Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg har et spørsmål til dere der ute.

For tiden er ikke økonomien til samboer og meg det beste da han er arbeidssøker og venter på dagpenger. Så dermed er det bare jeg som har inntekt, men det er såvidt det dekker to personer, leie på 7000, diverse regninger og strøm. Så derfor har vi handlet litt first price og lignende og måtte kutte ned på alkohol kjøp, kino og andre moro heter. Men en ting er umulig å kutte ut med: snus.

Jeg verken snuser eller røyker, men samboer snuser og han nekter å slutte.

Jeg har en god stund forsørget oss begge og det inkluderer også å kjøpe snus to-tre ganger i uka. Det er dyrt! Så jeg har bedt ham trappe ned på snusbruket slik at boksen varer i mer enn to dager. På mandags ettermiddag kjøpte vi snus til han og i går kveld var den tom. Ikke to dager engang! Så da har jeg i dag sagt nei til å kjøpe noe mer snus.

Resultat: han er sur. Vil være i fred. Jeg syns ikke synd på han i det hele tatt. Men etter en stund orket jeg ikke den dårlige stemningen og gikk til butikken for å kjøpeasnus til han.

Jeg kommer hjem igjen og skjuler snusen. Spiser på blåbær boksen jeg kjøpte og da spør han meg om jeg nettopp var i butikken og jeg sa ja. Han forventet tydeligvis at jeg hadde kjøpt snus også og jeg sa nei først. Han får ikke snusen av meg når han er sur og gretten tenker jeg. Jeg ber pent om et kyss og han sier nei. Ok da blir det ikke noe snus da tenker jeg. Han får den ikke før han kan være litt hyggelig liksom... Jeg gir faen om han blir sur fordi han iikke får snus.

Så begynner han å si at jeg lurer han og spør hvorfor jeg gjør det osv. Lol. What to do? Jeg prøver å overraske han her og være hyggelig, men funker dårlig gitt...

Hvem er den urimelige her?

Anonymous poster hash: 6740f...955

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er urimelig som forventer at du skal finansiere hans dårlige vane.

• Liker 16
Skrevet

Hvorfor oppfører du deg så barnslig?

• Liker 13
Skrevet

Kan han ikke ha sine egne penger, og kjøpe snus om han har lyst?

• Liker 5
Skrevet

Alle har råd til snusen sin selv. Dette kan han fint stå for fra egen lomme.

• Liker 3
Skrevet

Syns han er urimelig for å kreve at du skal finansiere snusen hans.

Har han ikke råd til å snuse, så burde han slutte.

Du er urimelig på alt det andre..

• Liker 8
Gjest snusrumlik
Skrevet

snus er veldig vanedannende. Man blir irritert og deprimert de første ukene når man slutter.Er ikke så lett være hyggelig da

AnonymBruker
Skrevet

At du må forsørge typen din er patetisk. Spark han i ræva slik at han kan tjene sine egne penger og kjøpe snusen sin selv. Du er vel ikke moren hans... Minner meg om en småunge som begynner å furte fordi han ikke fikk godteri på butikken. Hadde aldri giddet å være sammen med en slik tafatt gutt.

Anonymous poster hash: d50ad...4e6
  • Liker 3
Skrevet

Kjøp nikotintyggis. Du har all makten om han ikke har penger. :smoke:

• Liker 6
Gjest HappyWaffle
Skrevet

hvorfor forventer han at du skal finansiere vanene hans?

ville han betalt for røyk hvis du røyket og settingen var motsatt??

han høres bortskjemt ut, men jeg veit sjøl hvor sur og grinete man blir av å ikke få i seg nikotin da jeg er en røyker så klandrer han ikke for at han blir grinete

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Kjøp nikotintyggis. Du har all makten om han ikke har penger. :smoke:

det var en genial ide!! :D

Skrevet

Bidrar ikke din samboert med en eneste krone?

Det må da være mulig for han å skaffe seg inntekt?

Søker han på ledige stillinger?

Er han kresen i forhold til hva han kan ta av arbeid?

Skrevet (endret)

Hun skriver jo at han er arbeidssøker. Er det selv, og det suger, for å si det mildt. "Et spark i ræva" er han neppe tjent med, da situasjonen som beskrives er plenty motivasjon som det er.

Endret av Okapi
  • Liker 3
Skrevet
han er arbeidssøker og venter på dagpenger.

Anonymous poster hash: 6740f...955

Hvor lang tid er det snakk om at du har forsørget han, og hvor lang tid er det til han får innvilget dagpenger?

Han får vel etterbetalt for en viss periode? Har dere avtale på at han skal tilbakebetale til deg når han får dagpengeutbetaling?

I hans tilfelle ville det være naturlig for han å handle med masterkard (er det ikke 1 mnd kreditt?), og deretter betale tilbake pengene så snart han får dagpengeutbetalingen.

Gjest HappyWaffle
Skrevet

Hvor lang tid er det snakk om at du har forsørget han, og hvor lang tid er det til han får innvilget dagpenger?

Han får vel etterbetalt for en viss periode? Har dere avtale på at han skal tilbakebetale til deg når han får dagpengeutbetaling?

I hans tilfelle ville det være naturlig for han å handle med masterkard (er det ikke 1 mnd kreditt?), og deretter betale tilbake pengene så snart han får dagpengeutbetalingen.

da havner han fort i en ond sirkel. har vært der selv å det er lite gøy...

Gjest Eurodice
Skrevet (endret)

Hvem er barnslig, sa du? Snusing er en ufyselig uvane. Snus er dyrt i likhet med røyketobakk. Denne samboeren forventer at TS skal holde ham med dette og blir sur hvis han ikke får det. Hva slags oppførsel er det da?

Endret av Arabella
  • Liker 3
Skrevet

Han er jo minst like barnslig som TS,

Han har ingen inntekt og lever utelukkende på henne og så gidder han ikke en gang kutte ned på snusforbruket?! Det er direkte dritfrekt og uforskammet.

Skrevet

Han har anledning til å spørre helse-og velferdskontoret om å få et lån for å ha penger å leve av, og deretter betale tilbake pengene til helse-og velferdskontoret strakt han får utbetalt dagpengene.

Skrevet

da havner han fort i en ond sirkel. har vært der selv å det er lite gøy...

Ond sirkel trenger det ikke å bli, dersom han gjør dette for en gangs skyld

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...