Gå til innhold

filmer med 18 årsgrense til 12-13 åring, men som har 11 i Norge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det greit at 12-13-åringer ser filmer med 11-årsgrense, men som har 18 årsgrense i USA? Hvordan kan det være så stor forskjell på landene? Er det Norge som er for slapp, eller USA for streng? Jeg vet noen av filmene med 11 her i Norge men 18 i USA inneholder en eller annen form for sex uten at mer ser så mye og noe banning. Men er dette greit for en 11-13 åring å se selv om filmen har 11-årsgrense i Norge?

Anonymous poster hash: 2459b...395
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilke filmer har 18 i USA og 11 her? Tenker du på de som har aldersgrense R? USA har jo ingen 15-årsgrense, så der må det enten bli PG-13 eller R. Skal ikke så utrolig mye banning eller sex til før den får R, på det er nok USA litt strengere enn Norge. Når det kommer til vold synes jeg Norge er strengest. Men det er jo forskjell på vold også da. Er laaangt ifra f.eks roboter som slåss med hverandre til grafiske filmer som har kampscener i nærbilde og masse blod.

Har filmen 11-års grense i Norge er du nok ganske trygg. Når det er sagt, er det ikke så mange R-filmer jeg ser. Selv om jeg er 23.

• Liker 1
Skrevet

En del filmer er jo redigert, de fjerner det verste innholdet. Jeg husker da jeg var yngre, jeg så en Indiana Jones-film. Jeg syntes ikke den var så veldig skummel. Men da jeg så den igjen senere var den helt annerledes, blant annet viste de en fyr som brenner opp. DET var ekkelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...