71d57...e65

Gjest *MaggieQ*
Skrevet

Ingen som tenker på at du er der og ingen som bryr seg om deg eller hva du gjør :) Alle på treningsstudio er der for en ting. Å fokusere på sin egen trening.

Så meld deg inn på et studio og start å trene. Det er derfor treningsstudioet eksisterer: for at alle mennesker skal kunne trene og holde seg i form.

Skrevet

Da jeg gikk på treningssenter var der folk i alle størrelser og fasonger :) Ingen som gikk rundt overlegne og så ned på de som ikke var "perfekte".

Skrevet

Der jeg trener er det folk av begge kjønn og alle fasonger, det er alt fra topptrente idrettsutøvere til folk med 30kg ekstra. De aller fleste er normale og greie mennesker som er der for å komme i litt bedre form, akkurat som deg og meg :laugh:

Skrevet

Der jeg trener så er det folk fra 16 til 90 år, 30 til 200kg.

Noen trener med tights, noen med joggebukser

Noen har på seg singlet andre har på seg genser.

Er ikke noe å være flau over, alle som er på senteret er der kun for egen vinning, og alle trener forskjellig med forskjellige mål.

Skrevet (endret)

Jeg er 20 år, 1.76 og veier 76 kg. Jeg har lenge lurt på om jeg skal begynne å trene på senter, men jeg tørr ikke! Jeg er så flau over kroppen min og synes selv jeg er overvektig. De fleste som trener idag er jo ganske tynne. Jeg er rett og slett livredd for å bli sett stygt på hvis jeg tar mot til meg å trener på treningsstudio..

Jeg kan garantere deg at de fleste som trener på helsestudio først og fremst tenker på seg selv og de øvelsene de skal ta.

Når jeg trener på helsestudio ser jeg på andre folk kun av følgende årsaker:

- De holder på med det apparatet som er min neste øvelse, og jeg blir grenseløst irritert over at de tar lange pauser mellom settene, uansett om de er slanke eller overvektige.

- De har på seg veldig skrikende og fargerike klær.

- De spør meg om noe. Hvis folk ikke snakker til meg eller oppfyller punktene ovenfor, er det så vidt jeg legger merke til dem.

EDIT: Hvis mange glaner åpenlyst på deg kan det jo hende at du har en buse i nesa. :P

Hvis du er veldig spinkelt bygd kan du kanskje ha godt av å gå ned et ensifret antall kilogram, men du kan ikke på noen måte kalles iøyenfallende overvektig. Gå på helsestudio og kikk litt på de andre som trener, så skal du se at du finner både de som er supertrente og de som er skikkelig overvektige, pluss alle nyanser i mellom disse to ytterpunktene.

Endret av Wiggins
AnonymBruker
Skrevet

Skulle ønske jeg også var bare 76 kg men jeg er en del mer, så du er heldig.

Anonymous poster hash: ac166...dd8
AnonymBruker
Skrevet

Altså, i min periode som SATS-støttemedlem turte jeg aldri å jogge ordentlig på tredemølla da jeg var redd for å falle av den. Om du tør jogge på den så er det bare bra selv om det er i fem minutt om gangen. Intervalltrening er jo igrunnen det beste på den. Noe intensitet, og noe med mindre intensitet. Variere, liksom. Lykke til!

Anonymous poster hash: 58de1...e4e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg titter alltid litt på menneskene rundt meg på treningssenteret, men tenker aldri negativt om noen. Spesielt ikke på grunn av vekt. Når jeg ser veldig overvektige personer eller eldre, tenker jeg bare "kult, så bra de er her". Når det er veldig godt trente mennesker i frivektsområdet må jeg ta meg ekstra sammen for å gå dit. Noen ganger ser jeg folk gjøre noe jeg synes er interessant og prøver å følge med for å lære. Noen ganger lurer jeg på om de trener til noe spesielt.

Negativt: Jeg husker det var en gammel, nokså stor mann, som svettet en del og hadde på seg en sånn løpesinglet. Han hadde masse hår på brystet. Det var litt ekkelt.

Jeg tenker alltid, men aldri at noen ikke burde være der. Det ville jeg nok ikke ofret så mange sekundene siden du høres ut som en helt standard jente. Med mindre du har på deg noen skikkelig sære klær!

Anonymous poster hash: 9beaf...e5b

AnonymBruker
Skrevet

tren i vei! bare fornuftig uansett hvordan du ser ut:)

dummeste jeg ser på treningsstudio er når folk ikke trener. full sminke å bare prater med hverandre eller bruker hele tiden på å ta bilder av seg selv i speilet.

Anonymous poster hash: 413d9...5cd
Skrevet

Det burde vært flauere å ikke trene og å være i dårlig fysisk forfattning...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...