Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg innser nå at min kjære og trofaste S2 er på vei til å ta kvelden :sukk:

Hadde jeg kunne valgt, så hadde den forblitt hos meg til evig tid :laugh:

Men, når jeg nå først må bytte, så gidder jeg jo ikke å kjøpe en ny s2.

Så da er spørsmålet. er en S4 verdt 1000-1500 kroner (avhengig av tilbud rundt omkring) mer enn en S3? Er det noen som har hatt begge deler og kan gi meg en pekepinn, eller ev. noen andre som bare har noe fornuftig å si om disse telefonene?

Hvor lenge må jeg ev. vente til en S4 synker betydelig i pris?

Anonymous poster hash: f79b1...d83
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen?

Har også sett litt på S4 mini. Jeg er nemlig en smule skeptisk til den store skjermen på S4.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har s3, og man mann kjøpte nettopp s4 (hadde først s3), og han elsker den.

Så for han var det verdt å kjøpe ny tlf.

Kommer litt an på deg. For min del trenger jeg det ikke, mens han og flere kamerater er superfornøyde med å ha kjøpt den.

Anonymous poster hash: b43b7...e5b

• Liker 1
Skrevet

Om du er en teknofil, så kjøp deg S4, om du egentlig ikke bryr deg så veldig om å ha det aller nyeste kjøp S3.

Min samboer har S3 og jeg har S4. Han vurderer sterkt å bytte snart :D

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville valgt S4... Men så er jeg litt teknofil da! S3 og S4 er faktisk nøyaktig like store, men S4 har større skjerm. Også syns jeg det dekselet ser så praktisk ut.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville heller kjøpt en Nexus 4. Langt billigere enn S4, og har ikke den merkelige OLED-skjermen som plager S3.

AnonymBruker
Skrevet

Om du er en teknofil, så kjøp deg S4, om du egentlig ikke bryr deg så veldig om å ha det aller nyeste kjøp S3.

Min samboer har S3 og jeg har S4. Han vurderer sterkt å bytte snart :D

Jeg liker dingser, men jeg er fortsatt usikker. Synes S4 er rimelig dyr, men synes også det er rimelig kjipt å kjøpe en modell som allerede er "utdatert" :laugh:

Jeg ville valgt S4... Men så er jeg litt teknofil da! S3 og S4 er faktisk nøyaktig like store, men S4 har større skjerm. Også syns jeg det dekselet ser så praktisk ut.

Jeg har S2 nå, og den er mindre ;) Derfor jeg er litt skeptisk til å gå opp i størrelse, blir ikke det fryktelig uhåndterbart :klo: Derfor jeg nesten vurderer S4 mini også.

Jeg ville heller kjøpt en Nexus 4. Langt billigere enn S4, og har ikke den merkelige OLED-skjermen som plager S3.

Å kjøpe noe annet enn samsung er i grunn uaktuelt for meg. Jeg har likt alle samsungtelefonene jeg har hatt, og ser ingen grunn til å skifte merke nå. Har hatt samsung siden min 2. telefon, en sånn knøttliten skyvedings som fungerte utrolig bra i mange år ;) Men takk for tipset :)

Skrevet

De mini-telefonene har blitt litt slaktet.. Hvertfall S3 mini, men sjekk på amobil.no. De har test av S4 mini tror jeg :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde s2 nettopp fordi den var mindre enn s3, men når jeg byttet var det null problem :)

AnonymBruker
Skrevet

jobber med dette, og erfarer at mange synes både s3 og s4 er uhåndterlige, men om man ser bort i fra uvant stor str, så er begge telefonene gode telefoner, med gode tilbakemeldinger.

s4 vil nok begynne å synke i pris mot juletider vil jeg tro, pleier å ta ca. 1 halvt års tid (noen ganger 3 +/-mnd om telefonen kun er en hype)

hvis du er villig til å bytte merke kan jo sony xperia z være et godt alternativ til en ny telefon?

det er ikke de store forskjellene på s4 og s3 for den "vanlige mannen i gata", men S4 har jo noen ekstra nye detaljer som kan være verdt å få med seg om man er interessert i slik.

Anonymous poster hash: 82295...ea5
AnonymBruker
Skrevet

og s3 mini er ikke på langt nær det samme som vanlig s3, så har en følelse av at s4 mini er litt samme regla.

Skrevet

Xperia Z er vel strengt tatt samme str. som S3/4? Du mener kanskje V?

AnonymBruker
Skrevet

De mini-telefonene har blitt litt slaktet.. Hvertfall S3 mini, men sjekk på amobil.no. De har test av S4 mini tror jeg :)

De hadde ikke test av den, tror jeg, bare en artikkel om hva som skulle komme. Ser det er litt delte erfaringer ute blant de jeg har sett som har den, men de fleste går vel for større og større mobiler for tiden. Hva skal jeg med Kindle og nettbrett når mobilen blir så stor, liksom :vetikke::laugh:

Jeg hadde s2 nettopp fordi den var mindre enn s3, men når jeg byttet var det null problem :)

Jeg synes S2 nesten er litt klønete allerede, i alle fall med en hånd, derfor er jeg litt skeptisk :P

Men takk for kommentaren. Kanskje ... hm...

jobber med dette, og erfarer at mange synes både s3 og s4 er uhåndterlige, men om man ser bort i fra uvant stor str, så er begge telefonene gode telefoner, med gode tilbakemeldinger.

s4 vil nok begynne å synke i pris mot juletider vil jeg tro, pleier å ta ca. 1 halvt års tid (noen ganger 3 +/-mnd om telefonen kun er en hype)

hvis du er villig til å bytte merke kan jo sony xperia z være et godt alternativ til en ny telefon?

det er ikke de store forskjellene på s4 og s3 for den "vanlige mannen i gata", men S4 har jo noen ekstra nye detaljer som kan være verdt å få med seg om man er interessert i slik.

Kanskje jeg må se om S2-en min kan holde en stund til da, og om S4 kanskje synker litt i pris.

Takk for tips, men jeg tror aldri jeg kommer til å bytte vekk fra samsung. Vanemenneske som jeg er :fnise:

og s3 mini er ikke på langt nær det samme som vanlig s3, så har en følelse av at s4 mini er litt samme regla.

Litt usikker på dette. Ser ut som om det er litt delte meninger ute å går. :vetikke:

Skrevet

For å si det sånn så har de jo testa S3 mini og den får terningkast 3, mens S3 får terningkast 6... Også sier det seg jo litt selv da, det blir ikke like bra når de får så mye mindre plass å putte ting. Men hva bruker du telefonen til? For hvis du sender mel, ringer og er på FB så holder jo sikkert en mini-versjon. Hvis du surfer mye, leser, tar bilder osv. holder den ikke :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har S3 og er storfornøyd med den. Hadde Iphone før i tiden og kommer aldri til å gå tilbake til Apple-telefon. Det er ikke den store forskjellen på S3 og S4, kun noen små funksjoner, bedre kamera og slike ting, skiller disse mobilene. Flere i venneflokken min har kjøpt S4 og jeg ser ærlig talt ikke så stor forskjell, bortsett fra det jeg nevnte, pluss litt større skjerm.

Anonymous poster hash: d0cb7...603
Skrevet

Å kjøpe noe annet enn samsung er i grunn uaktuelt for meg. Jeg har likt alle samsungtelefonene jeg har hatt, og ser ingen grunn til å skifte merke nå. Har hatt samsung siden min 2. telefon, en sånn knøttliten skyvedings som fungerte utrolig bra i mange år ;) Men takk for tipset :)

Merke er ikke spesielt relevant lenger, alle bruker jo Android uansett. Det er ikke mye til forskjell på dem i bruk.

AnonymBruker
Skrevet

For å si det sånn så har de jo testa S3 mini og den får terningkast 3, mens S3 får terningkast 6... Også sier det seg jo litt selv da, det blir ikke like bra når de får så mye mindre plass å putte ting. Men hva bruker du telefonen til? For hvis du sender mel, ringer og er på FB så holder jo sikkert en mini-versjon. Hvis du surfer mye, leser, tar bilder osv. holder den ikke :)

Mens flere av S4 mini som jeg har sett testet på utenlandske sider har fått gode kritikker, og anbefales til de som ikke ønsker en like stor skjerm som S4 har :P Er det rart man blir forvirra :klo:

For jeg kjenner fortsatt litt på at jeg er skeptisk til størrelsen på de store utgavene ...

:sukk: Jeg vil jo bare at min S2 skal fortsette å fungere :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

For å si hva jeg bruker mobilen til, så blir det lite/ingen spill. Jeg bruker mye mail, da jeg trenger det i jobbsammenheng, der jeg også bruker en del maps/gule sider for å finne frem. En del samtaler og sms/mms. Facebook er jo ofte på :P Ellers går det en del i treningsapper som endomondo og audible til lydbøker. And that's it ...

Skrevet (endret)

Jeg liker dingser, men jeg er fortsatt usikker. Synes S4 er rimelig dyr, men synes også det er rimelig kjipt å kjøpe en modell som allerede er "utdatert" :laugh:

Jeg har S2 nå, og den er mindre ;) Derfor jeg er litt skeptisk til å gå opp i størrelse, blir ikke det fryktelig uhåndterbart :klo: Derfor jeg nesten vurderer S4 mini også.

Viktig å nevne at med S3 så får du ikke oppdatert android fra versjon 4.2.2 og utover med mindre du rooter telefonen :)

Endret av Vorin
AnonymBruker
Skrevet

Viktig å nevne at med S3 så får du ikke oppdatert android fra versjon 4.2.2 og utover med mindre du rooter telefonen :)

Godt å vite. Takk for info :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...