Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Heisann.

Jeg er en 19 år gammel gutt som lurer på noe når det kommer til hud.

Jeg har alltid hatt litt problemer med kviser og uren hud (ikke noe ekstremt), men nå som jeg har blitt litt eldre får jeg ikke noen kviser som du kan klemme.

Men jeg har likevel masse prikker og små nupper / kviser i pannen og rett under øynene (like ved nesen).

Jeg ser utrolig mange andre gutter / menn som er litt eldre enn meg (21, 22, 23) som har så og si perfekt hud.

De har ikke antydning til kviser eller nupper eller noe i ansiktet, og det plager meg at det ikke vil gå bort hos meg.

Det virker som at de fleste som er kommet i tjueårsalderen er kommet over den såkalte kvisetiden, og har nå kommet inn i den tiden uten problemer når det kommer til hud.

Jeg har prøvd flere forskjellige rensekremer og scrub osv, men det hjalp ingenting på utseende. Huden bare føltes glattere / mer fresh ut.

Må jeg bare vente til jeg blir eldre og krysse fingrene for at det går vekk, eller er det noe jeg kan gjøre?

Anonymous poster hash: 27f12...8d1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slike nupper kalles for lukkede komedoner. De er litt tricky, slet med det før. Hvilke produkter har du brukt tidligere? Om du har brukt type Nivea, så forstår jeg at problemet ditt ikek har forsvunnet. Kan gi deg noen tips til produkter, bare vil høre hva du har brukt :)
Selv så brukte jeg MD formulation sin rens og skrubb mens jeg slet med dette. Skrubben er min holy grail, og brukes enda. Ble kvitt problemet rimelig fort med den!

AnonymBruker
Skrevet

Prøv skikkelige produkter som brukeren over meg foreslår. Du kan også prøve "hjemmelaget" ansiktsvann, 2 deler vann og 1 del eplecidereddik som du påfører en bomullsdott og smører over ansiktet etter vask hver kveld og hver morgen.

Dersom du er sterkt plaget kan du også oppsøke lege eller hudpleier.

Anonymous poster hash: ac967...36c
AnonymBruker
Skrevet

Slike nupper kalles for lukkede komedoner. De er litt tricky, slet med det før. Hvilke produkter har du brukt tidligere? Om du har brukt type Nivea, så forstår jeg at problemet ditt ikek har forsvunnet. Kan gi deg noen tips til produkter, bare vil høre hva du har brukt :)

Selv så brukte jeg MD formulation sin rens og skrubb mens jeg slet med dette. Skrubben er min holy grail, og brukes enda. Ble kvitt problemet rimelig fort med den!

Akkurat nå i det siste har jeg prøvd "Bull dog - skincare for men" produkter, men jeg har prøvd noe Decleor greier tidligere.

Tror decleor er hovedsakelig for kvinner da, så er kanskje ikke så rart at det ikke fungerte.

Jeg skal være ærlig å si at jeg har vært utrolig slapp med å bruke scrub, rett og slett fordi jeg tenkte at det var unødvendig etter som at jeg brukte rens hver morgen.

Kanskje jeg bør prøve å bruke en skikkelig scrub / rensekrem 2-3 ganger i uken for å se om det blir noe bedre da?

Skrevet

Akkurat nå i det siste har jeg prøvd "Bull dog - skincare for men" produkter, men jeg har prøvd noe Decleor greier tidligere.

Tror decleor er hovedsakelig for kvinner da, så er kanskje ikke så rart at det ikke fungerte.

Jeg skal være ærlig å si at jeg har vært utrolig slapp med å bruke scrub, rett og slett fordi jeg tenkte at det var unødvendig etter som at jeg brukte rens hver morgen.

Kanskje jeg bør prøve å bruke en skikkelig scrub / rensekrem 2-3 ganger i uken for å se om det blir noe bedre da?

