AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #1 Skrevet 7. august 2013 Er det lov? F.eks et takkekort og bilde?Anonymous poster hash: ae823...e27
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #2 Skrevet 7. august 2013 Klart det, gaver av ubetydelig verdi er fullt lov!Anonymous poster hash: f988d...139
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #3 Skrevet 7. august 2013 Hva er ubetydelig? Er det lov med en blomst ved siden f.eks?Anonymous poster hash: ae823...e27
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #4 Skrevet 7. august 2013 En liten blomst er også ok, ubetyeelig verdi er gjerne ca 100 kr tenker jeg. Det er lov å vise takknemmlighet men ikke lov å mOtta om gaven er så stor at det kan regnes som bestikkelser feks. Jobber i en annen kommunal hjelpetjeneste og blomst mottas med glede her i vår avdeling (skjer ikke så ofte haha)Anonymous poster hash: f988d...139
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #5 Skrevet 7. august 2013 Hva regnes som bestikkelse? Og, 200% sikker på at blomst er ok? Jeg spør fordi jeg jobbet flere år i staten og vi fikk ikke lov til å motta noe som helst. Anonymous poster hash: ae823...e27
Amarinda Skrevet 7. august 2013 #6 Skrevet 7. august 2013 Hva regnes som bestikkelse? Og, 200% sikker på at blomst er ok? Jeg spør fordi jeg jobbet flere år i staten og vi fikk ikke lov til å motta noe som helst.Anonymous poster hash: ae823...e27 Er du helt sikker på det? Ubetydelig verdi tror jeg står på gaver til en verdi av 200 kr. Selv tar jeg i mot personlige gaver men om det er mulig lar jeg kollegaer få glede av det. Blomster er lov, og jeg jobber også i det offentlige. Men det må vel være sånn at gaven ikke på noen måte kan tenkes å gi vedkommende som gir gaven noen fordeler.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #7 Skrevet 7. august 2013 Jeg er nyansatt i staten, og jeg har i opplæringen fått beskjed om at blomster er ok. Man blir jo ikke rikere av å få blomster, eller oppnår noen fordeler. Det er jo en rent symbolsk gave. Fikk også beskjed om at konfektesker er ok, men at de setter man ut på kontoret slik at alle får. Dyrere ting som konsertbilletter, eksklusive penner, smykker etc har vi ikke lov til å ta i mot. Dette ble jeg informert om på infosamtale med HR-ansvarlig for bare en uke siden, så jeg er ganske sikker på at blomster er ok. Anonymous poster hash: 46656...f44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå