Gå til innhold

Hva er det beste tidspunktet for barnebursdag?

33 stemmer

1. 1. Når passer det best for deg at barna dine blir invitert i barnebursdag?

• På en hverdag, ikke fredag, like etter barnehagen stenger
      2
    • På en hvilken som helst hverdag, på ettermiddagen
      6
    • På lørdager, midt på dagen
      14
    • På lørdager, på ettermiddag/kveld
      1
    • På søndager, midt på dagen
      6
    • På søndager, på ettermiddag/kveld
      0
    • Spiller ingen rolle.
      4

Anbefalte innlegg

Gjest *kokos*
Skrevet

Jeg har tre unger i barnehage/skolealder som alle har bursdag på høsten.

Det evige spørsmålet er: Når passer det best å ha vennebursdag?

Vi har alltid bursdagene våre hjemme, med pølse og lompe, leker og tradisjonelle kaker. Bursdagene varer i ca 2 timer, og det er opp til foreldrene om de vil være tilstede eller ikke.

Så, når hadde du helst sett at dine poder ble bedt i bursdagsselskap til vennene sine, og hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lørdag på dagen. Hverdager er ofte slitsomt for ungene og foreldre..

Søndag passer ikke synes jeg, det er hviledag.

Det beste er nok lørdag fra feks14-16.

Skrevet

Har riktignok ikke egne barn, men har da tantebarn som jeg bidrar med å følge opp..

Jeg synes det perfekte tidspunkt er lørdag kl. 13-15. Ikke for tidlig for b-mennesker som vil sove ut og ikke for sent i forhold til en familiemiddag.

Bursdag på en hverdag synes jeg personlig er stressende og slitsomt for både barn og voksne.

• Liker 1
Skrevet

Gjerne søndag midt på dag for min del. Lørdagen må jeg da bruke for å handle bursdagsgave og evt pene klær til barna, det er ikke så lett å få til på en hverdag.

Skrevet

Ikke på lørdag eller søndag, og helst ikke fredag ettermiddag heller.

Helgene mine vil jeg bestemme over selv, og ikke være 'bundet hjemme' fordi barna skal i bursdag...

Så en ettermiddag mandag-torsdag, men utlevering av invitasjon minst en uke før, slik at jeg kan få kjøpt gave den helga (bor 5 mil fra passende gavebutikker)

• Liker 1
Skrevet

Jeg foretrekker at bursdagene finner sted i helgene, lørdag eller søndag midt på dagen. Jeg synes det blir litt ekstra styr med hverdagsbursdager, selv om det også er koselig og jenten min selvsagt går til alle bursdager hun blir invitert i :)

• Liker 1
Skrevet

Helgene mine vil jeg bestemme over selv, og ikke være 'bundet hjemme' fordi barna skal i bursdag...

Så en ettermiddag mandag-torsdag, men utlevering av invitasjon minst en uke før, slik at jeg kan få kjøpt gave den helga (bor 5 mil fra passende gavebutikker)

Enig! :Nikke:

AnonymBruker
Skrevet

Lørdag eller søndag fra kl. 14 passer fint for oss. :) Det er det som har vært vanligst her i området. :)

Anonymous poster hash: 4c78b...879
Skrevet

Jeg stemte på hverdager, etter barnehage/skole. Men som regel går det greit uansett når de blir invitert, det er slett ingen krise hvis de blir invitert på en lørdag eller søndag.

For oss passer det "aldri" uansett. Det er alltid noen som skal noe, både på hverdager og i helgen, så en ekstra kjøring fra eller til spiller liten rolle. Og det er jo stas med bursdager :)

Skrevet

Det kommer helt ann på barnets alder. Når barna er små syns jeg helger 12-15 (ikke for tidlig, ikke for sent). Men når de kommer litt opp i alder syns jeg hverdagskvelder kan være greit.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stemte lørdag midt på dagen. Mellom 13 og 16 f.eks. For min del er det viktigst å ha søndagen stille og rolig hjemme. Det er best å ha en hel dag skikkelig fri før man skal tilbake på jobb og bhg/skole, og ikke stresse med noe som helst den dagen. Og er det bursdag da, så får man allikevel en rolig morgen og kveld. Ettermiddager i hverdagen er andrevalget, da spiller det liten rolle hvilken dag, siden min ikke har noen aktiviteter ennå.

Anonymous poster hash: 155d8...e35
Gjest Riskjeks
Skrevet

For små barn er helger absolutt best. Når de blir litt eldre (over skolealder) er ettermiddager også greit.

Skrevet

Hadde jeg bodd så langt fra butikk, så hadde jeg ordnet meg gave-lager. Kjøpt inn flere små lego-sett både gutt og jente, gavepapir, kort for barn. Så slipper man halse til butikk når det tikker inn en invitasjon.

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg har lagt merke til er at bursdag på fredager, lørdager og søndager ofte ekskluderer en del barn. De barna som er på samvær hos en forelder som bor et stykke unna. Dessverre er det ikke alle foreldre som ser verdien i barnas sosiale liv, som bursdager er, og unnlater å følge opp disse.

Derfor har jeg alltid bursdager på hverdager rett etter barnehage og skole. På den måten kan de fleste delta. Har ofte gjort det slik at jeg har hentet alle ungene og tatt dem med hjem eller dit vi skal ha bursdagen.

Anonymous poster hash: a30c4...0d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...