AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #1 Skrevet 6. august 2013 Naboungene er nede hos oss hele tiden, og jeg liker det ikke. Hva gjør jeg for å bli kvitt de? Ønsker ikke å komme på dårlig fot med foreldrene de sine, for de er kjempehyggelige mennesker, jeg synes bare det er utrolig slitsomt å ha de rundt her så mye. Jeg er sikkert sær, men sånn er jeg bare. Hva gjør jeg? Anonymous poster hash: 4a7fc...e92
Alice123 Skrevet 6. august 2013 #3 Skrevet 6. august 2013 Om du har normalt oppegående naboer, så sier du det som der er. At det er veldig hyggelig (lyv), men du syntes det blir litt slitsomt med alle ungene som renner rundt hos deg hele tiden (omformuler siste bit litt). 1
bebisss Skrevet 6. august 2013 #4 Skrevet 6. august 2013 Fatter godt du ikker liker det. Her i gata vår var det en hau med bedritne nabounger som reiv ned naboenes julepynt, bandt tau mellom lyktestoplene i ca brysthøyde og laga mye kvalm og kalte folk stygge ting når de gikk forbi. De har gått inn på vår tomt å plukket med seg bær fra buskene som vi gjerne vil ha selv. Når det blir såpass plagsomt er det ikke vanskelig å gå til foreldre med en litt streng tone samma hvor snille de er.. 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #5 Skrevet 6. august 2013 På besøk hos dine barn eller i hagen din? Har en baby på 10 mnd, så den er jo alt for liten til at de kan leke med den. De er her for å se på/leke med dyrene våre. Anonymous poster hash: 4a7fc...e92
Cookiemonster Skrevet 6. august 2013 #6 Skrevet 6. august 2013 Lås døra, og la vær å åpne når de ringer på?
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #7 Skrevet 6. august 2013 Har en baby på 10 mnd, så den er jo alt for liten til at de kan leke med den. De er her for å se på/leke med dyrene våre. Anonymous poster hash: 4a7fc...e92 Stakkars dyr. Du må snakke med foreldrene. Kanskje avtale på forhånd om de skal komme, eventuelt sette grenser for yngene når de kommer (om du først har snakket med foreldrene), ved å si på en grei måte at det ikke passer med besøk nå, at dyrene trenger ro osv.Anonymous poster hash: 93b0c...28d 4
Tabris Skrevet 6. august 2013 #8 Skrevet 6. august 2013 Da ville jeg sagt nei neste gang de ringte på, og sagt at det ikke passet nå. Så enkelt er det. 11
Obiola Skrevet 6. august 2013 #9 Skrevet 6. august 2013 Om de er på besøk er det ikke verre enn å si "nå må dere nesten gå hjem, for nå har vi andre planer", om de kommer på døra "Det passer litt dårlig med besøk" Evt. bare slå av en liten prat med dem og være hyggelig og høflig før du sier det. Blir de avvist mange nok ganger så slutter de nok å komme til dere. En ting er å ha de på døra i 5 min, en annen er flere timers besøk. Foreldrene må jo skjønne det! Så lenge deres barn ikke er gammelt nok til å leke med dem er det ikke naturlig at de skal være så mye hos dere. 1
absinthia Skrevet 6. august 2013 #10 Skrevet 6. august 2013 Si i fra når det ikke passer og fortell dem gjerne når det er greit at de får komme på besøk - f.eks ukedag og klokkeslett.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #12 Skrevet 6. august 2013 Besøker de deg eller dine barn? Som jeg skrev over her så har jeg en baby på 10 mnd. De er her for å se på hundevalpen vår. Problemet er også at alle barna i nabolaget leker med hverandre og dermed løper inn og ut av husene til hverandre som de vil. Det er vel derfor de bare kommer her også. Det er ikke lett, for jeg vil ikke være slem og bli uvenn med noen av naboene. De kommer selvfølgelig på døra i stua vår også, så da kan jeg jo ikke akkurat bare overse dem når de kan se meg. Anonymous poster hash: 4a7fc...e92
