AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #1 Skrevet 6. august 2013 Jeg gjorde det slutt med ekskjæresten min for 3 år siden, men har jevnlig kontakt pga felles barn. Han bor ikke i Norge, men snakker med han via tlf, face og av og til skype. Nå har jeg fått meg ny kjæreste, noe han ikke vil godta. Han sender meg lange mail om hvordan jeg er den eneste ene, og at han bygger hele livet sitt rundt meg og datteren vår. Om ikke det var nok, sier han at om jeg er sikker i min avgjørelse så ser han ingen annen utvei en å ta sitt eget liv, for da har han ingenting å leve for. Prøver å forklare han at jeg ikke kan ha et forhold basert på en løgn, og om det er det han vil ha? Han vet også veldig godt at det er han sin egen feil at det ble slutt mellom oss. Hva skal jeg si til han i denne situasjonen? Anonymous poster hash: d4202...357 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #2 Skrevet 6. august 2013 Å true med selvmord er bare nok en hersketeknikk. Har blitt utsatt for det selv og. Og er man glad i personen, så blir en jo genuint bekymret og. Dette vet nok også vedkommende veldig godt. Men det er alvorlig gale (og psykotisk?) å ligge noe sånt på et annet menneske. En dumper alt av ansvaret for livet sitt på en annen person da og det er også så jævlig gjort mot noen. Ingen har ansvar for noen andre mennesker sånn. Og aldri for noe sånt. Så en må bare ignorere det fullstendig og håpe på det beste. Blir det flere trusler så ring politiet, så får de ordne opp. De har nok tatt i lignende situasjoner før og.Anonymous poster hash: bcade...39e 1
Nowayback Skrevet 6. august 2013 #3 Skrevet 6. august 2013 Det er dumt av han å ødelegge livet sitt pga deg. Dessuten har han jo et barn, som burde gi han litt livsglede. Har han noen kontakt med barnet/barna? Å si at en skal ta livet sitt hvis man ikke får det som man vil, er en skitten hersketeknikk som du ikke bør bry deg om. Han må jo bare akseptere at du har fått kjæreste, og gått videre med livet. 1
MilleVanille Skrevet 6. august 2013 #4 Skrevet 6. august 2013 Selvmordstrusler er som oftest en hersketeknikk, som nevnt. Har opplevd det selv, og det er grusomt gjort. 3
I Grosny Skrevet 6. august 2013 #5 Skrevet 6. august 2013 Jeg gjorde det slutt med ekskjæresten min for 3 år siden, men har jevnlig kontakt pga felles barn. Han bor ikke i Norge, men snakker med han via tlf, face og av og til skype. Nå har jeg fått meg ny kjæreste, noe han ikke vil godta. Han sender meg lange mail om hvordan jeg er den eneste ene, og at han bygger hele livet sitt rundt meg og datteren vår. Om ikke det var nok, sier han at om jeg er sikker i min avgjørelse så ser han ingen annen utvei en å ta sitt eget liv, for da har han ingenting å leve for. Prøver å forklare han at jeg ikke kan ha et forhold basert på en løgn, og om det er det han vil ha? Han vet også veldig godt at det er han sin egen feil at det ble slutt mellom oss. Hva skal jeg si til han i denne situasjonen? Anonymous poster hash: d4202...357 Hvis han er kristen eller muslim, så vet han at han ikke har rett til å ta sitt eget liv. Da kan du spille på det. Han har ett barn. Han kan jo leve for sitt barns skyld. Dersom han tar livet sitt , så er det den groveste utroskap han kan gjøre mot sitt eget barn. Til slutt. Jeg tror han juger og bruker selvmordstrussel som forhandlingskort. Det er noe med tidsforløpet som ikke stemmer helt her. Kjærlighetssorg bruker å være ganske vill det første halvåret for deretter å dempes ned. 1
guttemann Skrevet 6. august 2013 #6 Skrevet 6. august 2013 Ring nødnummeret i landet hans en gang en han kommer med en konkret trussel ("nå skal jeg ta overdose på piller og alkohol") og fortell ham at du er alvorlig bekymret. Etter å ha fått politi og ambulanse på døren og en heftig skjennepreken eller et ufrivillig korttidsopphold med tvang på psykiatrisk akuttklinikk for observasjon, kan det jo være han slutter? 3
jita Skrevet 6. august 2013 #7 Skrevet 6. august 2013 Eller fortell foreldrene hans. Bare vri det som at du er bekymret , så tar sikkert de å snakker med han hvis de har et normalt forhold. Jeg har også blitt utsatt for selvmordstrussler fra en ex, og han gjorde jo aldri noe ut av det. Hele tingen var bare et spill for at jeg skulle ta han tilbake.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #8 Skrevet 6. august 2013 Jeg relativt sikker på at det ikke hadde vært så vanskelig å anmelde ham for det ene og det andre. Men da kunne han jo ha mistet rettighetene sine for å ha samvær med barnet sitt og. Og det vil man vel ikke? Det er mye unødvendig drit som skjer nå, men det er aldri unødvendig å ringe politiet altså. Å sjikanere andres privatliv også, kan anses som svært alvorlig.Anonymous poster hash: bcade...39e
