Gå til innhold

Hjelp til kostliste

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med å få i meg nok mat (type spiseforstyrrelser), og er litt bekymret for at det skal gå enda dårligere når jeg flytter hjemmefra. Skal begynne å studere nå, og skal bo alene. Vet av erfaring at jeg er dårligere på å spise når ingen er rundt meg..

Er det noen som kan komme med forslag til hva jeg kan spise i løpet av en dag for å ikke gå ned i vekt? Ønsker heller å gå opp i vekt. Kan tenke meg at jeg trenger rundt 2200-2400 kcal om dagen, litt usikker da jeg prøver å la være å ha fokus på hvor mye energi det er i maten.

Prøver også å trappe ned på treningsmengden, men ønsker å trene ca. 4 ganger i uken, og da mest styrketrening for å bygge opp kroppen igjen. Har i lang tid trent mye utholdenhetstrening, men nå har jeg valgt å fokusere mer på styrke i den siste måneden.

Av mat så er jeg ikke glad i brød. Mat jeg liker best: gresk yoghurt med nøtter, havregrøt, nøtter, tørket frukt/rosiner, frukt, smoothie, juice, kaffedrikker, biola, sushi, fisk, kylling, grønnsaker, hjemmelaget knekkebrød. Liker bedre å drikke mye enn å spise mye siden jeg blir fort mett. Syns også nøtter er fint siden er er så energirik men samtidig sunt. Liker mer enn dette, dette er bare det jeg liker best å spise.

Er det noen som vil hjelpe meg med å sette opp en slags kostliste? Tenker 4 hovedmåltider og et par mellommåltider. Vil heller ha flere små enn noen store måltider. Kom gjerne med forslag til hvor lang tid det bør gå mellom måltidene også.

:)

(Er en jente på 20 år)

Anonymous poster hash: 066a2...018
Videoannonse
Annonse
Gjest Blomst83
Skrevet

Hvis du har lyst/tør(med tanke på at du poster anonymt) kan du sende meg en pm så kan jeg gi deg et utkast av kostlisten de bruker på RASP ved Ullevål sykehus.Frykter at denne tråden vil bli stengt siden ordet spiseforstyrrelser blir nevnt.

AnonymBruker
Skrevet

Kan gi deg frokosten min. Kok 2dl havregrøt med 2dl melk, bland et lite beger yoghurt, mos en banan over og en håndfull nøtter/mandler. Har også et glass med melk eller biola ved siden av.

Anonymous poster hash: 8cb6f...ccd

Skrevet

Får du ikke noe oppfølging fra lege? Du vil vel få en ny fastlege dit du flytter som kan overta? Hva sier foreldrene dine til dette, eller vet de ikke om problemene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...