AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #1 Skrevet 7. august 2013 Sønnen min på tre år skal begynne på storbarnsavdelingen nå til uka (har gått i to år på småbarn). Jeg er hjemme i permisjon og vil ha korte dager for han, og ferie/fridager innimellom. Nå når han er så stor har jeg oppfattet av andre at det er lurt å levere relativt tidlig for at han skal få gode muligheter for å "komme inn i leken". Når ville dere levert, og når ville dere hentet igjen? Han har hatt rundt seks timer i barnehagen før. Jeg føler dette kanskje er litt mye nå når vi har mulighet til mindre? Han har også en fast fridag i uka. Jeg vil jo gi han gode barnehagedager og ro og god tid hjemme. Noen gode svar? Gjerne fra dere som jobber i barnehage også På forhånd takk! Anonymous poster hash: 4711c...370
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #2 Skrevet 7. august 2013 Jeg er også hjemme i permisjon, men 3,5 åringen blir gal av fridager hjemme, og vil heller i bhg! Vår bhg, vil helst at alle er på plass ca 09.30, kl 10.00 starter de med planlagte aktiviteter, og da er det greit at alle er på plass... Og min blir sur om jeg henter før frukten! Så da blir det bhg fra ca 9.30- 15.30 og det synes jeg er akkurat passe:) Anonymous poster hash: 46c29...447
Gjest Magdalene Skrevet 7. august 2013 #3 Skrevet 7. august 2013 (endret) Hjemme i perm, og har ei på 4år i bhg. Hun blir enten levert til frokost kl 9, eller til aktivitetene begynner kl 10. Henter henne enten etter lunsj i 13:30-tiden, eller etter frukt kl 15:15. Også har hun som regel fri hver fredag. Og ellers andre dager om vi brått finner på noe gøy. Endret 7. august 2013 av Magdalene
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #4 Skrevet 7. august 2013 I vår barnehage må man levere senest kl. 10.00. Anonymous poster hash: 1a987...b72
Vera Vinge Skrevet 7. august 2013 #5 Skrevet 7. august 2013 Jeg ser for meg at jeg som utgangspunkt ville levert rundt ni og hentet rundt to. Da leverer man tidlig nok til at de får med seg starten på dagen, med frokost og leken som starter. Og så henter man sånn at de får lekt litt etter lunsj (eller sovet ferdig blunden sin, som ville vært aktuelt for min sønn), men fortsatt ganske tidlig. Og så ville jeg hatt fri hver fredag eller når det passer. De dagene barnet skulle være i barnehagen, ville jeg nok heller kuttet mer på slutten av dagen, framfor å levere veldig seint. Hører mange barn som syns det blir dumt å komme så seint at de føler seg litt utenfor i leken.
Miss moneypenny Skrevet 7. august 2013 #6 Skrevet 7. august 2013 Jeg leverer stort sett halv 9-9, og henter 13.30-15.00. I dag var det krise at jeg kom kl 13.30, så jeg får vel begynne å holde meg til kl 15.00.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #7 Skrevet 7. august 2013 Takk for svar! Levering rundt 8:30-9 er kanskje greit da? Også kan jeg hente før frukt, altså før 14? Om han ikke synes det er greit så er det jo bare til å hente senere - det betyr jo bare at han trives TSAnonymous poster hash: 4711c...370
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #8 Skrevet 7. august 2013 Jeg ser for meg at det blir kos med fri på fredagene. Han har fast fri om onsdagen da, men nå er han jo så stor at han takler mer fridager. Men han gleder seg stort til barnehagen neste uke sånn at han får møte kompisene igjen også. TSAnonymous poster hash: 4711c...370
mp84 Skrevet 8. august 2013 #9 Skrevet 8. august 2013 Jeg ville nok levert i 8.30 tiden og hentet rett etter frukten.
