Gå til innhold

Er han sjalu?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har møtt en mann på en datingside (vi er begge i 30-årene) og vi har hittil møttes 3 ganger.

Han har ikke mye dameerfaring men er hyggelig,så møtene har vært greie nok,selv om jeg føler det mangler litt på kjemi/humor,og jeg ikke er noe fysisk tiltrukket. Ønsker likevel å møte vedkommede igjen for å se om følelsene utvikler segmer i riktig retning for min del. :forvirret:

Har sagt at jeg vil gå rolig frem og han godtar det sier han.

Men samtidig gir han uttrykk for at han er veldig forelsket og sier "håper vi en dag skjønner at vi passer sammen"..overøser meg med komplimanger på hvor pen jeg er,vil dra på ferie med meg senere i høst,la meg møte familien..osv.osv... Forventningene hans virker til å være ganske høye altså..en god del høyere enn mine. :roll:

Like etter at vi møttes fortalte han meg at han nå kom til å slutte å være betalende medlem på datingsiden der vi møttes.Han så ikke noe poeng i det,siden han nå hadde fått kontakt med meg.

Jeg svarte som sant var at det måtte han avgjøre selv,men la til at jeg kom til å bli værende der en stund til (abonnemanget mitt har dessuten 3 måneders bindingstid og var nettop blitt fornyet).Dette sa han var greit,og i ettertid var han så og si aldri innom denne datingsiden noe mer.(Jeg kan se hvem som har vært inlogget og når).

MEN:

Sist søndag kveld byttet jeg profilbilde der,og manag fikk jeg melding fra ham på telefonen: "Så pen du var på det nye profilbildet på ..(navnet på datingsiden)!

Du blir nok ikke arbeidsledig der med det første ;)"

Jeg svarte høflig takk og han har ikke nevnt det igjen.Men i går så jeg at han hadde logget seg inn igjen der igjen(noe han vanligvis nesten aldri gjør),og jeg får et inntrykk av at han nå logger inn oftere for å følge med hvor ofte jeg er innlogget,om jeg bytter bilder,endrer profilen min osv......

Virker dette som en eiesyk/sjalu person?

Vi er fortsatt i "bli-kjent-fasen",har bare møtt hverandre 3 ganger og chattet litt utenom.Følte at sms-en han sendte var litt bittersøt..."Bare så du vet det,så følger jeg med på hva du gjør vennen"...liksom..Det er vel ikke vanlig i nettdating å forvente å ha "enerett" på noen etter 3 dates? :forvirra:

Anonymous poster hash: bb19b...a5b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil tro at det bunner mer ut i at han er på et annet sted enn deg i forholdet. Han tror at dere har kommet lengre enn hva du mener og tenker at det er naturlig å være eksklusiv, altså ikke date andre, eller "annonsere seg selv som tilgjengelig".

Videre så er det nok manglende sosiale antenner som gjør at han sender denne meldingen. Han føler det du gjør er litt feil, men pakker det inn som et kompliment for å ikke virke såret, noe du ser.

Så på ene siden tror jeg du har rett, han er nok litt sjalu, men på andre siden tror jeg grunnen er at han har en annen oppfattelse av hvor langt dere har kommet, ikke nødvendigvis at han har en kontrollerende og sjalu personlighet. (Selvfølgelig mulig han har det og, men for tidlig å konkludere etter min mening).

Løsningen er nok å "justere" forventningene hans litt, selv om det kan være vanskelig uten å såre ham.

• Liker 5
Skrevet

Det jeg trur er at du ser negativ betydning i drt han sier fordi fu ikke liker han godt nok. Når du ettrr 3 dates begynner å irritere deg over hvordan han er, hva han sier, pluss du har behov for å tiltrekke deg andre nye menn så er det kanskje på tide å si hade til han?

• Liker 2
Skrevet

Nå kjenner ikke jeg verken deg eller han, men synes du nesten virker litt "innbilsk" som tror at han har begynt å logge seg inn ene og alene for å stalke profilen din.

Altså, du annonserer deg fremdeles på markedet, kanskje han har lyst å sjekke utvalget?

Synes ikke han høres spesielt sjalu ut. Han liker deg nok og er litt skuffet over at du ikke liker han like godt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tro at det bunner mer ut i at han er på et annet sted enn deg i forholdet. Han tror at dere har kommet lengre enn hva du mener og tenker at det er naturlig å være eksklusiv, altså ikke date andre, eller "annonsere seg selv som tilgjengelig".

Videre så er det nok manglende sosiale antenner som gjør at han sender denne meldingen. Han føler det du gjør er litt feil, men pakker det inn som et kompliment for å ikke virke såret, noe du ser.

Så på ene siden tror jeg du har rett, han er nok litt sjalu, men på andre siden tror jeg grunnen er at han har en annen oppfattelse av hvor langt dere har kommet, ikke nødvendigvis at han har en kontrollerende og sjalu personlighet. (Selvfølgelig mulig han har det og, men for tidlig å konkludere etter min mening).

Løsningen er nok å "justere" forventningene hans litt, selv om det kan være vanskelig uten å såre ham.

TS her.Takk for svar:)Tror du har helt rett.

AnonymBruker
Skrevet

Nå kjenner ikke jeg verken deg eller han, men synes du nesten virker litt "innbilsk" som tror at han har begynt å logge seg inn ene og alene for å stalke profilen din.

Altså, du annonserer deg fremdeles på markedet, kanskje han har lyst å sjekke utvalget?

Synes ikke han høres spesielt sjalu ut. Han liker deg nok og er litt skuffet over at du ikke liker han like godt.

Jeg er ikke spesielt innbilsk...Føler mer at det er han som er det..etter bare noen få møter.

Tror ikke han er der for å sjekke utvalget..Jeg får,som mange andre jenter mange brev der inne..

Han fikk aldri noen sa han og derfor ble han så glad da jeg svarte for det skjedde aldri (hans ord).

Da han etter var 1.date nevnte han ville avslutte sitt medlemskap hadde han sikkert en forventning til at jeg skulle svare at jeg ville gjøre det samme,men jeg sa som sant var at jeg ikke ville gjøre det riktig enda.

AnonymBruker
Skrevet

Det jeg trur er at du ser negativ betydning i drt han sier fordi fu ikke liker han godt nok. Når du ettrr 3 dates begynner å irritere deg over hvordan han er, hva han sier, pluss du har behov for å tiltrekke deg andre nye menn så er det kanskje på tide å si hade til han?

Ja,du er sikkert inne på noe der...Jeg ser mange fine kvaliteter i ham, men et eller annet mangler liksom...Og utseendet tiltaler meg lite..Føler at vi er i venne-sonen..

Slike kommentarer som i den sms-en han kom med irriterer meg dessuten fordi jeg synes det er pysete av en voksen mann å ikke kunne spørre meg rett ut,og det får meg samtidig til å føle at jeg har gjort noe galt - uten at jeg egentlig har det. Har jo vært ærlig og sagt til ham at jeg fortsatt er der.

(TS)

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hver ærlig med han hvor du står da. Når du ikke sier noe så går jo han sikkert bare rundt å analyserer. Si at du trenger mer tid før du blir like interessert som han er elsn.

Endret av .-L-.
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hver ærlig med han hvor du står da. Når du ikke sier noe så går jo han sikkert bare rundt å analyserer. Si at du trenger mer tid før du blir like interessert som han er elsn.

Synes jeg har vært ærlig jeg da.

Har sagt at jeg vil se dette an over litt tid og ikke gå inn i et forhold med en gang.

Har også gjort det klart at jeg beholder profilen på datingsiden inntil videre.

Jeg trodde det var nok.

(TS)

• Liker 1
Skrevet

Noen må ha det inn med t-skje. Jeg sa også dette til en jeg datet, men han tok det aldri til seg, og til slutt måtte jeg bare si det rett ut at jeg rett og slett ikke var så intressert, og at det for min del manglet noe - men at jeg gjerne ville se om det kunne utvikle seg til noe mer etter hvert. Da ble han sur, og sa at jeg hadde lurt han - og blokka meg fra alt han hadde :fnise:

Så, poenget er at du kanskje må være litt mer tydelig.

• Liker 2
Skrevet

Ja,du er sikkert inne på noe der...Jeg ser mange fine kvaliteter i ham, men et eller annet mangler liksom...Og utseendet tiltaler meg lite..Føler at vi er i venne-sonen..

Slike kommentarer som i den sms-en han kom med irriterer meg dessuten fordi jeg synes det er pysete av en voksen mann å ikke kunne spørre meg rett ut,og det får meg samtidig til å føle at jeg har? noe galt - uten at jeg egentlig har det. Har jo vært ærlig og sagt til ham at jeg fortsatt er der.

(TS)

Det du sier her er veldig typisk tankegang som vi kvinner får i en datingfase, fordi vi basserer tankene våre om hva de mener ut i fra det vi ville ment hvis vi skrev noe lignende.

Jeg har lært meg å akseptere at vi er forskjellige og selv om vi ikke er flinke til å si akkurat hva vi mener kan det hende at andre gjør nettopp dette. Det er ikke sikkert han er feig, det kan hende han er ærlig.

Men det kan selvfølgelig hendw han ble skuffet over at du viser så åpent at du vil treffe noen bedre enn han og at han snakker i koder. Det vet man aldri og derfor er det viktig å ikke tro når man ikke vet.

Uansett synes jeg du skal si til han at du føler vennskap for han og har lyst til å date andre.

Skrevet

Du får legge det frem på en pen måte.

At du setter pris på hvor åpen han er om hva han føler, at det gjør det enklere for deg å vite hvor dere står, MEN at du ikke er helt der enda. At du gjerne vil fortsette å treffes for å se om det utvikler seg, men at han må være forberedt på at det ikke er sikkert at det gjør det og at om det er problematisk for ham så må han si det slik at du kan vurdere hva du gjør videre.

• Liker 2
Gjest winston
Skrevet

Synes det er rart å endre på profilen (blide/tekst) mens man dater noen jeg. Da dropper jeg ut iallefall.

Skrevet

Manglende sosiale antenner? Er det dét det heter når man kommuniserer som en kvinne med diskrete skjulte hint? ;)

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er rart å endre på profilen (blide/tekst) mens man dater noen jeg. Da dropper jeg ut iallefall.

TS her.

Ja du og mange andre synes kanskje det.Forstår det. Men for min del er det like rart å bli eksklusiv med en mann etter kun 3 møter.Men hvis jeg hadde følt noe mer hadde jeg nok ikke endret profilbilde eller tekst nei.

Takk for råd "Ekkoet".Må vel gjøre det sånn,og si det på en fin måte..for det ser ikke ut til at gnisten og kjemien vil komme.Hater å såre noen,men jo lengre tid det går jo verre vil det bli.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...