Gå til innhold

Typen spiller Playstation 1.. Dumpe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Typen spiller Playstation 1 hele tiden. Noen ganger bruker han lang tid på å svare meg når jeg spør om noe, fordi han blir så oppslukt i spillingen.

Før var han med meg på tur med hunden, han var aktiv og jogget, og han snakket flere ganger om at han skulle ut og plukke blåbær, så jeg kunne lage blåbærpai. Nå bare sover han, og når han ikke sover, spiller han Playstation.

Jeg blir såret, fordi jeg føler jeg har gjort noe galt, siden han prioriterer spillingen over meg/sånn som vi hadde det før. Jeg har prøvd å få han med ut på tur, men han "orker ikke". Det "frister ikke" lenger. Jeg har til og med prøvd å engasjere meg, spurt om jeg får være med å spille, men han vil spille alene, og sier at det ikke finnes multiplayer. Hvorfor har man to kontroller da? En person kan jo ikke spille med to kontroller?

Vil bare påpeke at det ikke er viktig for meg at han plukker blåbær til meg, før noen henger seg opp i det. Blåbær kan jeg plukke selv. Poenget er at jeg føler meg så tilsidesatt og ignorert.

Ville bare lufte tankene litt, tar gjerne i mot andres synspunkter på dette..

Anonymous poster hash: f4904...9ee
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, Playstation 1 er vel snart 15-20 år gammel så det er helt klart dumpe grunn!

Hadde det derimot vært Playstation 3 hadde saken stilt seg anderledes....

Anonymous poster hash: 1e686...e0c
  • Liker 7
Skrevet

Nei og nei!

Playstation 1? Dump han!

Han er ikke noe å samle på hvis han ikke har PS3 (den nyeste versjonen såklart)

• Liker 2
Skrevet

Du kan gi han PS3 i julegave så er problemet løst!

• Liker 2
Skrevet

PSone - han er jo retro, ergo hipster-materiale! Du kan jo ikke dumpe ham da, vis ham heller instagram!

• Liker 3
Skrevet

Har du spurt han om dere kan gjøre andre ting enn å gå tur? Hvis ikke er det kanskje verdt å prøve? Jeg syns personlig det er kjedelig å gå tur, så kan forstå at det ikke frister.

Men jeg synes uansett at han ikke skal overse deg hele tiden slik det virker, så du må igrunnen bare ta det opp med han. Si at du også trenger litt oppmerksomhet, og hvis spillingen er viktigere for han enn deg - ja da får han vel klare seg uten deg da?

Skrevet
Anonymous poster hash: f4904...9ee

Har han utviklet spilleavhengighet?

Det finnes behandling i forhold til det, og det finnes grep han kan ta selv for å komme seg ut av avhengigheten.

AnonymBruker
Skrevet

er han deprimert kansje>?

Anonymous poster hash: f730a...b9d
Skrevet

han er avhengi og har et problem. Sett ned foten å få gnist i forholdet.

Jeg nektet dette spillet inn i huset i over 3 år. Min sambo bedyret han kun skulle se film med den, Jeg sa ok til slutt og etter 3 år gjorde han det. Jeg trener Zumba og vi ser filmer.

Hadde han spillt ville han brukt mindre tid på meg, og som ts skriver...NEI Takk.

Skrevet

Få tak i Tekken, så kan dere slåss sammen på PS1. Jeg elsket å spille Tekken, jeg brukte å være han der King.

• Liker 1
Skrevet

La han være i fred, finn på andre ting. Han vil sikkert bare ha alene tid, samle seg opp og komme tilbake awesome.

• Liker 1
Skrevet

Få tak i Tekken, så kan dere slåss sammen på PS1. Jeg elsket å spille Tekken, jeg brukte å være han der King.

Tekken var jo bare helt rått! Kunne alle de wrestling 10xhit-comboene til han dÆrre King. Alle kompisene hatet meg :D Cant kill the King of the hill vettU!

Godt råd fra Vex! Skaff deg Tekken og bank siiiiiten ut av han, så legger han nok opp :D

• Liker 1
Skrevet

Høres nesten ut som han kan være litt deprimert og tiltaksløs. Jeg foreslår at du prøver å snakke litt med ham, eller drar han med ut på noe, eller lager noe koselig dere kan gjøre sammen hjemme.

Lykke til:)

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Jeg pleide å være Jin, for jeg syns han var så kjekk :fnise:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pleide å være The Drunken Master mye, jeg. :)

Anonymous poster hash: b5196...759
Gjest Lincoln
Skrevet

Playstation 1? Hva er dette for en løk? Finn deg en type med litt mer moderne utstyr!

Skrevet

Ååå heldigen degdu kan spille tekken!

Skrevet

Nå fikk jeg lyst til å spille Tekken og Blood omen igjen :rodmer: (hos meg var det på x box)

Skrevet

Har han utviklet spilleavhengighet?

Det finnes behandling i forhold til det, og det finnes grep han kan ta selv for å komme seg ut av avhengigheten.

Hvordan grep? Sliter litt selv med en samboer som velger WoW lignende spill framfor det meste.
Skrevet

Hvordan grep? Sliter litt selv med en samboer som velger WoW lignende spill framfor det meste.

Her er 2 linker om selvhjelp for spilleavhengige (2 brosjyrer som kan lastes ned), og linker med info om behandling av spilleavhengighet. Det er mye h*n kan gjøre selv for å bli kvitt sitt problem. Men først må h*n innse at h*n har et problem med spill.

Mange er også nettavhengige (uten å spille spill på nettet).

Du kan også ringe hjelpetelefonen (se link lengre ned) som pårørende for å få råd om hvordan du kan hjelpe h*n.

Noe som er felles for mange avhengigheter, er at det er et psykisk problem som ligger i bunnen. Kanskje det hadde vært fint for h*n å fått hjelp fra psykolog.

http://www.hjelpelinjen.no/filer/tekstbilder/hvordanhjelpemegselv.pdf

http://www.hjelpelinjen.no/filer/tekstbilder/Selvhjelpsguide-KoRus%C3%83%CB%9Cst-juli10%281%29.pdf

http://www.hjelpelinjen.no/i/hjelp-deg-selv/st%C3%B8ttegrupper/selvhjelpsgrupper.aspx

http://www.hjelpelinjen.no/i/behandling.aspx

RING HJELPETELEFONEN.Hvis man ikke klarer å løse fliker og floker internt i familien, anbefaler Fellmann å kontakte Hjelpelinjen for spilleavhengige. Nummeret dit er 800 800 40.

http://www.ung.no/spill/1668_Behandling_for_spilleavhengighet.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...