Gå til innhold

Allergisk mot fisk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror at jeg er allergisk mot fisk. De siste årene har jeg slitt en del med magen. Har funnet ut at jeg ikke tåler laktose, og drikker derfor kun laktosefri melk. Det fungerer fint. Jeg spiser ikke ost eller andre ting med laktose. Men når jeg har spist fiskemiddag, f.eks. laks med poteter, gulrot, erter osv, så går det kun noen minutter, 20-30 min. etter middagen før jeg får diaré. Etter å ha undersøkt det nærmere, ved å luke ut matvarer, er det altså fisken som fremkaller den dårlige magen. Har spist både hvit og rød fisk, og reaksjonen er alltid den samme.

Er det noen andre her som ikke tåler fisk? Hva gjør dere med det? Finnes det noe man kan gjøre med det, eller må jeg bare innse at jeg rett og slett ikke kan spise fisk?

Anonymous poster hash: 57503...0f7
AnonymBruker
Skrevet

Var det kokt fisk eller stekt fisk? I perioder når magen min krangler tåler jeg stekt fisk dårlig, mens kokt eller dampet går bra.

Anonymous poster hash: b7229...59f
AnonymBruker
Skrevet

Begge deler. Har forsøkt kokt, stekt, dampet, stekt med og uten olje/smør uten melk osv. Samme effekt hver gang.

AnonymBruker
Skrevet

Da er det vel fare for at du ikke tåler det ja :(

Spiser du forresten oppdrettsfisk eller 'vill-fisk'? Har en onkel som ikke tåler kylling, viste seg etterhvert at han tåler kylling som ikke har spist det vanlige pellets-foret kyllinger er ala opp på. Kanskje det kan gjøre en forskjell....?

Anonymous poster hash: b7229...59f
AnonymBruker
Skrevet

Kan hende at det kan være forskjell. Kjøper kun fisk i butikk, og det er vel stort sett oppdrettsfisk. Får finne fram fiskestanga og forsøke å fange noe selv. ;)

Kanskje det er forskjell på ferskvannsfisk og sjøfisk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...