Gå til innhold

Brudekjole i utlandet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Vi skal gifte oss i Italia neste sommer.

Dere som har giftet dere i utlandet, eller skal. Hvilken kjole skal dere ha? evt. hadde dere?

Anonymous poster hash: 0d34e...8a3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg giftet meg i sør-europa i juli i år. Jeg hadde en kjole fra pronovias med stoort tyllskjørt. Vi har veldig geldige med være, var full sol, men bare 25 grader, ellers hadde jeg smeltet ;p

Skrevet (endret)

Denne følger jeg! Samme problem her, Barcelona nedte sommer. .

Endret av Theta
Skrevet

Men hvorfor er det noe annderledes med hvilken kjole man har om man gifter seg i ultandet enn i Norge? Noe annet enn varmen?

Kan forresten også være litt vanskelig å ta med en veldig stor kjole på fly...

• Liker 2
Skrevet

Ville gått for en kort brudekjole! Evt. en ankellang kjole. Dropp slep og store kjoler :)

Italia er varmt fra mai-oktober!

Skrevet

Litt rart spørsmål.... vi giftet oss i det store "utlandet" og jeg hadde en helt "vanlig" brudekjole. Kremfarget med underskjørt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at når vi skal ha et lite bryllup i Italia, så blir brudekjolen enklere. Ikke det store skjørtet, slep osv. Så jeg syns ikke spørsmålet mitt var så rart. Jeg har sett at noen har korte kjoler også.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal gifte meg i sydligere strøk, og kjolen min har slep, men ikke bløtkakeskjørt. Men dét ville jeg ikke hatt uansett om jeg skulle ha giftet meg her hjemme. "Utlandet" er jo hjemlandene til andre "innfødte" bruder, som har vanlige store kjoler. Så det er i så fall kun av hensyn til transport eller sterk varme, som kjolen bør være av det litt enklere slaget. (Eller hvis bruden har lyst på en enkel kjole, selvsagt ;))

Anonymous poster hash: 6b681...28c

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at når vi skal ha et lite bryllup i Italia, så blir brudekjolen enklere. Ikke det store skjørtet, slep osv. Så jeg syns ikke spørsmålet mitt var så rart. Jeg har sett at noen har korte kjoler også.

TS

Ja helt greit når det gjelder settingen, men det jeg reagerte på var at det skulle være annerledes i "utlandet", enn så lenge en ikke snakker om det praktiske som å få den med i håndbaggasje e.l.

AnonymBruker
Skrevet

Ja helt greit når det gjelder settingen, men det jeg reagerte på var at det skulle være annerledes i "utlandet", enn så lenge en ikke snakker om det praktiske som å få den med i håndbaggasje e.l.

Da er vi nok enige. For hvis vi skulle hatt et stort slottsbryllup f.eks så hadde nok kjolen blitt deretter :)

Så egentlig velger jeg kjole på grunnlag av gjesteliste osv. Ikke at vi skal til det store "utland": Og da blir jo saken straks litt annerledes.

Takk for innspill :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...