Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Nå trenger jeg noen gode råd fra damer der ute.

Jeg er gift med verdens nydeligste kvinne, men for ca 2 mnd siden flyttet vi fra hverandre. Grunnen til det er mange, bl.a at jeg har tatt henne som en selvfølge i det siste året eller så. I tillegg bodde vi i et stort oppussingsprosjekt av et hus der jeg gikk lei og ikke mye ble gjort, og så fikk jeg opprykk på jobben som medførte at jeg var mye på jobb. Opp ti 10-12 timer/dag. Må også med skam innrømme at jeg ved krangler var temmelig stygg i munnen mot henne.

Jeg var lei og var helt klar til å flytte ut, men det var enighet om at vi skulle se det an en periode og finne ut av ting. Så treffer hun tilfeldigvis en mann som hun liker kjempegodt og er begynt å bli forelsket i. Det var da jeg fikk hjertet mitt knust. Jeg var 100 % sikker på at hun ikke kunne elske andre enn meg, og i min naivitet ventet at hun etterhvert skulle ta initiativet til å flytte ilag igjen. Så feil man kan ta.

Nå er jeg ødelagt av sorg og savn, sover og spiser nesten ikke, har mareritt om at hun blir borte for meg. Jeg har oppdaget (kanskje for sent) at jeg elsker henne mer enn livet og føler at jeg ikke er menneske uten henne. Hun er så god og snill og full av energi. Vi har to barn ilag mellom 1 og 6 år, så har hun to tenåringsgutter som jeg har et bra forhold til. Vi har vært ilag nesten 13 år. Jeg har skrevet et langt brev til henne hvor jeg bretter ut alle mine følelser og drømmer, men har ikke gitt henne det enda. Er usikker på om det er fornuftig å gi henne brevet og når det passer.

I tillegg har denne nye mannen blitt anmeldt for 3 legemsbeskadigelser mot sin forrige samboer og barn. Bekreftelse på dette får hun av meg om et par dager.

Jeg er så fryktelig fortvilet og vet ikke hva jeg skal gjøre. Vær så snill å gi meg noen råd.

Anonymous poster hash: bd9ba...6db

Anonymous poster hash: bd9ba...6db

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du har bevis på at hennes nye mann er anmeldt for tre legemsbeskadigelser så gir du henne bevisene på dette så snart som mulig. Gi det til henne uten at han er med henne, og ikke legg det i postkassa hennes. Jeg ville også levert brevet til henne jo før jo heller.

Anonymous poster hash: 90489...801
  • Liker 2
Skrevet

Ja, jeg skal gi henne beviset så snart som mulig. Men hun vil kanskje bli veldig lei seg. Kanskje det er lurt å gi henne brevet etter en stund, når det verste er over ?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg skal gi henne beviset så snart som mulig. Men hun vil kanskje bli veldig lei seg. Kanskje det er lurt å gi henne brevet etter en stund, når det verste er over ?

Gi henne det så snart du har det for hånden. Det er ikke ditt problem om hun blir lei seg.

Anonymous poster hash: 4580a...60b

• Liker 2
Skrevet

Prøv å ikke disse "den nye" mannen for mye (men selvsagt skal du fortelle henne hva slags fyr hun treffer). Men prøv heller å ha fokuset på hva DU føler og hva DU ønsker. Skriv et brev og skriv slik som du gjorde i hovedinnlegget. Innrøm at du var utslitt, prioriterte feil, tok henne for gitt osv. Ha også fokus på alt det fine dere hadde sammen og hva du ønsker for fremtiden. Legg deg flat - vær 100 % ærlig. Forhåpentligvis tar hun deg tilbake og gir deg en ny sjangse, men da bør du virkelig gjøre deg fortjent til det! Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville ikke gitt henne brevet fra deg og beviset samtidig. Da er det fort gjort for henne å tro at du kanskje ikke mener ditt brev like mye som du gjør. Hun bør få begge deler raskt (er ingen grunn til å vente) men kanskje gi henne brevet allerede nå, og gi henne beviset når du får det om noen dager.

