sommerglede Skrevet 7. august 2013 #1 Skrevet 7. august 2013 Når lar dere deres barn gå ut alene for å bade..mi jente er nå 11 år gammel og har stadig med seg jenter..og nå blir det mye mas om å gå alene å bade..jeg er skikkelig hønemor og lar dem ikke gå alene..jeg har ikke alltid tid til å være med å lurer på når DERE sender barna ut alene for å bade. (På strand.elv. osv )
annelise345 Skrevet 7. august 2013 #2 Skrevet 7. august 2013 Det kommer jo helt an på hvor svømmedyktige barna er, og hvor langt ned det er til sjøen! Nevøene mine på 8 og 9 går ned til sjøen og bader alene (kan se de fra stuevinduet), men de er også veldig svømmedyktig - de har gått på flere svømmekurs når de var mindre og trener svømming to ganger i uken. De er altså mye flinkere å svømme enn den gjennomsnittlige nordmann vil jeg påstå.
Celtic Heart Skrevet 7. august 2013 #3 Skrevet 7. august 2013 Det kommer an på barna og svømmeferdighetene. 11-åringen er ekstremt svømmedyktig og kunne nok fint ha badet alene, men litt for langt unna til at jeg lar han enda. 13-åringen er fortsatt ikke helt trygg på svømming og vil nok ikke få lov på en god stund enda.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #4 Skrevet 7. august 2013 Hadde ikke turt. To jenter på 8 og 10 fikk lov til å bade alene i baneheia..Anonymous poster hash: 2c677...cf1
Erica❤ Skrevet 7. august 2013 #5 Skrevet 7. august 2013 Mine barn fikk lov å bade alene fra de gikk i 6. Klasse, hvis de var med minst 2 venner.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #6 Skrevet 8. august 2013 Hadde ikke turt. To jenter på 8 og 10 fikk lov til å bade alene i baneheia..Anonymous poster hash: 2c677...cf1 Ja, best å sperre barna inne resten av livet. Anonymous poster hash: abb24...e8d 2
Denim Skrevet 8. august 2013 #7 Skrevet 8. august 2013 Spørs hvor bra ungen svømmer, og at de har mulighet for rask kontakt? Jeg fikk bade alene når jeg var 9, men da med voksen til stede. Enn med å få de andre barnas foreldre til å være med
Gjest abcdefgh Skrevet 8. august 2013 #8 Skrevet 8. august 2013 Hadde ikke turt. To jenter på 8 og 10 fikk lov til å bade alene i baneheia..Anonymous poster hash: 2c677...cf1 Herregud for en innstilling til risikovurdering.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #9 Skrevet 8. august 2013 Jeg er oppvokst med fjorden, fikk vell bade uten voksne fra vi var ca 10 år, men da satt det alltid en voksen på avstand å fulgte med og vi fikk ikke svømme langt ut på fjorden. Huset vårt ligger ca 20 meter fra sjøen, så det var enkelt å ha oversikten fra altanen. Bada vell ikke helt uten oppsyn før vi var 12 år gamle. Anonymous poster hash: 56451...953
momo Skrevet 8. august 2013 #10 Skrevet 8. august 2013 Datteren min er 12 år, og veldig flink til å svømme. Men det er først i år hun fikk lov, og da sammen med venner. Men stort sett er jeg med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå