AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #1 Skrevet 6. august 2013 Vi har felles leilighet, husdyr, gjenstander, kostnader, regninger, halve veggen er malt (ikke ferdig). I flere MÅNEDER har jeg forsøkt å bli enig om dette, slik at vi får komme oss noen vei på best mulig måte, begge to. Men nei, han forsvinner til gud vet hvor (herberg osv, tror jeg), kontakter meg når som helst på sine premisser, og ødelegger telefonen sin med nummer osv slik at jeg aldri får tak i han om det er noe med leiligheten, kostnader, husdyr..Hvis han ringer kjefter han huden min full. Om han er innom kan han knuse gjenstander. Hvis jeg sender en mail til han, svarer han ikke før en uke etterpå. Så da sitter jeg med få verktøy til å få tak i han, og plutselig endrer han spillereglene sine slik at jeg aldri "henger med", hvor han plutselig har svart på mail eller gitt beskjed på mail; som han ikke pleier å gjøre i det hele tatt, så da er det så lite forventet at jeg ikke lenger orker å sjekke mailene mine mer etter beskjed fra han (man blir jo gal av det). Så plutselig gjør han det. Herregud jeg vet ikke om noe av dette henger på greip for dere, ingenting med han henger på greip. Jeg har ikke gjort han noe galt - jeg drar i fra han fordi han var utro, vi fikk det ikke bra etter utroskapet, jeg fikk det ikke bra mer. Nå er jeg så sliten av å sitte igjen med alt dette, jeg kommer meg ingen vei. Jeg vil at vi skal bli ferdig med dette bruddet, bli ferdig med å få orden på felles greier og komme oss videre. Men han har bestemt seg for å gjøre dette fullstendig umulig. I mai fikk han være her, da prøvde vi å sørge for at kåken ble malt ferdig, og han skulle få bo på gjesterom til han fant seg nytt sted, og vi skulle ta dette skikkelig. Jeg hjalp han med å ringe legen sin og få time der, for å søke om psykolog som han ønsket seg fremover, osv. Men, så kommer et utbrudd eller noe (helt uforutsigbart hva det er som er problemet fra gang til gang), så blir jeg sittende igjen alene, singel og alt...men eksen har fortsatt den ene foten inn døra mi fordi han bor her, har tingene sine her, kommer og går som han vil. Kaster av og til nøklene sine i veggen og stikker: javel. Så kan han komme en uke etterpå å banke på døra og si unnskyld. Så er det samme regla uka etterpå. Nå har han kjøpt seg to eller tre nye telefoner i løped av en eller to uker fordi han ødelegger dem mens han brøler i telefonen til meg; hva enn jeg henviser til, finner han noe å blokkere. Jeg får ikke inn et ord. Har snakket med mora hans, (han "rømte" dit en gang når han hadde knust noen av gjenstandene mine) som sier at det er normalt at han gjør sånt. Hun skulle prate med han. Men han fortsetter jo uansett. Fyren er 28! Jeg skulle ønske jeg bare kunne gi faen. Men det har jeg ikke råd til, i det hele tatt. Det kommer til å ta noen jobb-måneder til ! Hva i huleste skal jeg gjøre for å få han til å ta tak i felles kostnader, depositum, leilighet, regninger (hans regninger kommer til meg).. Han lovte meg å ta del i utgiftene til husdyret vårt i og med at det har vært noe sykdom inn i bildet og kostnader der. Nå sitter jeg uten noe til overs, verken energi eller økonomi. Han vet dette, men knuste telefonen sin i går. På kjøkkenbordet står nye felles regninger og purringer osv. Fatter ikke at han orker å holde på sånn. Et brudd skal ikke være sånn at man bare går ut av døra en dag, levner alle klærne og regningene sine hos samboeren sin etter flere år og blir borte osv. Et brudd er jo et ansvar og et tak man må ta fatt i? Eller er jeg helt på viddene? Kan jo ikke bare brenne regninger, klær, husdyr, leilighet osv og forsvinne langt av sted for meg selv og levne alt på han eller noe...men det kan liksom han. Ps. Pga utbrudd kan jeg ikke gjøre noe for å "provosere" han. Henger noe av dette på greip for noen? Anonymous poster hash: 3b167...1a2
