Gå til innhold

Champagne på kirketrappa

Skal dere drikke champagne på kirketrappa?  

1 stemme

1. 1. Skal dere drikke champagne på kirketrappa?

• ja
      15
    • nei
      18
    • vet ikke....
      4

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal dere drikke champagne på kirketrappa?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi drakk champagne, alkoholfri sådan. :wink:

Skrevet

Jepp ;)

Det skal vi.... Var ikke sikker på om det var lov etter at det var diskutert her inne, men i bryllupet jeg var i for et par uker siden i samme kirke gjorde de det...

Da var det iallefall ingen problemer... De fleste hadde dratt avgårde da, brudeparet fikk glassene like før de skulle inn i bilen....

Skrevet

Har ingen kirketrapp! (blåveis er litt lei av at så stor andel av spørsmål rettes mot krirkebrulluper.. 1/3 av alle vielser er borgelige!)

Men vi skal ikke drikke noe på ambassaden heller, da dette ikke er tillatt.

Skrevet
Har ingen kirketrapp! (blåveis er litt lei av at så stor andel av spørsmål rettes mot krirkebrulluper.. 1/3 av alle vielser er borgelige!)

Lag deg noen egne avstemninger, da vel :wink:

Skrevet
Lag deg noen egne avstemninger, da vel :wink:

Jeg føler ikke noe stort behov for å lage "avstemninger", men jeg skulle ønske at bryllupsforumet var litt mindre "kirkefokusert".. Det er det hele.. :)

(sorry om jeg var litt morgen gretten.. når kantina opner så jeg får meg noe mat blir jeg sikkert blidere ;) )

Skrevet

Vi hadde ikke noe champagne ved kirken. Var overhodet ikke naturlig for oss. Alkohol og kirke hører ikke sammen i våre øyne, og vi drikker ikke så mye alkohol ellers heller så vi følte uansett ikke noe behov for det nå.

Fikk champagne når vi kom til festlokalet etter fotograferingen da.

Skrevet

Ja, vi skal absolutt drikke champagne på kirketrappen. Tenker nok ikke på at kirke og alkohol ikke går sammen vi, men jeg respekterer absolutt alle andre som velger å la være :wink: . Er helt naturlig for oss å ta en skål for å feire at vi er gift rett etter på.

Gifter oss 30 oktober, så det er muligens UTROLIG kaldt å stå på trappa, men vi regner med at vi tar et halvt glass hvertfall. Resten medbringes i bilen. Skal ta noen bilder med glassene hos fotograf også.

Men når dette er sagt, er dette forloverenes ansvar. Så får vi håpe at de medbringer glass og drikke da :ler:

Skrevet

Ja vi skal. Hvis det er lov med alkohol på trappa. Hvis ikke nytes den i bilen på vei til fotograf :-)

Skrevet

Jeg hadde tenkt at vi skulle, men vi får rett og slett ikke tid. Det er lite tid mellom vielsene, så vi prioriterer å ta gjestene våre i handa.

Skrevet
Ja vi skal. Hvis det er lov med alkohol på trappa. Hvis ikke nytes den i bilen på vei til fotograf :-)

Det var vel egentlig det jeg mente, også... :)

Vi skal ha glassene med i bilen, blir vel egentlig fint lite drikking på selve kirketrappa annet enn en liten smak.

Vi "nyter" omtrent aldri alkohol så akkurat den berømte champagnen skal vi ha, kjenner jeg oss rett blir det nok det eneste vi drikker denne dagen også... :)

Skrevet

Nei, vi skal ikke drikke champagne på kirketrappa. For det første fordi jeg ikke synes det hører hjemme der (ikke sambo heller, så det er sagt), og for det andre fordi det bare er 15 minutter til neste brudepar skal inn. Champagnen får vente til mottagelsen for vår del!

(Men bilder og kyssing, det blir det nok en hel del av, også på kirketrappa!)

Skrevet

Jepp.. Vi skal sprette champisen på trappa. Gleder meg!!!!!

Og blåveis: Du er lei av at alt dreies mot kirkebryllup! Kan det være fordi de aller fleste her inne skal vies i kirken? Og, du kan jo lage egne tråder her inne ;-) Sikkert flere som ikke skal vies i kirken her, som kanskje syns det samme som deg..

Skrevet

Jeg tror ikke vi kommer til å gjøre det.

Både fordi vi ikke har så mye tid og vil bruke den tiden vi har til hilsing på gjester, kyssing og blider,

og fordi jeg er redd for at emosjonelt utladet og nervøs meg + champagne = dårlig kombinasjon.

Champagnen skal vi ha som velkomstdrink når vi ankommer festlokalet, så vi venter nok til da!

Skrevet

Vi gifter oss hos byfogden, og har egentlig ingen planer om å drikke champagne der. Men jeg kan godt tenke meg å ta den senere på dagen da jeg elsker champagne. :)

Skrevet
Og blåveis: Du er lei av at alt dreies mot kirkebryllup! Kan det være fordi de aller fleste her inne skal vies i kirken? Og' date=' du kan jo lage egne tråder her inne ;-) Sikkert flere som ikke skal vies i kirken her, som kanskje syns det samme som deg..[/quote']

Jeg ser ikke poenget med å lage egne tråder "for å gi de borgelige brudene noen tråder"!

Det jeg etterlyser er litt mindre sneversynthet blant enkelte.. Det er det hele. (og så var jeg som sagt en smule morgengretten da jeg skrev det første innlegget)

Skrevet

Her blir det champagne på kirketrappa håper jeg. Er forloverne som har ansvaret for det :)

Skrevet

Champagne på kirketrappa har jeg aldri opplevd,men nå fikk jeg jo ENDA en ide og tenke på :hoho:

Skrevet

Jeg ser ikke poenget med å lage egne tråder "for å gi de borgelige brudene noen tråder"!

Det jeg etterlyser er litt mindre sneversynthet blant enkelte.. Det er det hele. (og så var jeg som sagt en smule morgengretten da jeg skrev det første innlegget)

Men vi er da ikke sneversynte her!! Vi som skal gifte oss i kirken legger ikke ut tråder om borgerlige vielser etc! Det må jo dere selv sørge for! Dette er jo et forum!

Skrevet
Vi som skal gifte oss i kirken legger ikke ut tråder om borgerlige vielser etc! Det må jo dere selv sørge for! Dette er jo et forum!

Jeg har (hvor mange ganger har eg sagt dette nå tro?) slett ikke noe ønske om egne tråder for borgerlig bryllup. Men et ønske om at folk tenkte mer over denne muligheten i det de skriver her. En del ting som blir skrevet om er f.eks like aktuelt for alle, men i spørsmål/alternativer osv står det om "kirken", "alteret" osv. På meg gir det et inntrykk av at mange tenker kun på kirkebryllup når de tenker "bryllup".

Beklager men jeg synes faktisk det er en del utpreget sneversynte mennesker her inne!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...