CathFoto Skrevet 6. august 2013 #21 Skrevet 6. august 2013 Er det helt fjernt å lage liste på Spotify og bare sette på den? Anonymous poster hash: 64cff...00e Absolutt ikke. Vi er ekstremt opptatt av musikk, og velger likevel å gjøre det sånn. En fremmed DJ eller et tilfeldig band klarer ikke sette sammen et sett som passer oss så godt som det vi selv klarer.
Gjest iGirl Skrevet 6. august 2013 #22 Skrevet 6. august 2013 (endret) En DJ "spiller" ikke bare av sangene slik som de er.. de mixer forskjellige sanger sammen, setter en instumental fra en låt oppå en annen vokal fra en annen.. DJ`ing er en kunstform.. å spille av musikk i spotify kan ikke sammenlignes - altså jeg skjønner at dere tenker at det er det samme om man har en DJ eller spiller av fra spotify hvis dere tror at en (flink) DJ bare spiller av sanger i tur og orden - men da er jeg redd dere ikke har hørt en god DJ noengang. For det er ganske stilig faktisk! edit: forresten, når mannen tar private gigs, tar han gjerne imot en liste med sanger som ønskes spilt, også tar han utgangspunkt i de sangene når han spiller den kvelden. Endret 6. august 2013 av poindexter 1
CathFoto Skrevet 6. august 2013 #23 Skrevet 6. august 2013 En DJ "spiller" ikke bare av sangene slik som de er.. de mixer forskjellige sanger sammen, setter en instumental fra en låt oppå en annen vokal fra en annen.. DJ`ing er en kunstform.. å spille av musikk i spotify kan ikke sammenlignes - altså jeg skjønner at dere tenker at det er det samme om man har en DJ eller spiller av fra spotify hvis dere tror at en (flink) DJ bare spiller av sanger i tur og orden - men da er jeg redd dere ikke har hørt en god DJ noengang. For det er ganske stilig faktisk! edit: forresten, når mannen tar private gigs, tar han gjerne imot en liste med sanger som ønskes spilt, også tar han utgangspunkt i de sangene når han spiller den kvelden. Jeg er helt enig i at det er forskjell på DJ og Spotify, men det er ikke slik at alle som er opptatt av musikk vil foretrekke en DJ når det kommer til bryllupsmusikken. Vi ønsker ikke en slik miks, men rett og slett sanger som de er laget fra band/artistens side, og i de sjangre vi foretrekker. Mange bryllupsdj'er ikke slik som det nivået du beskriver, svært mange er rett og slett bare noen som har satt opp en playliste og tar seg betalt for å trykke på play. Og det er ikke så lett å vite på forhånd nødvendigvis med mindre man vet om noen. Og da kan man like gjerne bruke Spotify e.l. 1
Gjest iGirl Skrevet 6. august 2013 #24 Skrevet 6. august 2013 Jeg er helt enig i at det er forskjell på DJ og Spotify, men det er ikke slik at alle som er opptatt av musikk vil foretrekke en DJ når det kommer til bryllupsmusikken. Vi ønsker ikke en slik miks, men rett og slett sanger som de er laget fra band/artistens side, og i de sjangre vi foretrekker. Mange bryllupsdj'er ikke slik som det nivået du beskriver, svært mange er rett og slett bare noen som har satt opp en playliste og tar seg betalt for å trykke på play. Og det er ikke så lett å vite på forhånd nødvendigvis med mindre man vet om noen. Og da kan man like gjerne bruke Spotify e.l. Helt enig i at det dessverre er mange "bryllups-dj`er" som ikke egentlig burde kalle seg en DJ. Dette gjelder dessverre også mange at de som spiller på utestedene rundt om i norge. Jeg snakker ikke om den type DJ dog
Heisenberg Skrevet 6. august 2013 #25 Skrevet 6. august 2013 Vi valgte dj og det var verdt hver krone. Han hadde på forhånd fått en liste så lang som et ondt år på hvilke sanger vi ønsket. han spilte dem og ting han hadde valgt ut som harmonerte med det vi ønsket. Han var god på å lese stemningen i lokalet så var det mange som danset kjørte han på med mer dansbar musikk, når stemningen var roligere var musikken deretter. Langt bedre en en spotifyliste noengang kan bli.
Gjest iGirl Skrevet 6. august 2013 #26 Skrevet 6. august 2013 Vi valgte dj og det var verdt hver krone. Han hadde på forhånd fått en liste så lang som et ondt år på hvilke sanger vi ønsket. han spilte dem og ting han hadde valgt ut som harmonerte med det vi ønsket. Han var god på å lese stemningen i lokalet så var det mange som danset kjørte han på med mer dansbar musikk, når stemningen var roligere var musikken deretter. Langt bedre en en spotifyliste noengang kan bli. og DET er hva jeg har prøvd å forklare at en god DJ gjør. 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #27 Skrevet 7. august 2013 Er det helt fjernt å lage liste på Spotify og bare sette på den? Anonymous poster hash: 64cff...00e Nope, det er ikke helt fjernt. Vi kommer til å gjøre det, fordi det er så få danseglade blant gjestene. Regner i grunnen med at dansegulvet kommer til å stå tomt store deler av kvelden, Ordentlig DJ er flotte greier dét - men det er litt bortkasta i bryllupet vårt. Et par ting du bør tenke på om dere skal ha Spotify: - ha premium-konto. Lite sjarmerende med reklamepauser - la en av gjestene være musikkansvarlig, slik at om det blir krøll og musikken stopper så er det noen som har utpekt ansvar for å ordne det. Eventuelt kan denne også ha en DJ-funksjon, men da begynner dte å bli mye jobb for én gjest. - ikke la telefonen/nettbrettet/laptopen ligge tilgjengelig. Gjester som skal fikle og skippe som nevnt over her er dritirriterende. Anonymous poster hash: 4610a...c59 1
marihihia Skrevet 7. august 2013 #28 Skrevet 7. august 2013 Vi hadde DJ i vårt bryllup, og jeg synes absolutt det var verdt prisen!! Vi betalte ca 10 000 fra klokken 18-04. Men vi kjenner han litt, så han er egentlig dyrere. Det er så utrolig stor forskjell fra spotyfy liste! Med DJ kan man gjøre musikken til en del av opplevelsen. Vi sendte han eksempler på sanger vi ville ha under middagen, hvordan vi ville begynne festen og fortsette festen. Og så fylte han ut med sanger av samme type. Han hadde satt seg godt inn i tidskjema til kvelden, og visste akkurat når taler kom, slik at han fikk spilt en sang akkurat ferdig til talen, slik at musikken ikke ble avbrutt. Han tilpasset hele tiden volumet til anledningen. Og han satt på sanger vi hadde bestemt til for eksempel når bryllupskaken kom inn. Absolutt å anbefale!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå