Gå til innhold

Gaver til barnehageansatte - du som har gitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange gavetråder i denne delen av forumet nå, men etter å tenkt igjennom dette i denne tråden http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=763365 lurte jeg litt på de som noen har gitt gaver til barnehageansatte, hva de har gitt, anledninger osv.

Jeg har barn i barnehage, har sett flere som har gitt, men er usikker på hva jeg selv mener om det.

Så, spørsmålene er

Du som har gitt gave til barnehageansatte:

1. Hva var anledningen?

2. Hvem gav du til (avdeling, enkeltpersoner, alle)?

3. Hva gav du?

4. Fikk du noen reaksjoner?

Videoannonse
Annonse
Gjest pysepusen
Skrevet

Vi har gitt til alle som jobber på avdelingen. En gang til jul og nå når han sluttet på avdelingen. Kjøpte litt godis til pauserommet. Har ikke fått store reaksjoner annet enn "tusen takk, så koselig".

Skrevet

Jeg kjøpte når hun sluttet på avdelingen. Det ble ei flaske vin til hver av de som jobber på avdelingen, med et kort med en personlig hilsen/takk til hver av dem.

Skrevet

Jeg har gitt noe til de ansatte både til jul, påske og når ungene sluttet i barnehagen. Til påske har det vært et påskeegg med fellesgodterier til pauserommet, til jul av og til godterier, ei kake, en gang ei magnumflaske med vin til de ansattes julebord, en annen gang noe som var pakket inn i felles gave, men som kunne deles på de ansatte ("småporsjoner" med badeskum, hårkur, fotkrem så vidt jeg husker, det er kun damer ansatt der)

Har fått bare positive, glade reaksjoner. Tror ikke det var så mange som ga noe til de ansatte, de forventet det ikke heller. Syns det er hyggelig å gjøre slikt, og har alltid vært svært fornøyd med barnehagen mine barn gikk i.

Å anstrenge seg for å ha et godt forhold til de ansatte -uten at gavene er ment som smøring eller smisk, - har gjort det lettere når jeg har måttet ta opp ting jeg ikke var helt fornøyd med, eller bedt om hjelp til ting vedr barna.

Skrevet

Var ei dame innom hos oss i går og kjøpte ostehøvler som hun skulle gi i gave til avdelingen da sønnen hennes sluttet der nå :)

Skrevet (endret)

Jeg jobber i barnehage og syns det er utrolig hyggelig at foreldrene tenker på oss. Føler meg også litt forlegen, men jeg vet at foreldrene bare vil godt, at det ikke er noen bestikkelser eller lignende. (Tar jo like godt var på alle barna uansett).

Pleier å få gaver i anledning Jul og når noen slutter/slutt for sommeren.

Til jul og ved sommerslutt pleier bare foreldrene ved avdelingen min å gi, men når noen slutter i barnehagen pleier alle de ansatte å få.

Vi har fått mye rart, men mest av alt går det i vin (har en hel hylle full av Barnehagevin). Har også fått bodyloiton, telysholdere, sjokolade, roser, fancy tørrvarer osv. Jobber i en bhg i en finere del av Oslo, så vi får endel. Er så utrolig takknemmelig for omtanken. Barnehage er ikke akkurat en godt betalt jobb i forhold til jobben vi gjør, og det er hyggelig av foreldrene å tenke på oss :klem1:

Edit: Forventer det ikke i det hele tatt at foreldrene skal kjøpe noe! En klem og en "God Jul"/"God Sommer" er også veldig verdsatt!

Endret av ZebraTiger
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobbet i barnehage for noen år siden. Jeg jobbet der kun et år før den ble lagt ned. Siste dagen fikk jeg gaver fra de fleste av foreldrene. Noen ga meg en flaske vin, CD, en fin vannkaraffel, etc. Noen av foreldrene ga meg "bare" et håndskrevet kort med en hyggelig og personlig hilsen skrevet fra barnets synsvinkel (tusen takk for at du har passet på meg osv). Og så hadde de med et bilde. På et av kortene hadde barnet tegnet en liten tegning.

Jeg har ikke lyst til å rangere gaver som gode eller mindre gode, for det er alltid kjempehyggelig å få gaver når man ikke engang forventer det. Men må likevel si at kortene absolutt var hyggeligst å få. Ting er bare ting, og føyer seg inn i rekken av alle de andre tingene man har. Vinen er for lengst drukket opp, CDen var ikke helt min smak og vannkaraffelen er knust. Kort er personlig. Det er seks år siden jeg jobbet i den barnehagen, men kortene har jeg fremdeles. Og jeg bor på veldig få kvadratmeter og prioriterer beinhardt hva jeg samler på.

Anonymous poster hash: 9a9a2...152
Skrevet

Veldig fint svar fra anonym bruker her! Jeg har tenkt på å gi en liten oppmerksomhet til ei barnehagetante som ikke skal følge barnet mitt lenger, men er veldig usikker på hva. Vil ikke gjøre henne forlegen, samtidig som jeg vil vise at jeg virkelig setter pris på at hun har vært der for barnet mitt. Kort er kanskje en god ide da :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...