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #9 Skrevet 6. august 2013 Ts her. Han truet med det samme for 3 år siden, og gjorde ingenting den gangen, men da var det ingen ny kjæreste inne i bildet. Siden han bor i et annet land har han ikke samvær med datteren sin. Jeg vet ikke om han har fortalt foreldrene sine om at vi har slått opp, jeg snakker ikke med dem annet at datteren min ringer dem i ny og ne. Men jeg kan prøve å prate med broren hans, kanskje han kan snakke han til fornuft. Takk for gode råd, jeg tror ikke han mener alvor i det, men syns likevel det er litt skummelt. Når han ringer og griner på telefonen, og sier at jeg må "pass my judgement and give him the death sentence or a good future" så blir jeg bittelitt stresset.... Anonymous poster hash: d4202...357
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #10 Skrevet 6. august 2013 Huff og huff for et press han har lagt på deg! skal du liksom være ansvarlig for ham selv om dere har gått fra hverandre? Det er hans eget ansvar å få et godt liv. Hva var grunnen til at forholdet gikk over da? Gav du ham noe som helst håp om at det kunne bli dere igjen? hvis ikke er det ingen grunn til å true deg, for det er en trussel. Han bør få hjelp tll å gå videre av noen kyndige. Anonymous poster hash: 2d74f...faf
Gjest Skrevet 6. august 2013 #11 Skrevet 6. august 2013 Du må gi han et svar som plasserer ansvaret tilbake på han! Som at: den eneste dommen du har grunn til å bekymre deg over er din egen dom over ditt eget liv. Om du ikke vil ta tak i deg selv og lykkes med ditt liv, så kan ingen gjøre det for deg. Og: Jeg gidder ikke sitte og høre på sånt tull. Om det noen gang gjentas, så blokkerer jeg deg fra telefon og alle andre kontaktpunkter. 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #12 Skrevet 7. august 2013 Ts her! Jeg kjenner jeg både blir oppgitt, sinna og redd når han snakker slik. Jeg har sagt flere ganger at det er veldig umodent av han å komme med sånt når vi har et barn i sammen, men han mener at hun kommer til å gå imot meg når hun finner ut at jeg gikk i fra pappaen hennes osv. Fikk en melding av han senest i natt hvor han skrev "Im dying, i feel my soul leaving my body" etc etc. som jeg ikke har svart på. Forholdet ble slutt da jeg fant ut at han var utro opptil flere ganger samtidig så ville han ha full kontroll over meg, hvor jeg var, hvem jeg var med osv. (på seg selv kjenner man andre sier jeg bare..) Jeg ga han en sjanse etterpå, og den misbrukte han (jeg reiste til hjemlandet hans) og ble sittende inne hele dagen uten strøm i 40 grader mens han var ute å festet med kompisene sine og gjorde Gud vet hva. Så at det ble slik det ble er hans egen feil. Jeg kan desverre ikke blokkere all kontakt med han pga barnet vi har sammen, jeg kan ikke ta en avgjørelse om å stenge pappaen hennes ute fra hennes liv, det er noe hun må finne ut av selv når hun blir eldre.. Hadde vi ikke hatt barn hadde jeg gjort det asap! Jeg vil jo gjerne ha et greit forhold med han mtp barnet vårt, men vet ikke om det går når han oppfører seg slik.. Anonymous poster hash: d4202...357
Wonders Skrevet 7. august 2013 #13 Skrevet 7. august 2013 det er regler her i verden som ikke skal krysses uten reprisalier. Psykisk ustabile mennesker må få hjelp til bedring. Ikke få lov til å fortsette sine syke tirader. http://www.psykiskhelse.no/
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #14 Skrevet 7. august 2013 Nå er det desverre ikke så mye jeg kan få gjort mtp psykisk hjelp o.l siden han bor i et annet land. Broren hans og familien hans er av den oppfatning at vi ikke skal gå fra hverandre, uansett grunn, så er ikke mye hjelp å få der i fra tydligvis.. Har ikke hørt fra han siden meldingen han sendte natt til i går, og det freaker meg litt ut, men vet ikke hvor lurt det er å ta kontakt med han heller bare for å høre om alt går fint (er vel det han egentlig ønsker jeg skal gjøre).. Jeg føler jeg har et visst ansvar siden han er far til mitt barn.. Anonymous poster hash: d4202...357
Gjest Skrevet 8. august 2013 #15 Skrevet 8. august 2013 Det stresser deg skikkelig ut at han truer deg. Hvordan tror du at barnet ditt får det når barnet utsettes for det samme? For han kommer trolig til å kjøre nøyaktig samme taktikk på barnet, og forsøke å kontrollere deg via barnet. Og hvordan får du det da? All skyld veltes over på deg, du gjøres ansvarlig for hans liv, osv. Derfor mener jeg at du bør bryte all kontakt om han ikke kan snakke på en ordentlig måte til deg. Når man truer folk med selvmord for å kunne kontrollere dem, da setter man seg selv utenfor enhver normal relasjon. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå