Gå til innhold

En rare ting vitenskapen ikke vet

Gjest Gunfreak

Anbefalte innlegg

Gjest Gunfreak

Med tanke på hvor mye vi har lært om universet, naturen om planter dyr og oss selv.

Det at vi kan kurre noe kreft former, at vi har kartlagt hele genomet til mennesker og flere andre dyre arter.

Hvorfor i helvete vet vi ikke hvorfor noen hunder ikke tåler rosiner og druer?

Dette er et mysterie, noen hunder tåler det, andre kan dø av bare noen få gram.

Vi vet at det kan føre til akutt nyresvikt hos hunder, men vi vet ikke hvorfor, vi tror det er en gift, men vi finner ikke noe gift i druene eller i hundene som har blitt syke!!

Er dette det endelige beviset for gud? Gud sier ha, så dere fant ut om big bang og evolusjon, men ikke faen om dere finner ut av hvorfor druer er farlige for hunder, fordi det er bare jeg som vet da det er magi!!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint at det fortsatt finnes mysterier i verden.

Mange hunder tåler ikke sjokolade, heller. Stakkars dyr.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Så fint at det fortsatt finnes mysterier i verden.

Mange hunder tåler ikke sjokolade, heller. Stakkars dyr.

Nei, men det vet vi hvorfor ihvertfall, sjokolade er farlig for de fleste dyr, er bare vi primater som har et ensym som bryter det ned(men fremdeles 2kg ren koka og du er dau) Eller ca. 12 kg melkesjokolade.

Det rare med rosiner og druer er at noen hunder tåler det, andre ikke, det er et rent mysterie, kanskje etter vi har funnet meningen med livet har vi fremdeles ikke funnet ut hvorfor noen hunder ikke tåler druer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om jeg noen gang skal ta selvmord, så tror jeg jeg vet hvordan nå. (Gjør det vondt?)

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg noen gang skal ta selvmord, så tror jeg jeg vet hvordan nå. (Gjør det vondt?)

60 sjokoladeplater på kort tid er vel neppe den mest behagelige framgangsmåten.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Vel ja, det gjør vondt, sjokolade forgifting fører til nye og lever svikt, en ganske nasty og smertefull død, med blod ut av både munn og rompe, feber, kramper smerter, før du faller i koma og dør. Det kan ta opp til 12 timer å dø av det eller mer kanskje.

Det er vel også en umulighet å spise 12 kilo melkesjokoldade, da du vil kaste opp nesten alt etter bare et par plater.

Selv 2kg ren koka er vel ganske så vanskelig å holde nede uten at mesteparten blir kasta opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt lyst å si challenge accepted når det kommer til det å spise 12kg sjokolade. Men jeg har ikke lyst til å ha vondt så jeg tror vi dropper det.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Glad jeg ikke er hund.

Ja, min største trussel i livet ville da vært at jeg vandret rundt og ukritisk stappet "alt" i kjeften uten å vite at hvilken som helst av munnfullene kan kverke meg :/

Anonymous poster hash: b35e3...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette det endelige beviset for gud? Gud sier ha, så dere fant ut om big bang og evolusjon, men ikke faen om dere finner ut av hvorfor druer er farlige for hunder, fordi det er bare jeg som vet da det er magi!!

Ja, vet du, nå tror jeg du har bevist at det finnes en gud! Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vet du, nå tror jeg du har bevist at det finnes en gud! Gratulerer!

Når folk kan finne Jomfru Maria på et stykke rista brød, må det vel gå an å finne Gud i en gammel rosin?

Jeg spiser ikke rosiner forresten. Ekle skapninger som de er.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gunfreak

Når folk kan finne Jomfru Maria på et stykke rista brød, må det vel gå an å finne Gud i en gammel rosin?

Jeg spiser ikke rosiner forresten. Ekle skapninger som de er.

Ikke fordi du innerst inne tror du er en hund, og er redd for å bli forgiftet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fordi du innerst inne tror du er en hund, og er redd for å bli forgiftet?

Neida, jeg gafler i meg teobrominer på daglig basis, til kaffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Hvorfor i helvete vet vi ikke hvorfor noen hunder ikke tåler rosiner og druer?

Spørsmålet er jo om me skal bruka pengar på den forskinga. Er det viktig å vite kvifor? Når det er sagt så har eg lese at hundar og katter ikkje kan fordøya fruktosen i frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gunfreak

Spørsmålet er jo om me skal bruka pengar på den forskinga. Er det viktig å vite kvifor? Når det er sagt så har eg lese at hundar og katter ikkje kan fordøya fruktosen i frukt.

Katter kan nok ikke, hunder kan, katter er mer kjøttetende enn hunder, det gjelder egentlig hele canifornia(hunder, bjørner osv) de er kjennerelt mer altetene enn felifornia (katter og slikt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter kan nok ikke, hunder kan, katter er mer kjøttetende enn hunder, det gjelder egentlig hele canifornia(hunder, bjørner osv) de er kjennerelt mer altetene enn felifornia (katter og slikt)

En katt med hundestørrelse har med andre ord et større karbonavtrykk enn en hund. (SUV killer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er atskillig lettere å forstå, for det dreier seg bare om mangel på ett eller flere enzymer.

Det er litt som våre problemer med C-vitaminer. Grunnen til at vi må ETE C-vitaminer, er at vi mangler et enzym i en reaksjonskjede som ellers ville laget så mye C-vitaminer som vi trengte, fra glukose. Og grunnen til det er antakelig at våre forfedre tilfeldigvis mistet det enzymet, men siden de spiste så mye frukt og grønt, så merket de ikkenoe til det, og det ble ikke noe problem for noen før vi fant ut at vi skulle forsøke å leve på steder der det ikke VOKSER noe. Seilskuter og arktiske fangsthytter og sånne plasser.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En katt med hundestørrelse har med andre ord et større karbonavtrykk enn en hund. (SUV killer)

Ha-ha, ja, jeg så det på QI! Kjæledyr herper atmosfæren verre enn en firehjulstrekker. Hilarious!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...