Brevet er jo personlig og viser hvor mye du bryr de gom henne og savner henne, mens beviset kan bli oppfattet som at du bare ikke vil at hun skal være med noen andre.

• Liker 3
Skrevet

La henne "ta valget selv", men for all del formuler deg på en sånn måte at hun forstår at det er best hun flytter sammen med deg igjen. Innrøm feilene du har gjort. Ikke be på dine knær slik at du presser henne, men si til henne at hun gjerne må tenke litt på det. Si at dere kan forsøke og at du vil vise henne at dere kan få det bra, at du er villig til å gjøre hva som måtte til. At du er klar over alt der du skriver over her og at hun gjerne kan sette mange krav og at dere i det minste kan prøve. At du får en sjanse til å vise og at hvis hun ikke vil så kan hun trekke seg tilbake. Vær ærlig og fortell at du har det helt grusomt uten henne. At hun fortjener så mye mer enn det du ga sist og fortell hva det er du setter så stor pris på ved henne. Ikke spille på samvittigheten ved å trekke inn barna. Det er nok ikke lurt.

Du kan jo nevne det med denne mannen hun dater, men faren ved det er at hun blir sint på deg. Du skal da komme å fortelle henne at hun fortjener så mye bedre, også skal du liksom stå der å ønske henne tilbake.

Det kan virke utspekulert.

Da må du i så fall si at det er helt ubetinget at du forteller om denne nye mannen hennes fordi du bryr deg om henne. Si at om hun skal finne seg en ny, så håper du hun i det minste finner en hun fortjener og ikke en som er anmeldt for vold.Si du ønsker henne tilbake i form av brev eller lignende. Få henne gjerne til å smile ved å mimre litt osv. Gjør så godt du kan. Legg deg helt flat og vær helt åpen.

Lykke til og gi ikke opp!

Skrevet (endret)

Em, for meg virker det som du må mentalt innstille deg på å gå videre. Skal man redde dette må man gjøre det på et mye tidligere tidspunkt spør du meg. Hun har jo tydeligvis gått videre og begynt å se andre menn, da er det mest sannsynlig for sent. Kanskje du burde gå videre også.

Endret av .-L-.
  • Liker 1
Skrevet

2 måneder er en stund, men ikke for sent. Det tror ikke jeg. Gjort det slutt selv jeg etter mange år. Ble så lei alt sammen og traff en annen mann. Jeg tenkte jo mye på eksen. Hadde bestemt meg for å ikke ta han tilbake igjen, men gjorde til slutt det etter en måned.

Å komme seg videre kan ta lang tid, men ikke vent for lenge!. Jo sterkere bånd hun får til den nye, jo mindre er sjansene for at hun tar deg tilbake, med mindre han gjør noe skikkelig dumt eller viser negative sider.

Skrevet

kjærlighet er vanskelig. Du bør gi henne brevet med en gang. Du kan muligens angre på det etterpå,men jeg tror du vil angre mer om du lar være!

At hun elsker en annen må du faktisk akseptere,men kansje han bare er en flørt for å komme seg bort fra deg?? vil du være sjalu på denne mannen om din kone kommer tilbake.. Det kan bli stress!

Kansje du bør gi henne og deg selv sjangsen til å elske og nyte livet uten hverandre først!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror du ødelegger alt for deg selv ved å gjøre begge deler samtidig, det virker for meg utspekulert og kalkulerende.

Jeg ville først fortalt om dette med mannen, og sagt at jeg kort fortalt egentlig hadde et ønske om å fortelle om hva jeg egentlig følte for henne.

Samtidig er du en enorm egoist som forventer at du skal få anledning nå i ettertid til å legge ut om ditt - og samtidig "forsøker" å spolere hennes forhold.

Så: ikke forvent at hun kommer tilbake til deg, tvert imot.

