Gå til innhold

Kjempedårlige familierelasjoner

Anbefalte innlegg

Gjest slutt_på_tålmodig
Skrevet

Lurer på om noen har noen tips til hvordan jeg kan håntere situasjonen?

Kort og godt.

Kommer fra en familie som ikke har noe spesielt gode familierelasjoner med meg. Moren min har ikke vært på min bursdag mere enn 1 gang de siste 5 årene. Jeg og kona har bodd i en ny leilighet i 5 mnd nå, pluss at vi var i asia i 5 mnd før vi kom tilbake til Norge og har ennå tilgode å ha besøk hjemme hos oss, selv om familien bor 15 minutter unna med bil. Selv er jeg lei av å være den som er "limet" særlig siden jeg føler at jeg ikke får noe igjen for det.

Faren min er forsåvidt flink til å ringe, sende sms og hilse på. Men jeg følger jo ikke drømmen hans, så han har mer eller mindre motarbeidet meg på mine drømmer og prosjekter, selv om jeg har tatt det opp med han i alle år. Det går inn ene øret hans og ut det andre - så vurderte faktisk før jeg gifta meg å bryte alle bånd med familien og brenne alle bruer....

Har også vært musiker og spillt i 22 år. Spillt i alle mulige sammenhenger, gymsaler, kirker, puber, Karl Johan - utescene osv. Søsknene mine har ennå ikke vært på en konsert og hørt meg spille, mens hobbyn til typen hennes er framme i alle lag og jeg er ikke noe hevngjerrig, så jeg gir gode komplimenter når ting er bra, men selv er jeg totalt neglisjert med noe jeg liker.

Kona har begynt å ta det personlig, vi har vært gift i 10 år og jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger jeg og henne har vært invitert på middag eller noe annet koselig. Så hun tror at det er henne det er noe feil med.. Er jo trist å se at ingen snakker med henne i bursdaglag utenom hei og ha det.. >så situasjonen er slik at hun ønsker ikke lenger å delta i bursdagsfeiringer til mine familiemedlemmer, for det er eneste kontakten de har med henne, og hun er lei av at ingen snakker med henne... Tips og råd mottas med stor taknemlighet :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Margaritha
Skrevet

Hmmm...

Vanskelig situasjon- man kan jo ikke tvinge noen til å akseptere og interessere seg for livet man har valgt.

Har dessverre ikke særlig annet råd enn å ta en skikkelig oppvasksamtale eller å prøve å bli mer aktiv på ringe/besøkfronten selv. Hvis ikke dette funker så er det vel ikke mye annet å gjøre enn akseptere og finne ro med hvordan ting er.

Skjønner godt kona di. Synes faktisk hun burde slippe å kaste bort tid på mennesker som ikke er interessert i henne..

Lykke til ts.

Skrevet

Bare bryt med familien dere. Dere er ikke alene om å oppleve sånt, det skal være sikkert!

Gratulere med å fortsatt ha hverandre :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...