Gå til innhold

Hva kan dette være? Vannkopp? *bilde*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt har en prikk på overkroppen. Har hatt den et par uker, idag så jeg at den hadde blitt litt større og lurer på om det kan være vannkopper eller hva det kan være.

Syns den har vært der ganske lenge til at det skulle vært vannkopp, men..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje det er en kvise. Tror ikke det er vannkopper når det bare er en. Du kan jo prøve å poppe den og se om det kommer vann utav, eller puss.

Skrevet

Er vel dumt å "poppe den" hvis det er vannkopp eller brennkopp?

• Liker 2
Skrevet

Synes det likner på en brannblemme/brannsår fra ei glo e.l.

Skrevet

Synes det likner på en brannblemme/brannsår fra ei glo e.l.

Mulig brannkopp kanskje?

Jeg har hatt brennkopper selv, men husker ikke hvordan det startet.

Det er en utvekst som er rød også er det en hvit/blank prikk på denne utveksten også er det rødt rundt utveksten. Ser ihvertfall ikke ut som en kvise siden hele greia står så mye ut fra huden.

Blir litt usikker på hva jeg skal gjøre med det, han virker ikke plaget.

Hvis det muligens er en brennkopp, er det da dumt å dekke den til med plaster for å forhindre videre smitte når den sprekker?

AnonymBruker
Skrevet

synes det ser ut som det er puss eller kviselignende væske inni der. prøv å presse lett og se om den sprekker, vask av med noe desinfiserende, evt et plaster.

om det ikke kommer noe eller du må presse veldig hardt synes jeg du skal se det ann. Om det er en vannkopp, eller brennkopp og det ikker noe feber/slapphet eller flere slike vannkopper/brennkopper, inne i bilde, så er det jo ikke nødvendig å gjøre noe mer. Barn kan jo få veldig lette symptomer ved vannkopper, da jeg selv hadde det ble jeg ikke ordentlig syk en gang og fikk bare to stykker, det gikk over av seg selv.

Anonymous poster hash: 2f56f...db7
Skrevet

Syns ikkje det ser ut som brennkopp - mine har fått større raude væskende sår ganske raskt etter utbrudd.

AnonymBruker
Skrevet

Barnet mitt har en prikk på overkroppen. Har hatt den et par uker, idag så jeg at den hadde blitt litt større og lurer på om det kan være vannkopper eller hva det kan være.

Syns den har vært der ganske lenge til at det skulle vært vannkopp, men..

attachicon.gifimage.jpg

Det kan være vannkopper selv om det bare er en og barnet ikke er sykt. Småbarn merker ofte lite til vannkopper. Men om barnet er litt større så er det nok noe annet (eldre enn 2-3 år).

Det kan også være at h*n har kommet i kontakt med noe. Type insektstikk/nålestikk fra trær (om en er litt allergisk kan en få slike røde hovne prikker av det meste). Noen av desse kan vare i noen uker, og de trenger ikke klø..

Anonymous poster hash: a0230...fb3

AnonymBruker
Skrevet

Synes det ser ut som en mollusk, jeg https://www.google.no/search?safe=off&client=safari&hl=nb&tbm=isch&q=mollusk+på+barn&revid=329162126&sa=X&ei=EKQCUuDaD-is4ASxyIC4Cw&ved=0CDIQ1QIoAQ&biw=1024&bih=672

På bildene her ser man bare tilfeller med mange mollusker på én gang, men de kan godt komme som bare en enkeltstående mollusk også (jeg har hatt det selv et par ganger.)

Anonymous poster hash: 00c76...4b2

AnonymBruker
Skrevet

Forresten, hvis det er en mollusk bør du ikke stikke hull på den! Det et veldig smittsomt, så hvis det går hull på den som allerede er der vil det mest sannsynlig dukke opp flere mollusker i området rundt. Og hvis du er den som stikker hull på den vil du antakelig få det selv også.

Mollusker forsvinner uansett av seg selv etter hvert, og er verken vondt, klør eller er ubehagelig. Ser bare ikke så pent ut. Mine har forsvunnet etter et par måneder.

Anonymous poster hash: 00c76...4b2

Skrevet

Forresten, hvis det er en mollusk bør du ikke stikke hull på den! Det et veldig smittsomt, så hvis det går hull på den som allerede er der vil det mest sannsynlig dukke opp flere mollusker i området rundt. Og hvis du er den som stikker hull på den vil du antakelig få det selv også.

Mollusker forsvinner uansett av seg selv etter hvert, og er verken vondt, klør eller er ubehagelig. Ser bare ikke så pent ut. Mine har forsvunnet etter et par måneder.Anonymous poster hash: 00c76...4b2

Tror ikke jeg kommer til å stikke hull på den uansett, pga smitte og pga infeksjonsfare. Tror vi skal se det an litt og høre med lege om det blir verre eller den ikke går bort.

Hadde nok ikke klart å få klemt eller stukket hull på den uansett for det var vanskelig nok å få tatt bilde :P

Takk for svar dere. Tror nok ikke det er vannkopper, da burde den ha tørket inn til nå. Tenkte bare på smitte i bhg hvis det skulle være vannkopper så derfor var det greit å forhøre seg litt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...