Anonymous poster hash: b15f6...7f6
AnonymBruker
Skrevet

Em, for meg virker det som du må mentalt innstille deg på å gå videre. Skal man redde dette må man gjøre det på et mye tidligere tidspunkt spør du meg. Hun har jo tydeligvis gått videre og begynt å se andre menn, da er det mest sannsynlig for sent. Kanskje du burde gå videre også.

Mye kan skje når man tror det er ganske over og ikke snakker godt sammen.

Jeg synes TS bør stå på hvis han virkelig vil ha tilbake kona, og ikke bare tror han vil, fordi hun har gått videre med annen mann.

Anonymous poster hash: e1b9a...e34

Skrevet

Støtter forslaget om å gi henne begge deler på en gang. Om du skal ha en liten sjanse, er brevet veldig viktig. Det skader ikke å prøve :)

Skrevet

Takk for mange gode råd. Må bare også si at han er anmeldt for flere tilfeller av legemsbeskadigelse som bl.a. involverer barn. Skal jeg liksom la han involvere seg i mine barn med denne bakgrunnen. Dessuten så blir det rettsak av disse anmeldelsene, og om han blir dømt må han i fengsel. Jeg vil ikke risikere at han gjør barna mine noe vondt.

Det er rett at det er sent o komme nå med mine "ting", men det er først nå nylig det har gått opp for meg at jeg virkelig elsker henne.

Skrevet

Jeg tror du ødelegger alt for deg selv ved å gjøre begge deler samtidig, det virker for meg utspekulert og kalkulerende. Jeg ville først fortalt om dette med mannen, og sagt at jeg kort fortalt egentlig hadde et ønske om å fortelle om hva jeg egentlig følte for henne. Samtidig er du en enorm egoist som forventer at du skal få anledning nå i ettertid til å legge ut om ditt - og samtidig "forsøker" å spolere hennes forhold. Så: ikke forvent at hun kommer tilbake til deg, tvert imot. Anonymous poster hash: b15f6...7f6

Jeg hadde faktisk tenkt å ta dette litt saktere, å prøve å bygge opp tillit og vekke til livet følelsene hennes for meg, men da jeg hørte at hun har begynt å treffe en mulig kone og barnemishandler, har jeg jo ikke noe valg.

AnonymBruker
Skrevet

Den nye fyren kan jo være en slags "bounce bak guy" for henne, jeg ville gitt brevet til henne så fort som mulig!

Anonymous poster hash: 507ce...972
Gjest Lille-pus
Skrevet

Et lite tips på veien her nå:

Du sier du har "bevis for anmeldelse" av disse sakene.

Og nå trenger du ikke svare, men av det jeg leser får jeg en følelse av at ikke alt du nå sitter på er informasjon som er tilgjengelig for offentligheten.

Jeg ser du har lyst til å benytte denen informasjonen, men tenk deg om før du gjør det.

Dette fordi at dersom jeg har rett så er dette informasjon som enten vil sette deg selv eller den/de du har fått informasjonen fra i en tillitsmessig krisesituasjon når der kommer ut hvor denen skriftelige informasjonen har sitt opphav.

Det er noe som heter taushetsplikt knyttet til svært mange (les: de fleste) oppgaver innen politi, påtale- og rettsvesen.

• Liker 3
Skrevet

Et lite tips på veien her nå:

Du sier du har "bevis for anmeldelse" av disse sakene.

Og nå trenger du ikke svare, men av det jeg leser får jeg en følelse av at ikke alt du nå sitter på er informasjon som er tilgjengelig for offentligheten.

Jeg ser du har lyst til å benytte denen informasjonen, men tenk deg om før du gjør det.

Dette fordi at dersom jeg har rett så er dette informasjon som enten vil sette deg selv eller den/de du har fått informasjonen fra i en tillitsmessig krisesituasjon når der kommer ut hvor denen skriftelige informasjonen har sitt opphav.

Det er noe som heter taushetsplikt knyttet til svært mange (les: de fleste) oppgaver innen politi, påtale- og rettsvesen.

"Beviset" er ikke fra noen offentlig instans, men en skriftlig bekreftelse fra de som har anmeldt han.
Skrevet

Gi det nååå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...