Gå til innhold

Marsvin, er ikke det utrolig kjedelige dyr?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De sitter jo bare der og vifter med nesa.. Ikke virker de noe kosete heller. Eller tar jeg feil?

Anonymous poster hash: 7756d...2f7
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Om du putter de i et bur og slenger inn litt mat i ny og ne, så kjeder de seg ihjel.

Men det er ikke slik de skal leve. De skal leve i flokk og løpe løs i hus og hage hver dag. Samt børstes og koses med daglig. Da vil du få et veldig sosialt og lykkelig dyr med masse personlighet og mange morsomme lyder.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kjedeligste er gullfisk.

Anonymous poster hash: 3058b...d3d
  • Liker 1
Skrevet

Selv om vi har katt savner jeg virkelig msrsvin. Vi hadde to stykker med totalt forskjellig personlighet. Den ene var ganske innadvendt, mens den andre var kjempesosial og morsom. Morsomme, små krabater som gav søskene mine og meg masse glede og kjærlighet :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Man kan både trene og lære marsvin og gullfisk triks.

Selvfølgelig kommer det ann på marsvinet sin personlighet om den er kosete eller ikke, men håndterer du den ofte vil du sannsynglivis få en veldig sosial liten venn som skriker og piper når den ser deg og finner på morsomme små stunts.

Pinnedyr er kjedelige kjæledyr :fnise:

Anonymous poster hash: 06972...964
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men sier de noe som helst? Jeg liker best dyr som piper, mjauer eller bjeffer.. Kan man ha marsvinet i fanget mens man ser på hotel cæsar liksom?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men sier de noe som helst? Jeg liker best dyr som piper, mjauer eller bjeffer.. Kan man ha marsvinet i fanget mens man ser på hotel cæsar liksom?

Herregud ja. De lager skikkelige grynt pip, det er kjempe søtt. Noen marsvin er rolige krabater som liker å chille på mamma mens hun ser på hotel cæsar, og andre er alt for opptatt og må finne på sprell heller enn å ligge i fanget. Så du får spørre butikken om de har en rolig en som liker å snakke. De fins :)

Anonymous poster hash: 06972...964

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde marsvinet mitt i fanget når jeg så på tv, en gang glemte jeg meg (var liten) og nermest satte meg på marsvinet som beit meg hardt i ryggen.. så bare pass på hehe..

Ser nå her at marsvin bør ha store områder, mitt marsvin hadde kun en venn og de var i ett mediumstort bur. syns litt synd på dem når jeg tenker meg om..

Gjest Murica
Skrevet

Det kjedeligste er gullfisk.

Anonymous poster hash: 3058b...d3d

Gullfisker er kule, du kan klikker trene de med lommelykt.

Gjest Tekola
Skrevet

Marsvinet mitt "sang" med da jeg spilte fløyte. Og laget masse koselyder, samt en slags hvining for å få oppmerksomhet. Og så kunne hun ligge i armkroken i timesvis og bli strøket på. Så koselig! :rodmer:

AnonymBruker
Skrevet

Hm jeg kom på at i Sør-Amerika er marsvin middagsmat..æsj!

Men da har jeg lært noe nytt i dag, trodde ikke marsvin lagde lyder i det hele tatt jeg. Da må det vel være kanin som er verdens kjedeligste husdyr? De sitter hvertfall bare og vifter med nesa. Ikke mye respons der.

Gjest Jepp123
Skrevet

Vi hadde en skikkelig sofagris av et marsvin. Skravlet masse og kattene elsket henne. Herlig liten sak med herlig personlighet

AnonymBruker
Skrevet

tumblr_m4e5rjyjAm1qasthro1_250.gif

:fnise:

Anonymous poster hash: 27737...287
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde en skikkelig sofagris av et marsvin. Skravlet masse og kattene elsket henne. Herlig liten sak med herlig personlighet

Så søtt! Men prøvde ikke kattene å spise den?

Gjest Jepp123
Skrevet

Så søtt! Men prøvde ikke kattene å spise den? Anonymous poster hash: 7756d...2f7

Virket ikke som jaktinstinktet ble trigget. Aldri sammen alene, for viste jo aldri. Marsvinet oppsøkte kattene og kattene la seg inntil marsvinet for å vaske og stelle det. Da kom det små koselyder fra det.

AnonymBruker
Skrevet

Å marsvin er så søte! Jeg savner fortsatt mitt marsvin som jeg dessverre måtte gi bort pga allergi :(

Han fikk løpe rundt i huset og hagen vår. Hoppet og spratt rundt. Lagde alle slags rare lyder du aldri hadde trodd du skulle høre. Kose masse ville han også. Likte å ligge inni halsenkroken min. De er bare så søte!

Anonymous poster hash: 7001a...cc9
Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Hm jeg kom på at i Sør-Amerika er marsvin middagsmat..æsj!

Men da har jeg lært noe nytt i dag, trodde ikke marsvin lagde lyder i det hele tatt jeg. Da må det vel være kanin som er verdens kjedeligste husdyr? De sitter hvertfall bare og vifter med nesa. Ikke mye respons der.

Same shit. Putt den i et bur og la den råtne der alene, og den vil kjede seg ihjel. Kaniner skal også leve i flokk og løpe løs i hus og hage hver dag. De har masse personlighet, men den synes jo ikke når den må råtne vekk i et bur i en krok. Men de lager ikke lyd som marsvin.

Gjest Keikolina
Skrevet

Hadde et marsvin engang, artig sak. En kamerat av faren min lagde tilogmed en sang til han. Marsvinet ble nesten 7 år. Han likte ikke å være utenfor buret sitt. Det sto oppe, men han gikk aldri ut. De kommer med små grynte pipe kvekk iblandt, hoppet rundt og rister seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...