pusefrøken Skrevet 7. august 2013 #1 Skrevet 7. august 2013 (endret) Jeg vet begge foreldre må skrive under om de ønsker å avslutte en konto i en bank. Men må begge skrive under om man ønsker å ta ut fra sparekontoen til barnet? Endret 7. august 2013 av pusefrøken
Sarah Dee Skrevet 7. august 2013 #2 Skrevet 7. august 2013 Da jeg skulle overføre penger til kjøreskolen før jeg fylte atten, var det nok at faren min skrev under. Foreldrene mine bor sammen om det har noe å si.
Zzyzx Skrevet 7. august 2013 #3 Skrevet 7. august 2013 Det kommer helt an på hvordan den kontoen er satt opp. Det beste er å høre med banken, så får du svar.
Britt Banditt Skrevet 7. august 2013 #4 Skrevet 7. august 2013 Hos oss må vi begge signere for å ta ut penger, fordi kontoen ble satt opp sånn (Nordea).
hjärterdam Skrevet 7. august 2013 #5 Skrevet 7. august 2013 På vårt barns sparekonto er det sånn, dette valgte vi da den ble opprettet. Er ikke sammen nå, men var det da kontoen ble opprettet.
pusefrøken Skrevet 7. august 2013 Forfatter #6 Skrevet 7. august 2013 På vårt barns sparekonto er det sånn, dette valgte vi da den ble opprettet. Er ikke sammen nå, men var det da kontoen ble opprettet. både jeg og faren er disponent til kontoen. og jeg har alltid trodd at vi måtte skrive under begge to, men jeg fikk nå nylig et brev fra banken om at det hadde vært uttak fra kontoen hennes.. og det vet ikke jeg noe om!
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #8 Skrevet 7. august 2013 Tråden er ryddet. Mette forumansvarlig Jeg vet at du hater kritikk, så her trår jeg på eggeskall... Men kunne du skrive admin-innleggene dine i kursiv? Det er alltid lettere å se at det er et administrativt innlegg som er skrevet når de står i kursiv. Anonymous poster hash: 202f0...e3a
ViljaH Skrevet 8. august 2013 #9 Skrevet 8. august 2013 både jeg og faren er disponent til kontoen. og jeg har alltid trodd at vi måtte skrive under begge to, men jeg fikk nå nylig et brev fra banken om at det hadde vært uttak fra kontoen hennes.. og det vet ikke jeg noe om! Da foreslår jeg at du spør banken, rett og slett! Hvem foresto uttaket. Så evt spør du pappaen hvorfor han har forsynt seg av barnets sparekonto. Og når han har tenkt å betale tilbake. Så snakker du med banken om å få endret konto slik at begge må signere i fremtiden, hvis far er troende til å plyndre mere i fremtiden. Det enkleste er ofte det beste 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå