Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ha litt forandring og gjerne farge håret rødt (altså ikke knallrødt, men naturlig/orange). Jeg er naturlig blond i utgangspunktet. Har stripet håret et par ganger i mitt liv, men det er minst 2-3 år siden sist nå-

Siden jeg er fattig student og bare har lyst å teste ut litt så tenker jeg bare gjør det hjemme. Hud og hår er sunt og tåler det meste, blir det krise får jeg heller gå med lue.

Noen med erfaring med å farge blondt til rødt? Har det gått bra? Hva må jeg passe på?

Jeg tenker bruke en minicolor da jeg ikke vil ha permanent farge (syntes det er litt skummelt og sliter veldig på håret). Fant da l'oreal sin casting creme, Tenker fargen amber:

casting-creme-gloss-645-amber.jpg

Noen som har erfaring med dette merket eller denne fargen? Har lest at mange er misfornøyd, og at mange syntes det blir mye mørkere enn på pakken. Hvordan blir denne isåfall - veldig mørk eller veldig rød?

Kan noen anbefale noen andre andre "semi-permantente" merker?

Hvordan blir det når det fargen er på vei til å gå ut? Litt redd for å få rosa hår :P

Hva gjør man hvis det ikke blir fint?

Første gang jeg skal eksperimentere litt med håret, så alle tips mottas med takk :)

Anonymous poster hash: 8e9d9...703
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, hvis det er første gangen du farger håret rødt, så vil jeg tipse deg om å gjøre det hos frisøren først.

AnonymBruker
Skrevet

Det har jeg, som jeg skrev, ikke råd til, så skal det bli noe forandring får jeg gjøre det selv :) Derfor jeg ønsker tips om trygge måter å gjøre det selv på :)

Skrevet

Tror det skal gå bra så lenge du ikke holder fargen lengre enn det som er anbefalt i bruksanvisning :)

AnonymBruker
Skrevet

Frisør :) IKKE gjør dette hjemme. Disse røde pigmentene blir du aldri kvitt

Anonymous poster hash: 30b2f...724
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke dyrt å spare til å farge håret sitt rødt hos frisør. Det er overdrevent.

Anonymous poster hash: 30b2f...724
  • Liker 1
Gjest Murica
Skrevet

Som blondine som har hatt rødt hår i mange år, vil jeg bare si ifra at rødt holder seg særdeles dårlig i blondt hår. Det falmer veldig fort og trenger MYE vedlikehold.

Om det ikke plager deg, så kjør på.

• Liker 2
Skrevet

Noen som vil øke sjansene sine hos Gunfreak (jeg har nettopp lest "Jeg er single, Gunfreak-tråder)? =P

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker den fargen du viser til i åpningsinnlegget. Den blir veldig fin synes jeg. Men jeg har den i bare halvparten av tiden det står på pakken. Hvis jeg følger tidsanvisningen på pakken så blir det for mørkt.

Anonymous poster hash: 71c70...8cb
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for tips, AB over - hvilken farge har du i utgangspunktet?

Hvor mye koster det å farge hos frisør da? Sist gangene jeg har gått har det vært oppi 3000kr og det er ikke særlig studentbudsjettvennlig, har nok av andre viktigere ting å spare opp til :)

Som blondine som har hatt rødt hår i mange år, vil jeg bare si ifra at rødt holder seg særdeles dårlig i blondt hår. Det falmer veldig fort og trenger MYE vedlikehold.

Om det ikke plager deg, så kjør på.

Hvordan blir det når det falmer og hva slags vedlikehold trenges? Nå er jo dette litt sånn eksperimentering i første omgang, vil gjerne bli blond igjen etterhvert.

Gjest Murica
Skrevet

Det blir veldig blast og ser litt dødt ut.

Jeg farger håret jevnlig og bruker rød pigment booster ett par ganger i uka.

Jeg vasker håret veldig sjeldent og når jeg gjør det bruker jeg spesial shampoo og balsam for rødt hår.

Rødt er en av de vanskeligste fargene å ha, og også å bli kvitt.

Så det er noe å tenke på.

AnonymBruker
Skrevet
Skrevet

Takk for svar, gjelder det også når man bruker semi-permanent farge?

Er noe sånt jeg er ute etter når det gjelder farge:

http://wallesu.com/wp-content/uploads/2013/06/red-blonde-hairhair-color--photos-of-blonde-brunette-black-red-hair-colors-x9gt6rwv.jpg

http://www.allure.com/images/hair-ideas/2012/08/redheads-nicole-kidman-strawberry-blonde.jpg

http://i2.squidoocdn.com/resize/squidoo_images/250/draft_lens14891901module129907051photo_1288445736red_hair_shade_light_skin

Hva bør jeg se etter fargemessig når jeg er ute etter en sånn farge? Hva heter en sånn farge?

Jeg vil unngå mørke eller frisk farger, det er ikke det jeg er ute etter, altså sånne http://colored-hairstyles.info/wp-content/uploads/2011/05/Fiery-Red-hair-Color-02.jpg

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQdioSfsfRXXG90uHNP7poDTZ_Wfj2iOrsiLM8vhHk14LywybyGng

Den øverste er lik min naturlige hårfarge, og frisører kaller det lyst kastanjebrunt eller mørkt rødblondt. Men jeg tror jeg farget det med noe som het mørk gyldenblondt den gangen jeg hadde vært dum nok til å bleke det og ville ha tilbake min naturlige farge. :vetikke:

Hårfargen i hovedinnlegget ser knallrød ut.

Skrevet

Det blir jo en stor fargeforskjell, og krever hyppig farging for å unngå veldig synlig ettervekst. Ville ikke satset på å gjøre det selv første gang, det blir ikke særlig pent om du ikke får dekket alt håret med farge, da risikerer du jo at det blir delvis rødt og blondt, og mislykket resultat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...