Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og foruten, hva er det som er SÅ viktig at folket i andre land klarer og uttale navnet helt korrekt?
Jeg har et norskt navn, de fleste i utlandet sier slutten av navnet mitt helt feil, men har frem til nå hatt fantastiske utlands turer, og koser meg helmaks på ferie, selv om navnet blir uttalt feil.

Anonymous poster hash: 5617d...dc7
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg ser på bursdagssidene i avisen og ser et navn i gata Kylie og Hailey antar jeg at (alene)mora er ca 19 år, har slitt bleika hår og sitter hjemme og ser på amerikanske såpeserier hele dagen. Navn som Michelle, Hailey og Jessica er de nye Ronny og Tommy. Ikke gjør dette mot barna dine. Finn heller et navn som funker på begge språkene, det er jo nokk å velge mellom.

Anonymous poster hash: 08ff9...43f
  • Liker 7
Skrevet

Jeg synes Hailey (uttales Hei-li, ikke sant?) er et pent navn, men bittelitt merkelig på et helnorskt barn. Hva med Heidi?

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes kanskje Hailey var finest av de navnene. Selv ville jeg valgt et som fungerer bedre på norsk, men det var jo ikke det du spurte om! :)

AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke Kylie er noe fint. Det andre navnet er finere, men da når det skrives Hailie eller Hayley. Eller Hailee.

Men på en norsk unge, oppvokst blant nordmenn.. Synes ikke det er så lekkert. Mange navn er fine, og uttalbare i utlandet.

Anonymous poster hash: 80b62...bb6
Skrevet

Jeg svarer på det dere spør om og ikke utifra mine personlige meninger ;) Og da likte jeg Hailey best :) Søtt navn !

Skrevet

Åssen blir den norske uttalen av disse? Skal man imitere den engelske, eller er det snakk om (kong)kylie og hai-lei?

• Liker 1
Skrevet

en ting jeg tenker på er stavelser. om jeg ringer til nav og sier jeg heter hailey hadde ingen hørt hva jeg sa eller 'skjønt' hvordan det skrives. garantert. 'hvordan staver du det?' er et spørsmål jeg ikke gidder at ungen min skal måtte svare på et helt liv :P har selv en bokstav jeg iblant må forklare. bare mas. hihi.

men det er et veldig fint navn på papiret. spes for oss som har sett oth :P

Skrevet

kan jo ikke si hailei? haha. blir jo fort noe kinesisk. jeg ser ikke for meg at disse to navnene er noe annet enn engelske.

Skrevet (endret)

Blir jo også litt rart med et amerikansk fornavn, og et norsk etternavn (vet jo ikke om dere har det, men regner med det).

Endret av poppy
  • Liker 2
Skrevet

Så lenge dere ikke døper barnet Anbjørg, eller noe annet veldig sært (selvom det også ville løst seg) så er det null problem å reise med et navn som f.eks.. Sara.. Ida..Eva.. Lena.. Ingrid osv osv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge dere ikke døper barnet Anbjørg, eller noe annet veldig sært (selvom det også ville løst seg) så er det null problem å reise med et navn som f.eks.. Sara.. Ida..Eva.. Lena.. Ingrid osv osv.

Hvorfor skulle det være et problem å reise hvis ungen heter Anbjørg? Har du sett programmene til Torkjell Berulfsen? Det ser ut som det går helt fint for ham å farte rundt selv om garantert ingen kan uttale navnet hans. Reiseleder i Frankrike er han også.

Anonymous poster hash: e6aad...90a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det var jo en artikkel på DB eller VG en tid tilbake der noen hadde gjort research på navn og foreldrene som gav disse navnene. Kylie og Hayley var da ikke representert blant foreldre som hadde høyere utdannelse f.eks. Og at navnet Ronny var ikke brukt, i 2011 var det vel i det hele tatt, og folk hadde dårlige assosiasjoner til det.

Anonymous poster hash: 10332...1d9
Gjest Gjest_Piiiip
Skrevet

Er vel ikke fan av noen av navnene. Jeg er halvt norsk og for oss var det viktig å ha navn på barna som min familie kunne uttale. Vi valgte litt inspirerte navn ala Anette, Vivian, NOra, Linnea som er internasjonale, men som fungerer bra over alt egentlig. Holdt oss unna navn med æ,ø,å i.

Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle det være et problem å reise hvis ungen heter Anbjørg? Har du sett programmene til Torkjell Berulfsen? Det ser ut som det går helt fint for ham å farte rundt selv om garantert ingen kan uttale navnet hans. Reiseleder i Frankrike er han også.

Anonymous poster hash: e6aad...90a

Jaja. For meg og de fleste andre: null problem. Men de som er opptatt av at det skal være lett å si i utlandet, vil sikkert unngå æ ø å

Skrevet

Kylie er Kylie Minogue, og Hailey er en komet. Begge navnene er fine og funker supert i USA, ingen av dem fungerer eller er fine i Norge. Men hvis barnet har et engelskklingende etternavn, så kjør på, men da vil hun måtte svare for sine manglende amerikanske aner resten av livet.

Skrevet

! ;) Kan dere kanskje hjelpe oss?

Navnene er Kylie og Hailey (Med amerikansk uttale selvfølgelig)

Anonymous poster hash: 7b686...ef7

Kylie

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...