AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #1 Skrevet 6. august 2013 Hei, jeg er så lei av Nordea og ønsker å bytte bank til Skandiabanken, flytte lånet og kanskje liksågodt alt det andre også (kort og slikt). Men det jeg lurer på, er: Er det nok å kun ha skandiabanken, eller er det veldig upraktisk? Har jo vært innom Nordea mange ganger i løpet av ulike prosesser som boligsalg og kjøp, oppretting av konti til barna, og andre ting der de krever at man møter opp og signerer papirer. Er det ikke krav til personlig oppmøte for å ordne ting i Skandiabanken? Kan man klare absolutt alle banktjenester gjennom internett? Eller er det et must å ha en vanlig bank å forholde seg til når man skal gjøre noe viktig eller litt komplisert (som å kjøpe bolig)? Skulle gjerne slippet den personlige rådgiveren, som er en av grunnene til at jeg vil ut av Nordea. Liker det litt mer anonymt, og hater en pushy salgsdame av en rådgiver som maser om pensjonssparing, selger dyre forsikringer og annet tull. Anonymous poster hash: d7ea1...a01
Wonders Skrevet 6. august 2013 #2 Skrevet 6. august 2013 jeg har ikke vært i min bank på 10 år. Jeg bor ikke i den kommunen lenger, og de har ikke fillial her i hovedstaden. Man trenger aldri være i banken for å få hjelp uten stress. Jeg ringer kundeservice og har aldri blitt pucha på noe. Vært kunde siden 1987 som 1. klassing hihi
Brimi Skrevet 6. august 2013 #3 Skrevet 6. august 2013 Jeg har både skandiabanken og sparebank 1. Rett og slett for at jeg trenger ID.
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #4 Skrevet 6. august 2013 Jeg klarte meg helt fint med bare Skandiabanken i 12 år. Eneste grunnen til at jeg nå har en tilleggsbank er fordi jeg måtte ha kausjonist for å få boliglån og det godtar ikke Skandiabanken. Anonymous poster hash: 276fe...8bb 1
Pengebingen Skrevet 6. august 2013 #5 Skrevet 6. august 2013 Du kan jo ringe og prate med de i Skandiabanken, de er veldig greie Har selv ingen fysisk bank. Eneste gangen det er dumt er om jeg av en eller annen grunn skulle få kontanter jeg må sette inn. Andre banker tar da gebyr for å sette inn i annen bank... Men det har hittil ikke skjedd, cash er så gammeldags Ellers må det jo være snakk om en god del for at jeg ikke heller da kan bruke kontantene på matkjøp osv og la tilsvarende stå igjen på konto...
Charmander Skrevet 7. august 2013 #6 Skrevet 7. august 2013 Har Skandiabanken og HSBC. Må ha en annen fysisk bank i utlandet.
Anglofil Skrevet 7. august 2013 #7 Skrevet 7. august 2013 Har en annen hovedbank for å kunne få ID, og for å ha BSU, der Skandiabanken dessverre ikke har spesielt gunstig rente i forhold til andre banker. Dessuten er det viktig å kunne sette inn penger enkelt uten å måtte betale massevis av gebyrer og lignende. Mvh Yvonne
Gjest Blomst83 Skrevet 7. august 2013 #8 Skrevet 7. august 2013 Jeg har kun hatt Skandiabanken i 14 år,og det fungerer helt fint
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå