AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #1 Skrevet 7. august 2013 Ble tatt i å føre opp en ting på forsikringen som ikke ble tatt, hadde eiendeler som ble borte for rundt 14.000,-, men førte opp 19.000,- veldig dumt, jeg vet det nå og skal aldri aldri gjøre det igjen. Hun jeg snakket med ville ha kontaktopplysninger til personen som var med meg, denne personen ville ikke ha noe med dette å gjøre så jeg ga ikke nummeret. Hun sa da at de ikke kom til å ringe uten mitt samtykke - da gjør de vel ikke det? Skjønner at de ikke tror på meg med det andre nå, men kan de gjøre noe her utenom å trekke det som skulle blitt utbetalt? Forsikringspengene faller selvsagt bort, men er det noen som vet hva som vil skje videre? I verste fall blir jeg jo politianmeldt, vil jeg kunne få fengselsstraff? Og igjen, jeg vet dette var så utrolig dumt av meg.. Usle 5.000,- som jeg kunne jobbet litt for.. Angrer veldig mye og kommer aldri til å gjøre det igjen!Anonymous poster hash: a03aa...b31
nuggets Skrevet 7. august 2013 #2 Skrevet 7. august 2013 Kommer sikkert an på beløp og hvor mye du har prøvd å svindle til deg. 5000kr er ikke all verden, men kan nok straffes for det. I tillegg så håper jeg du har dårlig samvittighet og at du tar dette som en lærepenge. Les gjerne straffeloven, paragraf 272 . "§ 272. Med fengsel inntil 6 år straffes den som ødelegger eller skader en forsikret gjenstand eller på annen måte framkaller et forsikringstilfelle, for at han eller andre skal få utbetalt en forsikringssum. Det samme gjelder den som i sådan hensikt uriktig oppgir eller gir det utseende av at et forsikringstilfelle er inntrådt, eller oppgir til erstatning en gjenstand som ikke er forsikret eller ikke er til eller ikke er skadet. Bøter kan anvendes sammen med fengselsstraffen. Med bøter eller fengsel inntil 3 år eller med begge deler straffes 1) den som ved avslutningen av en forsikringsavtale fortier eller gir uriktig opplysning om omstendigheter som han kjenner til og må innse er av betydning for forsikringsgiveren, 2) den som for at han selv eller andre skal få utbetalt en forsikringssum eller en garantisum sikret ved forsikringsavtale, gir en skadeoppgave som står i påtakelig misforhold til skaden. Medvirkning til forbrytelse, nevnt i denne paragraf, straffes på samme måte som forbrytelsen. "
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #3 Skrevet 7. august 2013 Kommer sikkert an på beløp og hvor mye du har prøvd å svindle til deg. 5000kr er ikke all verden, men kan nok straffes for det. I tillegg så håper jeg du har dårlig samvittighet og at du tar dette som en lærepenge. Les gjerne straffeloven, paragraf 272 . "§ 272. Med fengsel inntil 6 år straffes den som ødelegger eller skader en forsikret gjenstand eller på annen måte framkaller et forsikringstilfelle, for at han eller andre skal få utbetalt en forsikringssum. Det samme gjelder den som i sådan hensikt uriktig oppgir eller gir det utseende av at et forsikringstilfelle er inntrådt, eller oppgir til erstatning en gjenstand som ikke er forsikret eller ikke er til eller ikke er skadet. Bøter kan anvendes sammen med fengselsstraffen. Med bøter eller fengsel inntil 3 år eller med begge deler straffes 1) den som ved avslutningen av en forsikringsavtale fortier eller gir uriktig opplysning om omstendigheter som han kjenner til og må innse er av betydning for forsikringsgiveren, 2) den som for at han selv eller andre skal få utbetalt en forsikringssum eller en garantisum sikret ved forsikringsavtale, gir en skadeoppgave som står i påtakelig misforhold til skaden. Medvirkning til forbrytelse, nevnt i denne paragraf, straffes på samme måte som forbrytelsen. " Har lest den, men fengsling tror jeg ikke blir å komme i mitt tilfelle når det er snakk om 5.000,-. Har lest at fengsling kan straffes når svindelbeløpet er over 100.000,- Men er det noen som kjenner til hvilke straffer man eventuelt kan få i en slik sak? Betinget fengsel i 14 dager og betale tilbake beløpet i verste fall?Anonymous poster hash: a03aa...b31
ekkoet Skrevet 7. august 2013 #4 Skrevet 7. august 2013 Se denne: http://www.dagbladet.no/2013/08/04/nyheter/snyltere/svindel/bedrageri/28031415/ Jeg antar at i denne saken har tryg nektet å utbetale erstatning og at det er mannen som har tatt det til retten. Jeg vil tro at du mister forsikringssummen og får en anmerkning i systemet. Kanskje du får en bot i tillegg, det tror jeg ikke, men du havner nok ikke i fengsel. Ellers, fy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå