Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber, samboeren gjør ikke det. Hvorfor er det da urettferdig at hun skal gjøre alt husarbeidet?

Anonymous poster hash: dd58f...5b3
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Marmot
Skrevet

Hva er grunnen til at hun ikke jobber? Om hun er arbeidsledig er jeg enig med deg, men er det pga. sykdom, avhenger det av hva som feiler henne og litt sånn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du bor da vel der du også?

Samboeren din bør bidra til felleskassa i form av lønn, og du bør bidra til det felles hushold.

Er dere enige om at hun ikke skal jobbe, og evt hvorfor?

Anonymous poster hash: 8482c...570

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skomaker Kvinne bli ved din lest!

Det er kvinner som interesserer seg mest for og får mest glede ut av vasking og rengjøring. Da kan de også ta seg av det.

Anonymous poster hash: 1d3e9...268
  • Liker 2
Gjest abcdefgh
Skrevet

Enig med deg TS. Jeg er arbeidssøkende om dagen og gjør alt i hjemmet mens kjerringa jobber. Dog ikke så veldig oppbyggende for min mandighet , men det er vel ikke KG aktiviteten eller..

• Liker 10
Gjest Marmot
Skrevet

Enig med deg TS. Jeg er arbeidssøkende om dagen og gjør alt i hjemmet mens kjerringa jobber. Dog ikke så veldig oppbyggende for min mandighet , men det er vel ikke KG aktiviteten eller..

Jeg synes det (husarbeidet altså) er veldig oppbyggende for din mandighet, og det tror jeg de fleste kvinner er enige med meg i.

• Liker 16
Skrevet (endret)

Med mindre hun er syk og ikke klarer å gjøre alt husarbeidet, er det for meg en selvfølge at den som ikke jobber gjør alt husarbeidet. Med mindre dere bor i slott og det tar 14 timer daglig å pløye seg igjennom alt.

Hva er det hun gjør på hele dagen siden hun ikke har tid til å gjøre husarbeide?

Skulle tro at det var en fordel at alt slikt var unnagjort når du kom hjem, slik at dere begge hadde resten av dagen fri.

Når det er sagt, så ser jeg også som en selvfølge at den som jobber ikke roter unødig. F.eks. legger fatet i vasken med matrester og krøllet serviett oppi istedet for inn i oppvaskemaskinen. Eller slenger klærne på gulvet i stedet for å skittentøyet. Eller slenger dorullhylsen på gulvet istedet for i søpla.

Endret av Jade
  • Liker 5
Skrevet

Skomaker Kvinne bli ved din lest!Det er kvinner som interesserer seg mest for og får mest glede ut av vasking og rengjøring. Da kan de også ta seg av det. Anonymous poster hash: 1d3e9...268

.

Nuja....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mer mandig enn å la huset forfall og velte seg i selvmedlidenhet som meg ihvertfall! U go, alphabet man!

Anonymous poster hash: 0c3b9...4c2
  • Liker 3
Skrevet

Syns og at den som bare gårhjemme skal ta ansvar for rengjøringa.

Skrevet

Forsørger du henne?

Jeg er for tiden arbeidsledig, og gjør 90% av husarbeidet. Selvfølgelig gjør jeg mesteparten, siden jeg tross alt er mye mer hjemme enn min samboer. Men, det at jeg er arbeidsløs går ikke økonomisk utover min samboer på noe vis, så jeg syns det er urimelig at jeg skal gjøre absolutt alt.

Skrevet

Selvfølgelig skal den som er hjemme gjøre husarbeidet. Noe annet ville vært komplett idiotisk. Det er altfor mange menn som går på dette med lik arbeidsfordeling i hjemmet, selv om de soleklart jobber mest i tillegg. Menn gjør langt mer enn kvinner om man samler både jobb og hjem, og utviklingen er at kvinner bare gjør mindre og mindre. Så sett ned foten. Det er bare tull at du skal stresse deg ihjel slik at dama di skal ha tid til å legge beina høyt og se såper på dagtid.

Skrevet

Forsørger du henne?

Jeg er for tiden arbeidsledig, og gjør 90% av husarbeidet. Selvfølgelig gjør jeg mesteparten, siden jeg tross alt er mye mer hjemme enn min samboer. Men, det at jeg er arbeidsløs går ikke økonomisk utover min samboer på noe vis, så jeg syns det er urimelig at jeg skal gjøre absolutt alt.

Er det rimelig at du skal ha så vanvittig mye mer fritid enn det mannen din har? Du burde strengt tatt gjøre alt, siden det ikke tar lange stunden å holde hemmet i orden, i forhold til en hel arbeidsdag.

AnonymBruker
Skrevet

Er det barn inne i bildet? For om hun er hjemmeværende med barna stiller ting seg litt annerledes - da synes jeg det er på plass at du deler på husarbeidet. Det er mye jobb å aktivisere barn en hel dag!

Anonymous poster hash: a9fc8...bd0
  • Liker 7
Skrevet

Elsk din kone og lytt til henne. Gi henne ros for det lille hun gjør. Prøv å forstå henne og gi henne tid.

Tenk om hun kanskje har kreft og skal dø fra deg snart.

Stå opp å vær en ekte mann nå.

Snakk til henne og ikke søk etter forståelse på kg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er arbeidssøker og mannen min er i jobb. Jeg ser på det som en selvfølge at jeg tar meg av husarbeid når jeg går hjemme. MEN, det betyr ikke at han bare skal slenge fra seg søppel og skitne klær over hele huset. Hvis du TS ikke rydder opp etter deg i det heletatt så skjønner jeg at dama setter ned foten.

Anonymous poster hash: 2397d...2e3

• Liker 3
Gjest BettyBoop
Skrevet

Skomaker Kvinne bli ved din lest!

Det er kvinner som interesserer seg mest for og får mest glede ut av vasking og rengjøring. Da kan de også ta seg av det.

Anonymous poster hash: 1d3e9...268

vi LIKER ikke husarbeid, men det må gjøres hvis man ikke vil bo i et rottereir
  • Liker 2
Gjest BettyBoop
Skrevet

Bare så det er sagt er jeg enig i at den som ikke jobber gjør husarbeidet

AnonymBruker
Skrevet

Om jeg var sammen med en som ikke jobba, mens jeg jobba.. Ville jeg fortsatt gjort husarbeid. Han kunne gjort det meste, men jeg hadde ønsket å bidra!

Kjipt å komme helt ut av rutinen og så måtte starte igjen senere ;)

Anonymous poster hash: 932df...0c0
  • Liker 1
Skrevet

Jeg var arbeidsledig i noen måneder i fjor og ja, jeg gjorde mye av husarbeidet når jeg var hjemme. Men ikke alt. Jeg er heldig og har en samboer som flink til å gjøre husarbeid selv og. Så ofte ventet jeg til helgen med å gjøre noe, så vasket/ryddet vi sammen og da går det uansett mye fortere.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...