Gå til innhold

DJ i bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å ha DJ i bryllupet og diskuterer litt frem og tilbake her :klo:

Hva trenger en DJ?

Har han/hun med utstyr selv?

Hva er vanlig å betale en DJ?

Bør vi høre med flere DJer?La de spille litt for oss (litt kleint og sitte der som en Xfaktor dommer, egentlig... :P ) Hva om han/hun vi ansetter er skikkelig dårlig... :sjokkert:

I lokalet vi skal feire i må vi ha med eget anlegg.

Litle Rat:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi vurderer å ha DJ i bryllupet og diskuterer litt frem og tilbake her :klo:

Hva trenger en DJ?

Har han/hun med utstyr selv?

Hva er vanlig å betale en DJ?

Bør vi høre med flere DJer?La de spille litt for oss (litt kleint og sitte der som en Xfaktor dommer, egentlig... :P ) Hva om han/hun vi ansetter er skikkelig dårlig... :sjokkert:

I lokalet vi skal feire i må vi ha med eget anlegg.

Litle Rat:)

Jeg kan svare på denne siden mannen er DJ :-)

Han spiller på faste utesteder til faste tider hver mnd, og i tillegg tar han gigs som bryllup o.l

Når han spiller en hel kveld har han med alt han trenger av utstyr. Han tar rundt 3000-4000 for et bryllup, og da er det vanlig at han kan drikke det han vil (soft-drinks altså).

Istedefor audition er det mere vanlig å be om en mixed-tape som de har mixa - der du får høre hvordan de spiller, hvilken musikkstil osv..

Håper dette var til hjelp :)

Endret av poindexter
Skrevet

Noen venner av oss hadde dj i juni, 5000,- for fire timer, han spilte veldig mye Postgirobygget.

• Liker 1
Skrevet

Noen venner av oss hadde dj i juni, 5000,- for fire timer, han spilte veldig mye Postgirobygget.

uff da :fnise:

• Liker 2
Skrevet

uff da :fnise:

Jepp, Idyll på repeat. Grøss!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er det helt fjernt å lage liste på Spotify og bare sette på den?

Anonymous poster hash: 64cff...00e
Skrevet

For oss er det helt uvirkelig at noen gjør det sånn - men det kan være fordi vi begge er lideskapelig opptatte av musikk :) Sist vi var i bryllup var det spotify-liste, og sangene fikk ikke gå i fred en gang, ble skippa frem og tilbake hele kvelden. Jeg og min kjære veksla noen blikk da ja, kan man si. :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

For oss er det helt uvirkelig at noen gjør det sånn - men det kan være fordi vi begge er lideskapelig opptatte av musikk :) Sist vi var i bryllup var det spotify-liste, og sangene fikk ikke gå i fred en gang, ble skippa frem og tilbake hele kvelden. Jeg og min kjære veksla noen blikk da ja, kan man si. :fnise:

Om man legger opp til at folk begynner å tukle, så er det jo irriterende, men jeg ser på DJ litt som en som likegodt bare kunne stått med ei Spotify-liste og valgt sanger, for det er jo det han/hun i praksis gjør.

• Liker 2
Skrevet

Mens jeg SÅ skal ha Spotifyliste i mitt imaginære bryllup. ;) Heller muligheten til å invitere 5 ekstra gjester enn å betale 5000 kr for at noen skal spille musikk på min fest. Så får vi heller gjøre en skikkelig god jobb med den spillelista på forhånd, og selvfølgelig sørge for at den spilles fra en enhet som ikke er fritt tilgjengelig slik at alle kan bytte sanger.

Skrevet

Om man legger opp til at folk begynner å tukle, så er det jo irriterende, men jeg ser på DJ litt som en som likegodt bare kunne stått med ei Spotify-liste og valgt sanger, for det er jo det han/hun i praksis gjør.

Det er IKKE det en GOD DJ gjør, nei :-) Det handler ikke bare om å "sette på" sang etter sang, er nok mye mere kompleks enn som så. Mannen min forbereder seg og trener (har studio) mange timer hver uke.

AnonymBruker
Skrevet

Mens jeg SÅ skal ha Spotifyliste i mitt imaginære bryllup. ;) Heller muligheten til å invitere 5 ekstra gjester enn å betale 5000 kr for at noen skal spille musikk på min fest. Så får vi heller gjøre en skikkelig god jobb med den spillelista på forhånd, og selvfølgelig sørge for at den spilles fra en enhet som ikke er fritt tilgjengelig slik at alle kan bytte sanger.

Helt enig med deg! Hva er forskjellen? Kanskje bortsett fra at man får velge akkurat de sangene man liker selv, istedet for å spørre DJ hele tiden. For meg er DJ penger rett i dass, rett og slett...

• Liker 1
Skrevet

Helt enig med deg! Hva er forskjellen? Kanskje bortsett fra at man får velge akkurat de sangene man liker selv, istedet for å spørre DJ hele tiden. For meg er DJ penger rett i dass, rett og slett...

Sjekk ut DJ premier, eller Jazzy jeff på youtube. Dere som tror at en DJ bare spiller sang-på-sang helt tilfeldig har ikke hørt en god DJ :)

Men folk er forskjellig - for meg er musikken kjempeviktig i bryllupet vårt (som skal stå neste sommer).

Vi skal ha en DJ hele kvelden + innslag med en kjent artist som også er gjest i bryllupet :)

Skrevet

Jeg merker at du aldri har blitt underholdt av en ordentlig DJ. Man "spør" ikke en DJ etter sanger - det er faktisk en stor fornærmelse for dem. :)

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut DJ premier, eller Jazzy jeff på youtube. Dere som tror at en DJ bare spiller sang-på-sang helt tilfeldig har ikke hørt en god DJ :)

Men folk er forskjellig - for meg er musikken kjempeviktig i bryllupet vårt (som skal stå neste sommer).

Vi skal ha en DJ hele kvelden + innslag med en kjent artist som også er gjest i bryllupet :)

VI skal ha band + spotify og det holder i massevis for oss :)

Skrevet

VI skal ha band + spotify og det holder i massevis for oss :)

Ja da kan jeg nesten skjønne det - når det også skal være innslag av live-musikk :)

AnonymBruker
Skrevet

Nei, absolutt ikke helt fjernt! Og det kommer fra ei som ble "lurt" inn i DJ-fella med dårlig utfall!! Jeg hadde egentlig planlagt Spotify i bryllupet vårt fordi a) jeg hadde lyst til å lage liste med våre favorittlåter og vi da var garantert musikk vi liker, b) folk ser ut til å bli mindre hemma når de danser til lister enn til dj's og c) skal du ha noe liv i bryllup bør man gå for populærmusikk blandet med eldre populærmusikk.. mange DJ'er har ikke peiling på hva som passer selskapet, det fikk vi smertelig erfare..

Greia hos oss var at lokalet vi leide hadde en DJ tilknyttet seg som tilbød sine tjenester ganske rimelig. Han hadde også anlegg osv selvsagt så vi slapp leie høyttalere osv selv, som vi hadde måttet til spilleliste. Virket lettvint. Vel- ETTERMIDDAGEN før bryllupet sender f meg den sleipingen melding om at han er "syk" og ikke kan stille. "Lykke til", liksom! Jeg ble forbanna selvsagt, hadde liksom litt andre ting å tenke å da, så jeg sa at ansvaret for å ordne opp var hans. Han klarte da å hanke inn en annne DJ fra et DYRT selskap som kostet det dobbelte. Og han var virkelig useless. Han spilte kjedelig, upassende musikk og folk danset nesten ikke. Til slutt måtte vi gå og fortelle ham gang på gang hva han måtte sette på for at folk skulle komme utpå, også foreldregenerasjonen. "hva skal jeg sette på da??" "vel, hva med ABBA?" Det burde vel strengt tatt han kunne tenke ut selv...

Nei fy fader blir fortsatt provosert når jeg tenker på det. 6000 kr ut vinduet. Jeg har angret tpå at jeg ikke valgte Spotify med favorittlåtene våre...

Anonymous poster hash: 7e1cc...878

• Liker 2
Skrevet

Om du skal ha Spotify, sørg for å sette et passord på maskinen/musikkavspilleren, så slipper du skippinga :)

Gjest Blondie65
Skrevet

En dårlig DJ er verre enn penger rett i dass.

En god DJ som både har fått med seg hva slags musikk vertskapet ønsker OG leser stemningen i lokalet og setter på "mer av samme" når folk koser seg på dansegulvet er verdt 5.000 til 7.000 og mer til (inkludert utstyr, mikrofon til talene og eventuell stemnings belysning).

Jeg arrangerer eller er med og arrangere selskap regelmessig og noen ganger er dj Spotify som råder, andre ganger passer det bedre med en skikkelig dj som gjør jobben og lager stemning. De siste tre årene har jeg hatt 2 gode (begge fra LLK i Bergen) og og en dårlig (ordnet av lokalet).

Med en god DJ er det som regel ikke nødvendig med ønsker om musikk fordi det kommer av seg selv.

AnonymBruker
Skrevet

jepp- for meg er også musikken kjempeviktig, derfor angret jeg på at jeg ikke valgte spotify og fikk nøyaktig den musikken jeg synes er bra og som jeg vet fenger. En DJ har jo ikke mye snøring på hva gjestene ønsker, men det har brudeparet,... Ser ikke helt hvordan det å bruke spilleliste er inkompatibelt med at man synes musikken er viktig...?? Hilsen 22.56

Anonymous poster hash: 7e1cc...878

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

En god DJ hører på vertskapet og spiller den musikken de liker. Også favorittsangene dine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...