navnet Skrevet 6. august 2013 #2 Skrevet 6. august 2013 Dokumenter alle dine kostnader pga han, inkludert timer du bruker på å male ferdig, salg leiligheten å trekk fra dine kostnader fra hans andel av salget. Si opp alt av regninger du kan som er hans, ikke betal regninger som er bare hans. 6
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #3 Skrevet 6. august 2013 Herrefred. Han høres mer uansvarlig ut enn et lite barn. Anonymous poster hash: 6fb67...432
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #4 Skrevet 6. august 2013 hva med å kontakte en advokat. kanskje det er en måte du kan få løst dette på raskere? Anonymous poster hash: 9ddd7...d5e
Gjest beenthere Skrevet 6. august 2013 #5 Skrevet 6. august 2013 Depositum sier du? Så dere leier? 1. Ikke slipp han inn igjen. Hiver han nøklene i veggen og går ut, så har han ikke rett til å komme tilbake mener jeg. 2. Let etter en annen leilighet til deg. Evt bofelleskap. 3. Kontakt evt advokat for å få han til å se alvoret. 4. Dokumenter alle utgifter du har i forbindelse med han. 5. Få noen andre til å hente tingene hans. Evt moren. 6. Husdyra- vel det ser ut til at du må ta et valg der. 7. Regninger: Kontakt alle kontorer og si at dere har et brudd på gang og at alle regninger skal deles mellom dere to. Altså at de må sende egen regning til han. Så får i det minste du betalt ditt, og han sitter igjen med sine egne problemer. Du må få hjelp av noen til å bringe litt orden i kaoset. Hør med venner og evt advokat hva du kan gjøre. Om det er et annet sted du kan kontakte for å få råd og tips. Lykke til videre
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #6 Skrevet 6. august 2013 En advokat hadde nok satt fart på sakene ja. På tide å skape avstand nå. Dette er ikke bra å bli behandlet så barnslig og forbanna dårlig for noen.Anonymous poster hash: 1f1b8...e37 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #7 Skrevet 6. august 2013 Åh stakkars deg føler virkelig med deg. Eneste rådet jeg kan komme på bane med er psykisk. Hold psyken oppe, gjør ting som holder deg oppe og sterk. Venner, husdyr, hobby og interesser. Ikke la han styre psyken din, for det er nettopp det han prøver å ha kontroll på. Dette med å lage egne spilleregler, endre dem etter hans behov, stikke etter hans behov, er rå manipulasjon. Ikke undervurder hvordan det kan spille inn på psyken til noen, som allerede er sterk. Hold deg sterk. Anonymous poster hash: 23801...a1e 1
Nouv Skrevet 6. august 2013 #8 Skrevet 6. august 2013 (endret) Han har fått sin tid til å samle seg, ta seg sammen og ta dette inn og ordne opp, men tid til sånt varer ikke engang evig inne hos psykologen engang. Kontakt advokat! Endret 6. august 2013 av Nouv
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #9 Skrevet 6. august 2013 Takk for gode svar. Jeg er glad i denne personen (heck)! Vi var jo sammen i mange år og jeg var veldig lykkelig. Det mennesket er jeg glad i. Dette mennesket er noe annet. Jeg kjenner ikke dette mennesket igjen. Det har kommet frem mye destruktivt, og livssituasjonen/situasjonene og utfordringer har han taklet svært, svært dårlig. Det er derfor jeg enda sitter her jeg sitter, fordi jeg ikke vil legge mer på han. Jeg vil finne en løsning som får han til å forstå. Hvis jeg kontakter advokat får han problemer. Politiet har vært her pga knuste gjenstander, og sist gang ba de meg om å hilse; hvis det skjer en gang til nå anmelder de han personlig. Men han har ødelagt mer etter det. Så ja, denne personen tar ikke alvor over seg. Men han har prøvd å ta selvmord i tillegg, skulle vært hos psykolog men har rotet til timene sine med legen. Jeg kjenner han ikke igjen i det hele tatt lenger. Men jeg ønsker han ikke mer vondt. Men han ønsker tydeligvis meg mye vondt Jeg har vel rett på gratis time og prat med en advokat? Skader ikke å ta en samtale og se hva jeg kan gjøre. Anonymous poster hash: 3b167...1a2 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå