Gå til innhold

Hjemmedate-middag- hva skal jeg lage?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er absolutt ikke første date, og han har vært hjemme med meg flere ganger og vi har allerede hatt sex, så det er ikke noe som står på spill her, men jeg har invitert han på middag i morgen og jeg aner virkelig ikke hva jeg skal lage.

Han liker ikke særlig godt fisk, så jeg skal ikke lage det. Men rart nok liker han sushi, så jeg tenkte kaanskje jeg skulle kjøpe noen biter sushi, men det blir jo så lite og kanskje litt kjedelig som middag.

Biff spiste vi i går, så det er litt uaktuelt.

Har tenkt litt på å lage tomatsuppe fra bunnen av og så kan vi ha loff ved siden av, men er det kanskje litt kjedelig med suppe? Vet ikke om det slår an.

Om tomatsuppe er en god ide: er det noen som har en god oppskrift på det?

Og jeg vil gjerne ha masse tips om hva jeg kan lage :)

Anonymous poster hash: c84a6...8d1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Idag hadde vi paprikabåter, altså fylt paprika. Det var kjempegodt, å både mann og barn åt til det var tomt. Serverte ris og salat til :)

PAPRIKABÅTER

Ingredienser - 4 porsjoner
300 g karbonadedeig
Hakket løk
Hvitløk
1 ss tomatpure
Vann
Chili

2 spisspaprika
Ost

4 blader romanosalat
2 grillspydpinner (deles i fire)

Fremgangsmåte
Forvarm ovnen til 200 grader.
Stek karbonade deig og legg til siden. Stek løk på lav varme til den bli blank og fin, ha så i hvitløk. Husk å ikke la hvitløken bli for varm. Legg tilbake karbonadedeigen, ha i tomatpure' og la det surre litt i panna. Ha så i litt vann og kok til du får en fin konsistens på blandingen. Smak til med litt chilikrydder.

Del spisspaprikaen i to, legg de i en ildfastform og fyll med karbonadedeigblandingen. Strø over litt ost. Stek i ovnen i cirka 10-15 minutter, eller til osten er gyllen og fin.

Tre romanosalatbladene på grillspydene og stikk de oppi paprikafyllet.

Server med hva du enn måtte ønske. Vi hadde f.eks. kokt ris med salatbønner og gresk salat til tilbehør.

Anonymous poster hash: 39922...b5e
AnonymBruker
Skrevet

Mexicansk suppe (tomatsuppe) med hvitløksbrød :) Og mais, ost og lignende som dere kan ha oppi suppen. Eller så kan du lage en hjemmelaget lasagne med hvitløksbrød og salat til?

Anonymous poster hash: 0e95b...ea3
AnonymBruker
Skrevet

Ser her at flere foreslår suppe... jeg syns nå ikke det er noe å servere gjester da, men hver sin smak...

AnonymBruker
Skrevet

Du lager Butterchicken.

Oppskrift.

Flere bilder.

Eller omvendt av linkene..

Hmm.. dette ser spennende ut. Har du prøvd det selv? Er det godt? :)

Denne tomatsuppen er veldig god;

http://www.vg.no/mat-og-drikke/oppskrift/oppskrift.php?id=1428

Jeg koker i tillegg litt pasta å har oppi, krydrer med litt chili og topper den med litt revet parmesanost.

Ellers så kan du jo lage en god indisk rett feks, hjemmelaget pizza er alltid populært, eller wok ?

Tusen takk for tips! :)

Mexicansk suppe (tomatsuppe) med hvitløksbrød :) Og mais, ost og lignende som dere kan ha oppi suppen. Eller så kan du lage en hjemmelaget lasagne med hvitløksbrød og salat til?

Er mexiansk suppe det samme som tomatsuppe, eller er det bedre?

Jeg glemte selvsagt å skrive at jeg for øyeblikket ikke har komfyr for den er i ustand, men jeg har kokeplater :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva med kylling surret i bacon? eller lasagne med salat og brød? :) Eller kanskje hjemmelaget hvit pizza?

Anonymous poster hash: b1e04...fd9
Skrevet

Du lager Butterchicken.

Oppskrift.

Flere bilder.

Eller omvendt av linkene..

Du liker godt butterchicken du! :)

Jeg synes mexikansk suppe, som er nevnt, er godt. I tilleg er det litt mer middag pga. stechet som kan tas oppi.

Men siden han liker sushi, hva med å lage det sammen? Jeg hadde synes det var gøy!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg glemte selvsagt å skrive at jeg for øyeblikket ikke har komfyr for den er i ustand, men jeg har kokeplater :)

Du kunne jo skrivd at du ville servere daten din en kjip suppe. Det hadde spart andre fra å finne fram oppskrifter på orntlig mat...

• Liker 1
Skrevet

Jepp og fyrer elsker den der retten! Huske på, jo sterkere du serverer den, jo sterkere og kaldere må ølet være.

AnonymBruker
Skrevet

Du kunne jo skrivd at du ville servere daten din en kjip suppe. Det hadde spart andre fra å finne fram oppskrifter på orntlig mat...

Har jeg sagt at jeg vil servere daten min en kjip suppe? :P

AnonymBruker
Skrevet

Jepp og fyrer elsker den der retten! Huske på, jo sterkere du serverer den, jo sterkere og kaldere må ølet være.

Okei :) Men er single cream det samme som fløte ja? Bruker du kremfløte? :)

AnonymBruker
Skrevet

Chili concarne med ris :) Ekstremt lett å lage.

Anonymous poster hash: c9dc2...13a
Skrevet

Ser her at flere foreslår suppe... jeg syns nå ikke det er noe å servere gjester da, men hver sin smak...

En god hjemmelaget suppe kan fint være mat man serverer gjester. Pulverpose fra Toro derimot, det er ikke noe å servere folk.

Potet og purresuppe toppet med bacon eller svinestrimler er kjempegodt. Serveres gjerne sammen med noe godt brød :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Du liker godt butterchicken du! :)

Ja, det er en av mine yndlingsmåltider.

Skrevet

Okei :) Men er single cream det samme som fløte ja? Bruker du kremfløte? :)

Jepp, det er hva jeg bruker som single cream, men bruker matfløte da.

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo en tomatsuppe, men liksom ikke like enkel som plain tomatsuppe. Du kan ha ferdiggrillet kylling eller kjøttdeig, grønnsaker, tortillachips, rømme og ost oppi. Ta et bildesøk på "Mexicansk suppe" på google, så ser du hvordan det ser ut :) Fyldigere og mer mettende enn en tomatsuppe.

Skrevet

Potet og purresuppe toppet med bacon eller svinestrimler er kjempegodt. Serveres gjerne sammen med noe godt brød :jepp:

Veldig godt, men jeg lager heller hvitsaus, forveller purren/blomkollien før jeg setter det hele i stekeovnen.

Skrevet

Gi faen . Ingen kan lage mat som proffene. Ta ham/hun med på en date et sted i Norges land og imponer ham......et billig tips....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...