Miss moneypenny Skrevet 6. august 2013 #13 Skrevet 6. august 2013 Hva feiler det foreldrene til disse ungene? Du har en baby på 10 mnd, da trenger du vel privatliv? Hvem pokker lar ungene sine glane inn stuedøra hos folk på den måten? Jeg hadde sagt fra, på en hyggelig men meget bestemt måte! 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #14 Skrevet 6. august 2013 Plant et gjerde av brennesler rundt eiendommen din. Anonymous poster hash: 3a061...ad1 6
Gjest Gjest Skrevet 6. august 2013 #15 Skrevet 6. august 2013 Som jeg skrev over her så har jeg en baby på 10 mnd. De er her for å se på hundevalpen vår. Problemet er også at alle barna i nabolaget leker med hverandre og dermed løper inn og ut av husene til hverandre som de vil. Det er vel derfor de bare kommer her også. Det er ikke lett, for jeg vil ikke være slem og bli uvenn med noen av naboene. De kommer selvfølgelig på døra i stua vår også, så da kan jeg jo ikke akkurat bare overse dem når de kan se meg. Anonymous poster hash: 4a7fc...e92 Vel, valpen er også en baby, den trenger hvile. 5
~Akasha~ Skrevet 6. august 2013 #16 Skrevet 6. august 2013 Ja, en liten valp trenger hvile,mye hvile. Du kan jo si at det blir for mye for hunden, og at den trenger ro, for å ikke bli stresset. At du også har en baby som krever sitt, er jo også et godt argument for hvorfor det ikke passer med besøk av nabobarna så ofte.
Frisørdama Skrevet 6. august 2013 #17 Skrevet 6. august 2013 Folk må seriøst slutte å være så redde med å si ifra til andre som sliter de ut eller på andre måter "plager" Det er vel en helt ærlig sak at man ønsker litt fred og ro når man har en baby....??? Nei, trådstarter, du må bare "manne" deg opp og si ifra på en pen måte at du trenger litt ro rundt babyen og ikke kan ha alle barna løpende inn hos deg eller i hagen, valpen trenger også ro. En stresset og nervøs valp er ikke noe du ønsker på toppen av en liten baby. 4
Gjest Skrevet 6. august 2013 #18 Skrevet 6. august 2013 Plant et gjerde av brennesler rundt eiendommen din. Anonymous poster hash: 3a061...ad1 Brennesle visner ned om høsten, og er lett å trampe ned. Men vi har da alternativer: Berbærris, Rosa R. Hansaland, slåpetorn, stikkelsbær og diverse andre busker med store, stygge pigger. Eller hva med en skikkelig kraftig elektrisk inngjerding? Eller bare snakke med foreldrene, forklare at for dere som kun har en baby på 10 måneder og en hundevalp så er det litt mye å få hele ungeskaren løpende inn og ut og glanende på vinduene. Det er jo ikke helt dumt å lære disse ungene litt normal folkeskikk. 5
Lemming Skrevet 8. august 2013 #19 Skrevet 8. august 2013 (endret) Min erfaring er at unger slettes ikke tar ting så personlig som man tror. En enkel beskjed: "Idag passer det ikke med besøk. Kanskje en annen dag. " - holder i massevis. De synes ikke nødvendigvis at du en sur eller slem av den grunn. Jeg er også sikkert at foreldrene har forståelse om du snakker med de. Man kan jo forstå at de vil hilse på valpen, men det er ikke naturlig at dere skal ha barn på besøk når dere ikke selv har barn på deres alder. Endret 8. august 2013 av Lemming 1
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #20 Skrevet 8. august 2013 hvorfor ungene er hos dere er for meg et mysterium. dere har ingen barn på deres alder å da burde foreldrene skjønne at det ikke er aktuelt å ha deres unger rennende inn og ut i hagen og huset. si fra. foreldrene og ungene tror jo det er greit når ingen sier noe annet. Anonymous poster hash: 41359...a04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå