AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #1 Skrevet 6. august 2013 Hei! jeg er på let etter en bra slanke diett jeg kan bruke. Altså en plan over hva man skal spise hver dag og når, jeg har prøvd det meste og finner ingenting som funker, jeg trener samtidig men går ikke ned ett gram. Nå er jeg helt desperat etter hva jeg kan spise, gjør absolutt ingenting om det er litt på kanten. jeg ser på meg selv om overvektig (170cm og veier 70kg) har dog ganske kraftig ben muskulatur, og er tynn på overkroppen. Jeg håper noen kan komme med en plan som har funket for dere. Takk for svar Anonymous poster hash: 02a57...7d7
Gjest Is_te Skrevet 6. august 2013 #2 Skrevet 6. august 2013 (endret) Overvektig?!? Jeg er 173, varierer mellom 71-73 kg, og trodde ikke jeg var overvektig. Diett har jeg ingen tro på. Det som fungerer for meg er trening, sunt og normalt kosthold, dvs kjøtt, fisk, kylling, frukt, grønnsaker og tro det eller ei; brød og poteter!! Men om du vil følge noe slavisk kan kanskje vektklubben være verdt å prøve ut. I KG sin tro så raser det nok inn lavkarbo tips her, og hard styrketrening! Endret 6. august 2013 av Is_te 2
Jade Skrevet 6. august 2013 #3 Skrevet 6. august 2013 Hva har du prøvd, og hvordan fungerte det ikke? Jo mindre overvektig man er (og du er jo per definisjon ikke overvektig) jo vanskeligere er det å gå ned i vekt. Har du kanskje for høye forhåpninger til hvor fort det skal gå?
@Maja Skrevet 6. august 2013 #4 Skrevet 6. august 2013 Dei fleste med sopass lite ekstra må nok passe kaloriene også på lavkarbo. Men så klart, det er eit alternativ. Men lavkarbo er bedre som kosthold enn diett, som med allee andre dietter går ein fort opp igjen når ein endrer tilbake til gamle vaner. Trening hjelper, mest for å stramme opp. Ellers må ein spise sunt, kutte alt unødvendig av sukker og slikt, og få i seg mindre enn ein forbruker. Det finnes ingen magisk diett som gjer det enkelt å gå ned i vekt. Det går heller ikkje ann å sette opp ein fornuftig kostholdsplan for eit fremmed menneske. Ein må ta hensyn til livsstil, trening, forbrenning etc. Eineste generelt ein kan sei er å spise masse grønsaker og salat, det metter mykje i forhold til kaloriinntaket. Og ikkje rot deg borti noko diett du ikkje klarer følge opp, eller der du raser ned i vekt og like fort opp igjen. Du bør tenke livsstil, ikkje kortsiktige løysinger.
Gjest Nanne70 Skrevet 6. august 2013 #5 Skrevet 6. august 2013 Enig med Maja over her. Kutt ut sukker og ferdigproduker, lag maten fra bunnen og ligg i kaloriunderskudd. Trening er bra, men skal du ned i vekt er kostholdet viktigst.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #6 Skrevet 6. august 2013 Hvis du vet at du har spist riktig over lang tid uten at det hjelper, så bør du kanskje oppsøke lege. Jeg tenker at det ikke virker fordi du ikke er tålmodig nok. Det beste er å basere seg på mat og trening som passer inn i hverdagen. Dietter holder ikke lenge.Anonymous poster hash: b6a00...bcb
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #7 Skrevet 6. august 2013 Hvorfor gir dere henne slanketips ? Trenger det ikke !!!! Anonymous poster hash: 72c0a...4f0
@Maja Skrevet 6. august 2013 #8 Skrevet 6. august 2013 Hvorfor gir dere henne slanketips ? Trenger det ikke !!!! Anonymous poster hash: 72c0a...4f0 Einaste ho har fått svar om er anbefalinger om sunt kosthold. Galt med det? Og om TS vil slanke seg så gjer ho det uansett...