Gjest Magdalene Skrevet 8. august 2013 #10 Skrevet 8. august 2013 Jeg ser for meg at det blir kos med fri på fredagene. Han har fast fri om onsdagen da, men nå er han jo så stor at han takler mer fridager. Men han gleder seg stort til barnehagen neste uke sånn at han får møte kompisene igjen også. TSAnonymous poster hash: 4711c...370 Høres bra ut! De som har blitt storesøsken må jo også få tid til å bli kjent med den lille. Det gjør de ikke om de er i barnehagen 8-16 hver dag.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #11 Skrevet 8. august 2013 Høres bra ut! De som har blitt storesøsken må jo også få tid til å bli kjent med den lille. Det gjør de ikke om de er i barnehagen 8-16 hver dag. Jeg er så enig! Samtidig må han jo litt i barnehagen for å opprettholde den rutinen samt få leke med vennene sine. Og fra neste høst skal jeg jo uansett jobbe igjen. TSAnonymous poster hash: 4711c...370
Gjest Magdalene Skrevet 8. august 2013 #12 Skrevet 8. august 2013 Jeg er så enig! Samtidig må han jo litt i barnehagen for å opprettholde den rutinen samt få leke med vennene sine. Og fra neste høst skal jeg jo uansett jobbe igjen. TSAnonymous poster hash: 4711c...370 Akkurat slik vi gjør nå. Hun er i bhg og leker med vennene sine, også får hun masse tid hjemme med oss. Selvsagt er det slitsomt noen ganger, men man får igjen så utrolig masse. Mange barn som er i bhg fra 7:30-16:30, selv om en forelder er hjemme i perm... Man blir ikke godt kjent med et nytt søsken i løpet av to timer hver dag. Of se bør jo få nyte godt av en forelder hjemme, samtidig som de også får vært litt med venner i bhg
pusefrøken Skrevet 8. august 2013 #13 Skrevet 8. august 2013 Jeg leverer i barnehagen mellom 9 og 10, og henter mellom kl 15-16 Skal jeg noe spesielt tidlig på dagen, så blir hun levert når hun må.. hun kommer alltid inn i leken, selv om hun kommer senere enn de hun pleier å være sammen med. det har aldri vært noe problem
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #14 Skrevet 8. august 2013 Akkurat slik vi gjør nå. Hun er i bhg og leker med vennene sine, også får hun masse tid hjemme med oss. Selvsagt er det slitsomt noen ganger, men man får igjen så utrolig masse. Mange barn som er i bhg fra 7:30-16:30, selv om en forelder er hjemme i perm... Man blir ikke godt kjent med et nytt søsken i løpet av to timer hver dag. Of se bør jo få nyte godt av en forelder hjemme, samtidig som de også får vært litt med venner i bhg Ja, det er nok av de i barnehagen. Jeg syntes det var fælt nok å la han gå vanlige dager da jeg var sykemeldt i svangerskapet. Men det var jo bedre for han i barnehagen enn hjemme med en mor som ikke klarte noe TSAnonymous poster hash: 4711c...370
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #15 Skrevet 8. august 2013 Alt over 6 timer er kjempelenge for barn. Husk når de begynner på skolen så har de bare 4 timer undervisning, og det er helt nok! Alle barn burde virkelig fått 6 timers dager!! Anonymous poster hash: bb095...8ec 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #16 Skrevet 8. august 2013 Du får prøve deg fram ang om han kan komme når de andre er midt i leken eller ikke. Jeg kunne ikke det med min når han var på den alderen, så vi kom rett før frokosten, da var det lettere for han å starte på null som de andre. Jeg hentet etter frukt, kom jeg før fikk jeg nesten kjeft av han. Så han hadde dager som gikk fra 8.30-15 ca. Anonymous poster hash: ba099...3f1
stammis Skrevet 8. august 2013 #17 Skrevet 8. august 2013 Jeg jobber i barnehage og har to barn som går i en annen barnehage, for mine egnes ungers del må jeg levere til frokost, da er de trygge og vet hva som "forventes" av de, altså sitte og spise frokosten sin. Leveres de mitt i lek blir de ofte usikre. Dette ser jeg som en gjenganger i barnehagen jeg jobber altså. Mitt tips er å levere til frokost og hente kanskje i to tiden?
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #19 Skrevet 8. august 2013 Jeg jobber i barnehage og har to barn som går i en annen barnehage, for mine egnes ungers del må jeg levere til frokost, da er de trygge og vet hva som "forventes" av de, altså sitte og spise frokosten sin. Leveres de mitt i lek blir de ofte usikre. Dette ser jeg som en gjenganger i barnehagen jeg jobber altså. Mitt tips er å levere til frokost og hente kanskje i to tiden? Men da må jeg levere 7:30-8... Det blir så tidlig TSAnonymous poster hash: 4711c...370 1
stammis Skrevet 8. august 2013 #20 Skrevet 8. august 2013 Hvis det går greit å levere til ni er jo ikke det problem selfølgelig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå