Gå til innhold

Festprogrammet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har dere satt opp festprogrammene deres og hva for slags informasjon finnes i dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Festprogram...?? :o Oj...

Vi har nok ikke tenkt så lang ennå så jeg får følge med i denne tråden, kanskje vi får noen tips.. :)

Skrevet

Vi skal lage en informasjonspakke til alle våre (ca ti) gjester der det står adresser og tidspunkter for alle "poster på programmet", kart osv.

Men for selve middagen trenger vi jo ikke en plan. Når alle vel er på plass på riktig restaurant, regner vi med at det flyter av seg selv..

Skrevet

Med festprogram menes kanskje sanghefte?

Forside: Bilde av brudeparet + personlig hilsen til hver gjest (forskjellig hilsen til de forskjellige gjestene. Hilsenen inneholder noe av dette: Takker for at de ville komme, og håper de vil kose seg osv. De som deltar på utdriknigslag blir også takket her.).

På neste side har vi menyen. Deretter bordkart (hvem som sitter hvor), og så har vi også gjestepresentasjon alfabetisk (hvem er hvem. Skriver litt om hver gjest).

Evnt. sanger skal også legges inn her.

På hvert av arkene, har vi notert et lite sitat om ekteskapet. Dette står nederst til venste sammen med monogrammet vårt på hvert av arkene.

Forsiden har samme farge som innbydelse og bortkort (brunrødt). Resten av arkene blir offwhite.

Skrevet

Hos oss heter det festprogram, vi har forhåpentligvis ikke sanger inni der..... dvs jeg vet om to men håper vi slipper flere. Både min kjære og jeg haater hele fjolle-sang opplegget.....

I vårt festprogram skal det stå oversikt over diverse aktivitetstidspunkt, som fex at vi åpner dansen med polynese kl da og da og at kakene kommer kl da og da.

Videre skal vi ha litt gamle bilder av oss, oversikt over hvem som sitter hvor og hva slags forhold de har til brudeparet.

Kommer ikke på noe mer i farta.....

Skrevet

Aktivitetsplan var også en fin idè. Kjekt for gjestene å vite. Toastmaster nevner jo også dette, men greit at det også blir skrevet ned. Det ble nå en ekstra side i sangheftet vårt :wink:

Vi har også masse gamle bilder som skal vises frem. Skal scanne inn mange bilder som skal vises på et lerrett hele kvelden innerst i lokalene. Bilder av oss, familie og venner.

Skrevet

Så koselig dere skal gjøre det!! :-?

Er det bare jeg som har dårlig fantasi, eller?

Hehe...

Hadde egentlig tenkt på et nokså standard "gjestehefte" med bordplassering, noen sanger og et bilde av oss på forsiden..

hmm... :roll:

Skrevet
I vårt festprogram skal det stå oversikt over diverse aktivitetstidspunkt' date=' som fex at vi åpner dansen med polynese kl da og da og at kakene kommer kl da og da. [/quote']

Omtrent noe sånt skal det stå hos oss også. Men kjæææææære Tex, vær så snill: Skriv polonese, ikke polynese. Det er nemlig en dans fra Polen, ikke fra Polynesia. (Og akkurat den feilen irriterer meg til vanvidd, så hvis jeg var bryllupsgjest hos deg da, ville jeg blitt gaaaal - mye mer gal enn du blir av sangene :))

Skrevet

Vi skal IKKE ha program. Vi har ett sanghefte, og kirkeprogram.

That's it :-)

Skrevet

Sorry, mamma har full oversikt, det er hun som styrer med alt dette..... :ler:

Skrevet
I vårt festprogram skal det stå oversikt over diverse aktivitetstidspunkt' date=' som fex at vi åpner dansen med polynese kl da og da og at kakene kommer kl da og da. [/quote']

Hvis tidsplanen skjærer seg litt, så vet plutselig alle det...

Skrevet

VI skal ha goood margin, og setter ca-tid :wink:

Mest sånn for at gjestene skal vite at det blir kaker ca kl 22 og ikke hverken 20 eller 00, og at de vet rekkefølgen på ting.

Skrevet

Vårt hefte skal ha samme design som innbydelsene og kirkeprogrammet (designet av min kjære svoger)

Inne i hestet skal vi ha:

- Velkommen til festhilsen fra brudeparet

- Bordkart

- Gjesteliste med tilknytning til brudeparet

- Meny

- Velkommensang

- Takk for mat-sang

- Kaffesang

- Min sang til brudgommen

- Vår sang til foreldre og søsken

- Eventuelle sanger som gjestene sender til oss

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...