Gå til innhold

Lønner det seg å pusse opp leilighet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en leilighet på 32 kvm. Den ligegr i det mest populære området i bergen.

Den var nyrenorvert i 2006.

Jeg ahr veldig lyst å bytte ut kjøkkenet, vask på bad og legge nytt gulv, muligens spotter i tak. Lønner dette seg ved salg? Jeg skal ikke selge nå. Nå leier jeg den ut.

Anonymous poster hash: 0c479...c57
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre du skal selge i umidelbar fremtid, så vil det ikke lønne seg. Du får bare 50000 for hver 200000 du har lagt ut.

Skrevet

Det kommer jo an på hvor ille det er nå, og hvor mye det vil koste for deg. Jeg tror mange som kjøper første bolig lar seg blende av nytt og fresht, selv om det er billig ikea.

Jeg er mer i tvil om det vil lønne seg ved utleie..?

Gjest Ironically me
Skrevet

Oppussing...ved utleie - nope! ( med mindre det er sliten standard teknisk og utseende anno 1953) Ved salg, ja kanske om du treffer stilen til den som faktisk skal kjøpe! Veldig mange river ut nye kjøkken bad i boliger de har kjøpt.

Gjest Badabing
Skrevet

Var en lignende tråd om dette for ikke så lenge siden hvor det var en del gode svar.

Vår megler sa at vi kun burde bruke penger på å "sminke" huset. Altså er bad og slikt mye dyrere enn hva du får igjen for det.

Ville heller sett finish og om du eventuelt burde frisket opp med noe maling om det er utdaterte farger, men det er det vel antagelig ikke om det er snakk om en såpass ny leilighet.

AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig kommer ikke folk til å by "ekstra" bare fordi du har drømmevasken deres på badet, drømmegulvet eller drømmefrontene på kjøkkenet. For dette er ting folk selv kan kjøpe selv, uansett hvilken leilighet de kjøper seg. Da er det bedre for deg å spare 100 000 kroner, la dem kjøpe leiligheten for så å fikse drømmeinteriøret selv.

Folk byr opp til grensa si nesten uansett om de skal kjøpe leilighet i sitt prissjikt, og da spiller ikke slike ting noe rolle. Faktisk, så er m2-prisen for oppussingsobjekt + kostnad for oppussing per m2 høyere enn m2-pris for en nyoppusset leilighet. Folk byr ekstra på stygge objekter fordi de tror de kan få til en billig oppussing.

Anonymous poster hash: c0c30...acf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...