Nerine_ Skrevet 6. august 2013 #9 Skrevet 6. august 2013 Hvorfor gir dere henne slanketips ? Trenger det ikke !!!! Anonymous poster hash: 72c0a...4f0 Hun har en bmi på 24,2 og da er det absolutt ikke usunt å gå ned noen kilo.Fra 25 og oppover regnes det som overvekt. 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #10 Skrevet 6. august 2013 Einaste ho har fått svar om er anbefalinger om sunt kosthold. Galt med det? Og om TS vil slanke seg så gjer ho det uansett... Dessuten er alle kropper er forskjellige. Hun er åpenbart ikke feit, men det er ikke sikkert det er feil for henne å gå ned litt. Umulig å si. Jeg er 172 og ser og føler meg best mellom 60 og 65 et sted. Da har jeg fortsatt nesten farlig magemål! Andre med samme høyde ser supre ut og er sunne med 80 kg.Anonymous poster hash: b6a00...bcb
MilleVanille Skrevet 7. august 2013 #11 Skrevet 7. august 2013 Overvektig?!? Jeg er 173, varierer mellom 71-73 kg, og trodde ikke jeg var overvektig. Det er overvekt..... I liten grad. 3
Gjest Is_te Skrevet 7. august 2013 #12 Skrevet 7. august 2013 Det er overvekt..... I liten grad. Haha, yeah right! Kanskje på tide å legge fra seg BMI kalkulatoren. 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #13 Skrevet 7. august 2013 Litt O-T, men jeg blir stadig forundret over hvor høy vekt enkelte har men fortsatt ikke betrakter seg selv som litt i overkant. Jeg har store problemer å forstå at det kan være så stor forskjell, med mindre man er ekstremt veltrent med store muskler. (Ja, jeg har sett denne web-siden som viser kropper med høyde og vekt som viser hvor forskjellig utseende kan være, men likevel...) Anonymous poster hash: e3882...54e 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2013 #14 Skrevet 7. august 2013 Litt O-T, men jeg blir stadig forundret over hvor høy vekt enkelte har men fortsatt ikke betrakter seg selv som litt i overkant. Jeg har store problemer å forstå at det kan være så stor forskjell, med mindre man er ekstremt veltrent med store muskler. (Ja, jeg har sett denne web-siden som viser kropper med høyde og vekt som viser hvor forskjellig utseende kan være, men likevel...)Anonymous poster hash: e3882...54e Du får ta en titt til for det ER et stort slingringsmonn.Anonymous poster hash: b6a00...bcb 1
Gjest Is_te Skrevet 7. august 2013 #15 Skrevet 7. august 2013 Litt O-T, men jeg blir stadig forundret over hvor høy vekt enkelte har men fortsatt ikke betrakter seg selv som litt i overkant. Jeg har store problemer å forstå at det kan være så stor forskjell, med mindre man er ekstremt veltrent med store muskler. (Ja, jeg har sett denne web-siden som viser kropper med høyde og vekt som viser hvor forskjellig utseende kan være, men likevel...) Anonymous poster hash: e3882...54e Og jeg blir stadig forundret over hvor lav vekt man må ha for å bli godkjent som "normal og slank". 3
MilleVanille Skrevet 7. august 2013 #16 Skrevet 7. august 2013 Haha, yeah right! Kanskje på tide å legge fra seg BMI kalkulatoren. 70 kg++ er ganske mye, uavhengig av BMI-kalkulator. 1
Gjest Is_te Skrevet 7. august 2013 #17 Skrevet 7. august 2013 70 kg++ er ganske mye, uavhengig av BMI-kalkulator. Okay, hvis du sier så, for høyde, kroppsbygning og muskelmasse har selvfølgelig ingenting å si. Tror du skal ta en titt på siden din igjen
MilleVanille Skrevet 7. august 2013 #18 Skrevet 7. august 2013 Okay, hvis du sier så, for høyde, kroppsbygning og muskelmasse har selvfølgelig ingenting å si. Tror du skal ta en titt på siden din igjen Siden min? Jeg tok utgangspunktet i DIN høyde. Kroppsbygning har ikke sååå mye å si. Muskelmasse har mye å si, ja, men med din høyde hjelper det ikke å ha litt muskler. Du vil fremdeles være lubben i mine øyne. 2
Stormborn Skrevet 7. august 2013 #19 Skrevet 7. august 2013 Du er 1.70, har kraftig beinbygning, veier 70 kilo og mener du er overvektig? Jeg er 1,73 med samme og hadde jeg veid 70 kilo hadde det vært et absolutt minimum, trur jeg hadde vært storfornøyd på 80 kg. Er jo ikke pent å være beinete, da er det bedre å trimme så de 70 kiloene er muskler!
Stormborn Skrevet 7. august 2013 #20 Skrevet 7. august 2013 70 kg++ er ganske mye, uavhengig av BMI-kalkulator. Eh, nei... Hvis du da mener 60 er vanlig vekt vil jeg påstå det hadde vært mange Auszwitch-lignende mennesker runddt omkring! 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå