AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #1 Skrevet 6. august 2013 Jeg vil gjerne strikke julegave til en god venninne. Hun er ca 160 høy, og en large i kroppen. Brede skuldre og litt mage. Det er så vanskelig å finne en oppskrift jeg tror hun kan se flott i. Jeg kan jo ikke spørre henne heller om hva hun vil ha, siden det er hemmelig:-) se på denne linken, og modell 13 på siden. Tror dere denne hadde sett flott ut på en slik kroppsform? Synes genseren var nydelig, og jeg kan godt strikke den litt lengre enn i oppskriften, for å gå litt lenger ned på hoftene. Hva tror dere? http://www.sandnesgarn.no/hefter/dame/1210-mix-dame-9041210Anonymous poster hash: e0f25...70d
Gjest Houdini Skrevet 6. august 2013 #2 Skrevet 6. august 2013 Det er litt vanskelig å se bra ut slik strikk når man er chubby. Jeg er chubby og holder meg milevis unna sånn type strikk, man ser ut som en hvalross i strikk når man har litt ekstra. 6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #3 Skrevet 6. august 2013 Ts her: Men hva av strikketing kan se fint ut? Mørkere farger kan jo virke slankende? Hun er ei utrolig søt og flott dame. Tenkte denne ikke var så kroppsnær o magen, og kunne fremheve brystpartiet? Kanskje finere med hele ermer enn korte? Anonymous poster hash: e0f25...70d
LittDiva Skrevet 6. august 2013 #4 Skrevet 6. august 2013 Genseren er nydelig ! Men jeg synes det passer best til de som er ganske små i overkroppen. Jeg selv har brede skuldre , store pupper og muskuløse armer. Føler meg enda større i overkroppen med sånn lengde på armene og rund hals. Men jeg vet ju ikke om hun har litt armer og pupper i tillegg. Så snilt å strikke til henne! Jeg hadde blitt kjempeglad for en sånn gave.
LittDiva Skrevet 6. august 2013 #5 Skrevet 6. august 2013 Definitivt med lange armer fikk veldig lyst på en sånn en selv nå . Hihi!
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #6 Skrevet 6. august 2013 Lag ihvertfall litt innsving i livet, og helst v-hals Anonymous poster hash: 35ad8...8a1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #7 Skrevet 6. august 2013 Hmmm...ikke dumme tips:-) takk, takk:-) om man strikker i tynttynt og lett garn, uansett modell, håper jeg den ikke skal føles så tung og stor. Må nok forske litt til:-) link gjerne til modeller dere synes ser greie ut. Irriterer meg grønn over at alle modellene i oppskrtiftshefter er så små! Burde sannelig vært litt variasjon! Grumpf! Anonymous poster hash: e0f25...70d
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #8 Skrevet 6. august 2013 Hva med modell 5 i det heftet du linka til? Litt løs jakke med dyp v-utringing Den jakken med rundfelling og mye mønster på bærestykket vil fremheve brede skuldre tror jeg, og bare glattstrikk over magen kan fremheve den. Anonymous poster hash: fa6a6...16d 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #9 Skrevet 6. august 2013 Så snill du er som vil strikke til venninnen din! Hvis hun er litt stor synes jeg det er penest med noe ensfarget/ noe med få farger. Hvis det er for mye farger og mønster i halsen og på brystet virker det forstørrende, og det er nok ikke så moro hvis man har litt ekstra der. Synes jakka i linken var veldig fin - tror den kan funke! For øvrig veldig lurt med jakke, da kan man ha den åpen med en tynn topp under, så synes formene bedre Anonymous poster hash: 94886...2e7
Brunhilde Skrevet 7. august 2013 #10 Skrevet 7. august 2013 Jeg er absolutt ikke slank, og ville bli mer glad for en jakke enn en genser. En jakke er ofte mer anvendelig fordi man kan velge å ha den åpen eller lukket.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #11 Skrevet 7. august 2013 Ja nr 5 er også fin! Men har liksom tenkt at mohair er no-no... Med mye hår som stikker ut. Men mulig garnet ikke er så håret, må sjekke i butikken:-) kan jo også strikket i et tynt fint alpakkagarn. Så gode tips! Igjen, tusen takk! :-) Anonymous poster hash: e0f25...70d
PecanPie Skrevet 7. august 2013 #12 Skrevet 7. august 2013 Jeg er litt stor selv, og strikker gjerne gensere og jakker til meg selv. Sist strikket jeg en rundtfelt genser som var svart opp til brystet, og med striper i forskjellige farger fra brystet og opp. Nå holder jeg på med denne genseren, og håper det vil bli fint med det loddrette hullmønsteret. Om jeg skulle strikket fra dette heftet, kunne jeg gått for modell 8 eller kanskje helst 11. Nummer 5 hadde jeg nok aldri kommet til å bruke, jeg vil ikke tro at "fluffy" garn på en allerede litt stor kropp er noe sjakktrekk. Hva med å liksom bare ha mønsterheftet liggende når du har henne på besøk, kanskje si "jeg lurte på å strikke jakke til meg selv, kanskje du kan hjelpe meg?", og fiske ut av henne hva hun liker på den måten?
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #13 Skrevet 7. august 2013 Jeg er litt stor selv, og strikker gjerne gensere og jakker til meg selv. Sist strikket jeg en rundtfelt genser som var svart opp til brystet, og med striper i forskjellige farger fra brystet og opp. Nå holder jeg på med denne genseren, og håper det vil bli fint med det loddrette hullmønsteret. Om jeg skulle strikket fra dette heftet, kunne jeg gått for modell 8 eller kanskje helst 11. Nummer 5 hadde jeg nok aldri kommet til å bruke, jeg vil ikke tro at "fluffy" garn på en allerede litt stor kropp er noe sjakktrekk. Hva med å liksom bare ha mønsterheftet liggende når du har henne på besøk, kanskje si "jeg lurte på å strikke jakke til meg selv, kanskje du kan hjelpe meg?", og fiske ut av henne hva hun liker på den måten? God idé:-) veldig fin genser du strikker!!!:-) tenker at modell nr 5 er noe du kunne kjøpt på hvilken som helst lindex eller cubusbutikk. Jeg vil gjerne legge litt mer arbeid i den:-) lykke til med gensern din, den var nydelig! Anonymous poster hash: e0f25...70d
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #14 Skrevet 7. august 2013 Ah... Så ikke etter hvilket garn den modell 5 var strikka med, tenkte mest på at det var jakke og v-utringing. Tenkte litt mer - tror kanskje en jakke/vest hvor det er mønsterbord også nederkanten/ermekant vil gi litt mere balanse for en som er bredskuldra? Og dra blikket litt bort fra magen også? (Foretrekker i hvert fall selv å ha litt mønster i nedekant også, ellers ser jeg fryktelig topptung ut.) Hva med modell 11 eller 14 i dette heftet? http://www.sandnesgarn.no/hefter/dame/1212-til-fjells-barn-voksne-9041212 Anonymous poster hash: fa6a6...16d
Rødvinspiken Skrevet 7. august 2013 #15 Skrevet 7. august 2013 Jeg tror at nr. 12 i dette heftet ville kunne passe bra http://www.sandnesgarn.no/hefter/dame/1103-mix-dame-9041103 Raglanfelling på ermene er fint om man har brede skuldre. Den er ikke så tettsittende over magen. Den dekker også over baken (noe jeg selv er glad i). En jakke er også veldig anvendelig som flere andre også har kommentert. Denne jakken vil være fin både åpen og lukket. I tillegg er jo mønster på langs slankende, og den er ikke i for tykt garn. Garnet kommer i et ganske stort utvalg farger, så du finner sikkert en farge som ville være pen og kledelig til din venninne.
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #16 Skrevet 7. august 2013 Jeg tror 15 kunne fungere - http://www.sandnesga...ix-dame-9041103, det skjer litt i halsen og ved ermene som drar oppmerksomhet vekk fra overkroppen. Jeg ville nok valgt en annen farge. En fin hettejakke kunne også fungere. Men selv holder jeg meg langt unna strikk unntatt av flortynne jakker og sjal. Jeg ser ut som en flodhest i strikk uansett garnkvalitet og farge. Det er veldig snilt av deg å strikke. Kanskje du kunne strikke noe annet enn genser? Anonymous poster hash: df5f2...17e
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #17 Skrevet 8. august 2013 Tusen takk for all hjelp:-) har kjøpt garn nå, så nå må jeg bare velge mønster. :-) må ferdigstille enmarius før jeg begynner på denne. Gleder meg! Garnet jeg kjøpte var tynn fin alpakka i mørk blå, isblå, grå og hvit. Anonymous poster hash: e0f25...70d
AnonymBruker Skrevet 9. august 2013 #18 Skrevet 9. august 2013 Valgte modell 21 i heftet mitt:-) men ikke i mohair, men to tråder tynn alpakka. Skal lage litt vri på den. Det var tipsene deres som hjalp på vei:-) tusen takk!Anonymous poster hash: e0f25...70d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå