AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #1 Skrevet 6. august 2013 Jeg har nettopp blitt sammen med ei fantastisk jente. Hun er veldig god mot meg og gjør sitt beste for meg. Hun er intelligent og omsorgsfull. Men hun blir også veldig fort usikker på meg og det skal ikke så mye til for at hun føler seg avvist av meg. Jeg har tenkt litt på det og jeg har et ganske sterkt inntrykk av at hun har dårlig selvfølelse, blant annet pga. dårlige erfaringer med gutter i fortiden. Det er ikke så lett å si det rette hele tiden og jeg er så ærlig som mulig mot henne for at hun skal føle seg trygg på meg, men det virker ikke som om det er nok. Jeg gikk singel såpass lenge at når jeg først har funnet meg ei jeg virkelig liker, så vil jeg at hun skal føle seg godt ivaretatt. Har dere noen gode tips og råd? Dere som kan sette dere i hennes situasjon er spesielt velkomne til å gi meg råd her :-). Anonymous poster hash: 8093d...214
Steinar40 Skrevet 6. august 2013 #2 Skrevet 6. august 2013 Fortsetter du med å ivareta henne så roer hun seg nok etterhvert. Som du sier så har du nettopp blitt sammen med henne, og det tar tid å bygge tillit. Flere år faktisk. 1
Gjest TK Skrevet 6. august 2013 #3 Skrevet 6. august 2013 Jeg kjenner meg igjen i hvordan damen din har det. Det er ikke sikkert at hun har lav selvfølelse, men at dere har ulike måter å vise kjærlighet på. Brent barn skyr ilden og alle ønsker å føle seg spesiell for den man elsker/bryr seg om. Når man har dårlig erfaring er man nok ekstra var i et nytt forhold. Det tar tid for å bli trygg. Noen trenger lengre tid for å bli trygge. Siden du føler hun er fantastisk, omaorgsfull og at du sier at hun ikke vet hva godt hun kan gjøre mot deg. Viser jo det at hun er oppriktig glad i deg, men kanskje du er såpass trygg og slapper av med henne at du glemmer litt å vise at du setter stor pris på henne? Noen trenger mer komplimenter/oppmerksomhet enn andre, men for min del skal man ønske si fine ting til sin kjære. Aldri slutte å overaske hverandre eller det å la den andre føle seg spesiell. Alle ønsker å føle seg spesiell for sin kjære. Jeg blir usikker når en mann gir miksede signaler. Dette gjelder både verbalt/kroppsspråk. Et forhold krever mye av begge to og man må innvistere i hverandre og aldri slutte å pleie kjærligheten. Jeg har sett alt for mange menn som tar dama si for gitt. Det ender til slutt med brudd og først da får de øynene opp. Dersom man føler at man gir og gir hele tiden og få minimalt tilbake, går man til slutt tom. Hvordan viser du henne at du synst hun er fantastisk? Kanskje noe å tenke på. Uansett kommunikasjon er nøkkelen. Det å føle seg sett/elsket er en viktig faktor.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #4 Skrevet 6. august 2013 Folk er jo ulike.. Men jeg setter i hvert fall pris på at kjæresten sender litt meldinger når vi ikke sees, viser at han tenker på meg, noe så enkelt som å kjøpe med favorittisen hennes når du skal besøke henne. Ting bør være gjensidige. Begge bør vise interesse, foreslå ting dere kan finne på osv. Det er ikke så kult når den ene er mer frempå enn den andre. Det er viktig at dere snakker sammen om forventninger. Dere er jo to ulike mennesker, og da må det inngås kompromisser av og til. Det er ikke bra å bli for avhengige av hverandre heller. At hun kan stole på deg, er noe hun selv må se selv etter hvert. Du kan dele ting med henne, som viser at du har tillit til henne, så vil hun kanskje føle seg mer trygg. Anonymous poster hash: 9bafd...6fc
Gjest Lisa Skrevet 6. august 2013 #5 Skrevet 6. august 2013 Hva er det som gjør at hun føler seg avist? Har hun pratet med deg om det? Eventuelt komt med eksempler.. Det er viktig å prøve sette seg inn i hvordan den andre føler. Det kan virke feil for deg, men for henne er det reelt. Det er alltid en grunn for at det finnes usikkerhet, men det er viktig å finne ut årsaken til usikkerheten. Da må man prøve å snakke sammen og det å møtes på halveien for å prøve å nærme seg hverandre uten å måtte forandre seg. Men dersom det er stekt så er det naturlig at man ønsker å strekke seg langt for at den andre skal ha det bra og det å bli trygg.
Gjest Lykke Skrevet 6. august 2013 #6 Skrevet 6. august 2013 Noen men gjør oss usikker andre ikke er min erfaring.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #7 Skrevet 6. august 2013 Hva er det som gjør at hun føler seg avist? Har hun pratet med deg om det? Eventuelt komt med eksempler.. Det er viktig å prøve sette seg inn i hvordan den andre føler. Det kan virke feil for deg, men for henne er det reelt. Det er alltid en grunn for at det finnes usikkerhet, men det er viktig å finne ut årsaken til usikkerheten. Da må man prøve å snakke sammen og det å møtes på halveien for å prøve å nærme seg hverandre uten å måtte forandre seg. Men dersom det er stekt så er det naturlig at man ønsker å strekke seg langt for at den andre skal ha det bra og det å bli trygg. Jeg tror hun nesten kunne vært sammen med meg 24/7. Det blir litt mye for meg og vi blir begge slitne av at det er så intenst. Allikevel tåler hun ikke at jeg prøver å prate med henne om å gjøre noe så vi ikke sliter oss ut. Jeg vil ha henne, men jeg trenger også tid til å hente meg inn igjen. Vi har hatt et par krangler også fordi vi har vært for slitne og dette prøver jeg å unngå. Anonymous poster hash: 8093d...214
Gjest Lisa Skrevet 6. august 2013 #8 Skrevet 6. august 2013 Du må prøve å forklare henne at du også trenger litt tid for deg selv. Det er godt å kunne savne hverandre litt. Det er også viktig å ha et liv uten om kjæresten. Jeg har en kjæreste som jeg kun har møtt et par ganger i løpet av den siste mnd og kommunikasjon er svært viktig for meg når vi er så lenge fra hverandre, mens han ikke er lik som meg. Når jeg får sånne skikkelige savnebyer tar jeg det opp med han. Forteller at jeg trenger litt mer kontakt. Er det sterkt nok finner man en løsning som passer begge, men det er viktig å prøve å forstå hverandre selv om man er ulike. Du må være tydlig når du forteller henne at dette er viktig for deg og at det ikke har noe med at du bryr deg mindre om henne. Dersom hun er for needy kommet hun til å kvele deg til slutt tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå