Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg opplever det av og til, men løper heller ikke så regelmessig. Så vil tro at det er fordi det er uvant belastning pga. at jeg bruker magemusklene for å stabilisere overkroppen.

Godt å høre at jeg ikke er alene. Høres liksom så sært ut å bli støl i magen av å løpe :laugh:

Anonymous poster hash: 00d4e...71d

AnonymBruker

Godt å høre at jeg ikke er alene. Høres liksom så sært ut å bli støl i magen av å løpe :laugh:

Det sies jo at det er viktig å ha en sterk kjernemuskulatur når man løper! ;-)

Anonymous poster hash: 521b6...2c7

Det sies jo at det er viktig å ha en sterk kjernemuskulatur når man løper! ;-)

Anonymous poster hash: 521b6...2c7

Absolutt. Man skulle tro alle kunne løpe, men det er ikke tilfelle. Riktig teknikk er viktig for å forebygge belastningskader.

En vanlig feil er for stor steglengde og ikke å åpne opp hoften skikkelig. Slik at man ender opp med en foroverbøyd løpestil med sjumilssteg.

AnonymBruker

Absolutt. Man skulle tro alle kunne løpe, men det er ikke tilfelle. Riktig teknikk er viktig for å forebygge belastningskader.

En vanlig feil er for stor steglengde og ikke å åpne opp hoften skikkelig. Slik at man ender opp med en foroverbøyd løpestil med sjumilssteg.

En ting er jeg sikker på, jeg har iallfall ikke for lang steglengde :fnise:

Må nok øve litt mer teknikk, men så lenge jeg fokuserer på det, så går det utrolig fint. Bortsett fra at jeg da altså kjenner at jeg blir litt støl i magen.

Annonse

En ting er jeg sikker på, jeg har iallfall ikke for lang steglengde :fnise:

Må nok øve litt mer teknikk, men så lenge jeg fokuserer på det, så går det utrolig fint. Bortsett fra at jeg da altså kjenner at jeg blir litt støl i magen.

Det som er bra trening for å stabilisere og gi en sterk kjerne er hollow holds, back extension (rygghev), hip extension, hip thrusts. I tillegg kan det være lurt å trene leg raises eller L-sit/L-hang.

Det finnes i tillegg mange bra teknikkvideoer for løping på youtube. Anbefaler deg å se litt forskjellig der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...