Tror det er lurt! Rensekrem ville jeg anbefalt hver dag, så lenge du har en god fuktighetskrem. Skrubb funker type 2-3 ganger i uken ja. Det er viktig å skrubbe for da får man bort de døde hudcellene. Om de ikke fjernes dannes det veeldig lett lukkede komedoner, slike som du beskriver. Som sagt, anbefaler MD formulation sin skrubb. Den er rimelig dyr her i Norge, men du kan kjøpe den online billigere :)

Håper det funker for deg. Om det er noe mer du lurer på så får du bare spørre.

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er lurt! Rensekrem ville jeg anbefalt hver dag, så lenge du har en god fuktighetskrem. Skrubb funker type 2-3 ganger i uken ja. Det er viktig å skrubbe for da får man bort de døde hudcellene. Om de ikke fjernes dannes det veeldig lett lukkede komedoner, slike som du beskriver. Som sagt, anbefaler MD formulation sin skrubb. Den er rimelig dyr her i Norge, men du kan kjøpe den online billigere :)

Håper det funker for deg. Om det er noe mer du lurer på så får du bare spørre.

Takk for svar.

Kan du anbefale en rensekrem / scrub / fuktighetskrem?

Det blir kanskje litt vanskelig å anbefale til en gutt når du er jente selv, så kanskje jeg bare skal kjøpe alt av MD formulations? Altså MD formulations scrub, rens og fuktighetskrem?

Skal man forresten bruke fuktighetskrem hver dag rett etter at man har renset ansiktet om morgenen?

Føler at det er veldig lett å få kviser hvis du bruker en fet fuktighetskrem.

Og hvis jeg renser ansiktet om morgenen OG kvelden skal jeg da bruke fuktighetskrem etter hver rens, eller er det nok å bruke det 1 gang om dagen?

Takker for tips :)

Skrevet

Takk for svar.

Kan du anbefale en rensekrem / scrub / fuktighetskrem?

Det blir kanskje litt vanskelig å anbefale til en gutt når du er jente selv, så kanskje jeg bare skal kjøpe alt av MD formulations? Altså MD formulations scrub, rens og fuktighetskrem?

Skal man forresten bruke fuktighetskrem hver dag rett etter at man har renset ansiktet om morgenen?

Føler at det er veldig lett å få kviser hvis du bruker en fet fuktighetskrem.

Og hvis jeg renser ansiktet om morgenen OG kvelden skal jeg da bruke fuktighetskrem etter hver rens, eller er det nok å bruke det 1 gang om dagen?

Takker for tips :)

Kommer helt an på hudtypen din. Hvordan vil du beskrive den?

Når det kommer til MD formulation, så burde man ikke bruke alt innenfor den serien. Man burde kombinere den med andre gode merker som Decleor, Dermalogica, Priori osv. Skrubb og rens fra MD er helt greit, men få deg fuktighetskrem fra en annen serie!

Jeg pleier å rense huden min både morgen og kveld. Bruker fuktighetskrem begge gangene ja. Vann tørker ut huden. Om den ikke får nok fuktighet, begynner huden å kompansere ved å produsere mer talg. Noe som igjen leder til kviser. Skjønner at dette kan bli litt mye og overveldene. Du må bare sende meg PM om du vil! Ikke noe problem.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på hudtypen din. Hvordan vil du beskrive den?

Når det kommer til MD formulation, så burde man ikke bruke alt innenfor den serien. Man burde kombinere den med andre gode merker som Decleor, Dermalogica, Priori osv. Skrubb og rens fra MD er helt greit, men få deg fuktighetskrem fra en annen serie!

Jeg pleier å rense huden min både morgen og kveld. Bruker fuktighetskrem begge gangene ja. Vann tørker ut huden. Om den ikke får nok fuktighet, begynner huden å kompansere ved å produsere mer talg. Noe som igjen leder til kviser. Skjønner at dette kan bli litt mye og overveldene. Du må bare sende meg PM om du vil! Ikke noe problem.

Sender deg en PM i morgen jeg, Foreveryoung! :biggrin:

Tusen takk for hjelpen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...