AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #1 Del Skrevet 6. august 2013 Var nylig med fly til byferie i Europa. Da vi nærmet oss byen så ble vi varslet om at vi skulle fly igjennom noe "rough weathers". Det dreide seg om torden og lyn i området. Jeg og min mann opplevde turbulens av en grad ingen av oss tidligere har opplevd maken til. Jeg har ikke flydd så veldig mye men min mann har betydelig mere erfaring med flyreiser. Vi klarte heldigvis å omgå den verste sonen og landingen gikk bra. I ettertid så har jeg undersøkt på internett om det å fly i tordenuvær. Særlig ifm take off og landing så er det viss ikke helt ufarlig skjønner jeg etter det jeg har lest. (Pga lunefulle luft og vindforhold) Noen som tenker over det når dere er ute og flyr? Anonymous poster hash: 4b4ed...d54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rori Skrevet 6. august 2013 #2 Del Skrevet 6. august 2013 Ja... Men jeg er som regel livredd uansett vær da.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjertesukka Skrevet 7. august 2013 #3 Del Skrevet 7. august 2013 En gang slo lynet ned i flyet jeg satt på mellom Stvgr og Oslo. Vi så et blått lys og hørte et slags smell. Men det var over før vi fikk summa oss. Piloten sa at lynet gikk gjennom snuten og videre ut på vingene, men at alt så ut til å være i orden. Jeg var livredd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 7. august 2013 #4 Del Skrevet 7. august 2013 Nei. Mitt mantra når jeg flyr, er at piloten og besetninga vet mer enn jeg gjør om fly, vær og turbulens, og at de gjerne vil hjem igjen, de også. Så hvis de tør, så stoler jeg på at det går bra. OG det gjør det stort sett. Fly er jevnt over kraftig "overengineered", dvs konstruert med vide marginer i fht det som er strengt påkrevd, så hyppig forekommende hendelser som turbulens og lyn bekymrer ikke meg. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pearl2.0 Skrevet 7. august 2013 #5 Del Skrevet 7. august 2013 Det er det verste jeg vet! Hater å fly generelt og når det er tordenvær og ekstra turbulens klikker jeg. Synes de burde vært flinkere til å si fra at det ikke er farlig og at det går bra.. De sier jo ingenting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #6 Del Skrevet 7. august 2013 Mulig flysikkerheten er blitt noe sikrere side eksempelet Delta Airlines Flight 191 fra 1985, faktisk 2. august 1985. Vi kom tilbake fra vår byferie i Europe denne dato for noen dager siden. (Greit vær denne gang) Poenget mitt er at tordenstormer kan være farlig for flytrafikk; https://www.youtube.com/watch?v=JRpFCkCMnsQ Anonymous poster hash: 4b4ed...d54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå