Gå til innhold

Når menn snakker nedlatende om utseendet til 95 % av damer de kommer over..både privat jobb osv..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg observerer en veldig ufin ting når det gjelder kompisgjengen til min samboer. Det er 50 % single og 50 % opptatte (gjerne med familie) karer og det er en gruppe på ca 10 mann, alder 34-40. Yrke: advokater, eiendomsmeglere osv-relativt velutdannete.

Ærlig talt, ingen (ikke 1 engang) av disse mennene er lookers- heller ikke min samboer.

Jeg reagerer på måten de snakker om kvinner på. Reagerer ikke, er egentlig ganske forferdet. De single er på evig "jakt" og nye damer "dissekeres" regelmessig i felles forum. Jeg har ennå tilgode å høre om en kvinne som har passert "utseendestesten". Damene er rett og slette aldri gode nok. Enten er det "litt bred nese", "for lang hals", "ingen supermodell", "berta duger men ingen "fest", " feite lår", "rare kinn", "den ene tannen er kortere enn de andre", kler seg som sirkus" (hun var elegant!), "hun prøver, stakkar.."

De fleste av disse damene er kvinner som deg og meg, de er ikke stygge troll, de er ikke feite, de er normale og mange av dem har faktisk vært veldig søte/pene trekk også. Jeg er en slik kvinne og jeg gruer meg ved tanken på hva min samboer har sagt om meg...

De få gangene de har likt en dame så har det vært en som i deres øyne har vært veldig "sexy" (oversetter: en dame som kler seg sexy, katteøyne sminke osv osv, men ikke nødvendigvis penere ansiktsmessig enn de andre jentene jeg har omtalt), da blir hun automatisk av en eller annen grunn også "driiitpen" (not the case rent objektivt). Normale/vanlige jenter kvalifiserer aldri til god nok..

Og jeg gjentar ingen av disse karra er fruktfat selv. Hva skjer? Er alle menn slik? Hvorfor har menn en slik ovenfra og ned holdning til damer? Spesielt når er takras selv? Jeg får helt avsmak og føler at min selvtillitt påvirkes negativt. Er det noen som kjenner seg igjen i denne situasjonen?

Anonymous poster hash: 4b522...df4
  • Liker 16
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg observerer en veldig ufin ting når det gjelder kompisgjengen til min samboer. Det er 50 % single og 50 % opptatte (gjerne med familie) karer og det er en gruppe på ca 10 mann, alder 34-40. Yrke: advokater, eiendomsmeglere osv-relativt velutdannete.

Ærlig talt, ingen (ikke 1 engang) av disse mennene er lookers- heller ikke min samboer.

Jeg reagerer på måten de snakker om kvinner på. Reagerer ikke, er egentlig ganske forferdet. De single er på evig "jakt" og nye damer "dissekeres" regelmessig i felles forum. Jeg har ennå tilgode å høre om en kvinne som har passert "utseendestesten". Damene er rett og slette aldri gode nok. Enten er det "litt bred nese", "for lang hals", "ingen supermodell", "berta duger men ingen "fest", " feite lår", "rare kinn", "den ene tannen er kortere enn de andre", kler seg som sirkus" (hun var elegant!), "hun prøver, stakkar.."

De fleste av disse damene er kvinner som deg og meg, de er ikke stygge troll, de er ikke feite, de er normale og mange av dem har faktisk vært veldig søte/pene trekk også. Jeg er en slik kvinne og jeg gruer meg ved tanken på hva min samboer har sagt om meg...

De få gangene de har likt en dame så har det vært en som i deres øyne har vært veldig "sexy" (oversetter: en dame som kler seg sexy, katteøyne sminke osv osv, men ikke nødvendigvis penere ansiktsmessig enn de andre jentene jeg har omtalt), da blir hun automatisk av en eller annen grunn også "driiitpen" (not the case rent objektivt). Normale/vanlige jenter kvalifiserer aldri til god nok..

Og jeg gjentar ingen av disse karra er fruktfat selv. Hva skjer? Er alle menn slik? Hvorfor har menn en slik ovenfra og ned holdning til damer? Spesielt når er takras selv? Jeg får helt avsmak og føler at min selvtillitt påvirkes negativt. Er det noen som kjenner seg igjen i denne situasjonen?

Hehe, nei alle menn er ikke slik. Men disse guttene er jo så vidt jeg forstår langtidssingle, og det er vel nettopp her vi finner forklaringen på at de er det. ;) En parallell til det jeg før har døpt prinsessesyndromet. Disse guttene føler at de er for gode for alle kvinner de i praksis har sjans på. Derfor forblir de single.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

En gjeng med umodne menn kalles det :P

Anonymous poster hash: 9ade0...c4e
  • Liker 7
Skrevet

HAHA, høres ut som Seindfeld og co :D De hadde noe ganske drøye pirke-pirke moments.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er det. de tror at de er for gode for disse damene, men i virkelighetene har mange av disse jentene vært laaangt over deres eget nivå. Men det er som om de ikke ser det selv..

TS

• Liker 5
Skrevet (endret)

JAA, reagerer også på at mange menn er så grenseløst frekke i kjeften når det komme til jenter, også er de fader ingen greske guder selv...

Endret av Lady
  • Liker 13
AnonymBruker
Skrevet

Og graden av pirking er insane! Jeg hadde ikke kommet på halvparten av de tingene de sier. Det er så til de grader merkelig nesten pervers detaljepirking..

Faen, har bare lyst å gi dem juling hele gjengen

TS

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Så flink du er til å beskrive, ts. Haha. Fy søren for noen prinsesser! Ta dem opp på video, du... og vis det til alle jentene de dater.

Anonymous poster hash: 2d10b...ed3
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Send dem drita full til Big Brother huset.

Anonymous poster hash: 2d10b...ed3
  • Liker 3
Skrevet

Og graden av pirking er insane! Jeg hadde ikke kommet på halvparten av de tingene de sier. Det er så til de grader merkelig nesten pervers detaljepirking..

Faen, har bare lyst å gi dem juling hele gjengen

TS

Hehe, ja, det er usympatisk. Når det er sagt har jeg som jeg har sagt før inntrykk av at det er langt flere urealistisk kresne kvinner enn menn i landet vårt, at menn jevnt over får slipt av seg prinsenykkene i ungdomsårene (da jentene har et betydelig overtak på partnermarkedet) og at det derfor er flere überkresne kvinner enn menn i slutten av tjueårene og trettiårene. Men det er selvsagt like usympatisk uansett kjønn, og det er også mulig gutta er litt råere i kjeften slik at kresenheten deres får et mer aggressivt preg. De det gjelder altså. Men jeg holder fast på at problemet er enda mer utbredt blant kvinner.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men synes du ikke at det er et lite tankekors at disse er vennene til mannen din, og at hver eneste en er sånn? Er mannen din unntaket i gjengen?

De vet det nok godt selv at de ikke er særlig digge selv, da er det vel lettere å plukke på alle andre. På tide å vokse opp, sier jeg.

Anonymous poster hash: 97855...fb2

• Liker 9
Skrevet (endret)

Disse er jo Big Brother materiale ja. "Advokatene enter the house" med sine gleske slips og kommentarer.

Æsj ;)

Endret av Nouv
  • Liker 5
Skrevet

Haha uff for en jeng med jøker !

De selv kan se ut som uhøvla svin men dama, HU må være hot for ellers er hun ikke god nok.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Men synes du ikke at det er et lite tankekors at disse er vennene til mannen din, og at hver eneste en er sånn? Er mannen din unntaket i gjengen?

De vet det nok godt selv at de ikke er særlig digge selv, da er det vel lettere å plukke på alle andre. På tide å vokse opp, sier jeg.

Anonymous poster hash: 97855...fb2

Jo, han er også sånn! Mer enn de andre! Jeg sa jo at jeg mistenker jeg har fått gjennomgå. Jeg hater det og det er et kjempeproblem for meg, men det er ikke det vi snakker om nå..men menn generelt!

TS

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Haha uff for en gjeng med gjøker !

Anonymous poster hash: e6b31...f86

Skrevet (endret)

Hehe, ja, det er usympatisk. Når det er sagt har jeg som jeg har sagt før inntrykk av at det er langt flere urealistisk kresne kvinner enn menn i landet vårt, at menn jevnt over får slipt av seg prinsenykkene i ungdomsårene (da jentene har et betydelig overtak på partnermarkedet) og at det derfor er flere überkresne kvinner enn menn i slutten av tjueårene og trettiårene. Men det er selvsagt like usympatisk uansett kjønn, og det er også mulig gutta er litt råere i kjeften slik at kresenheten deres får et mer aggressivt preg. De det gjelder altså. Men jeg holder fast på at problemet er enda mer utbredt blant kvinner.

Nå har jeg vært med min mann på gutteturer, og har fått sett hva en gutteverden dreier seg om. Hallo! Her går det i hvem de har pult, fittelukt og stramme hull, det er faktiskt ikke måte på! Jeg trodde det bare var min manns guttegjeng, men det er faktiskt ikke bare hans barnslige gjeng..

Jeg tror kvinnfolk er litt pirkete i tidlig tenårene fordi de vil ha kjærestestatus, etter det kommer prinsessenykkene frem til ca 35 års alderen. Da tror jeg jentene begynner å bli rimelig stressa for å få en mann og skape ett liv med familie, så de setter terskelen litt lavere.

Hvordan mannfolk velger dame er jeg usikker på.. Men tror prinsessefaktoren er høy ganske konstant..

Endret av bebisss
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Eh, har vært på nok jentevors som eneste hane i flokken og det blir sagt like mye grovt og lite pent om diverse mannfolk etter et par drinker.

Anonymous poster hash: 18de6...abc
  • Liker 2
Skrevet

Og jeg gjentar ingen av disse karra er fruktfat selv.

Haha, elsker det. De er ikke spesielt pene selv, men de kritiserer de minste ting hos andre.

Disse høres ut som den litt trashy herretypen som sikkert ikke er altfor ulike Paradise Hotel-gutta i oppførsel :fnise:

• Liker 7
Skrevet (endret)

Nå har jeg vært med min mann på gutteturer, og har fått sett hva en gutteverden dreier seg om. Hallo! Her går det i hvem de har pult, fittelukt og stramme hull, det er faktiskt ikke måte på! Jeg trodde det bare var min manns guttegjeng, men det er faktiskt ikke bare hans barnslige gjeng..

Jeg tror kvinnfolk er litt pirkete i tidlig tenårene fordi de vil ha kjærestestatus, etter det kommer prinsessenykkene frem til ca 35 års alderen. Da tror jeg jentene begynner å bli rimelig stressa for å få en mann og skape ett liv med familie, så de setter terskelen litt lavere.

Hvordan mannfolk velger dame er jeg usikker på.. Men tror prinsessefaktoren er høy ganske konstant..

Vel vel, men det er litt viktig å skille mellom gutter som holder en slem og røff tone seg imellom når de er på guttetur (der målet åpenbart ikke er å finne kjæreste men å pule), og en mer generell kresenhet som gjør det helt håpløst å nå opp som kjæreste. At gutter på guttetur bare er ute etter kjappe knull burde jo ikke komme som en overraskelse. Det er selvsagt ikke spesielt snilt å snakke stygt om damer du nettopp har pult, men det er forskjell på dette (som bare handler om barnslig "kjekkaseri") og å dømme alle kjærestekandidater nord og ned.

I ungdomstiden hadde jeg enkelte kamerater som var urealistisk kresne og som stilte krav til det annet kjønn som på ingen måte stod i stil til deres egen attraktivitet. Disse ble gående single i lang tid, helt til de til slutt krøp til korset og fant seg søte, pene jenter fra virkelighetens verden. I de samme årene har jentene et kraftig overtak fordi de unge jentene er aktuelle som kjærester for gutter i mange årskull over dem, mens guttene har mer enn nok med å konkurrere med eldre og rikere gutter om jentene på samme trinn. Derfor får de unge jentene ikke slipt av seg sine prinsessenykker i samme grad, før de kommer litt opp i voksen alder og det begynner å gå opp for dem at overtaket de hadde i tenårene ikke varer evig.

Det ene kjønn kan ikke være mer populært enn det annet livet gjennom, så livet sett under ett stiller de to kjønn ganske likt på partnermarkedet. Det er bare at kvinnene får et overtak i begynnelsen. Mulig en del av guttene begynner å utvikle en større og større kresenhet når de har kommet i den alderen at skjevheten har vippet over i mannens favør. Det kan jo være noe av forklaringen i tilfellet TS forteller om.

Endret av Cuckold
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha, elsker det. De er ikke spesielt pene selv, men de kritiserer de minste ting hos andre.

Disse høres ut som den litt trashy herretypen som sikkert ikke er altfor ulike Paradise Hotel-gutta i oppførsel :fnise:

Jo, uten tvil. De er jo det. Men altså, jeg tviler på at de er så annerledes enn andre menn. Når velutdannete "herrer" fra gode hjem med fete jobber i hovedstaden er slik, kan man forvente mer fra Harry fra Toten?

Jeg tror seriøst at alle menn er slik, de er jævla bikkjer..

TS

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...