Gå til innhold

Hvorfor er ansatte i parfymerier/dyre butikker så nedlatende?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lagt merke til at en del ansatte i dyre butikker er svært nedlatende, og noen ganger til og med ubehagelige.

Jeg har opplevd å få sarkastiske spørsmål og til og med å bli ledd av når jeg har stilt spørsmål til ansatte på f.eks KICKS.

Noen av dem virker som om de blir irriterte over å få kunder. Dessuten så må det vel være nok av folk som ønsker å jobbe i disse butikkene, så hvorfor ender de alltid opp med de dårligste/minst intelligente selgerene?

Det kan jo umulig være noe positivt for salget i butikken, når de ansatte er sånn...

Anonymous poster hash: 2dd2b...fed
  • Liker 38
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig! Derfor handler jeg bare på nett :)

Anonymous poster hash: a41f1...dac
  • Liker 6
Skrevet

jeg pleier virkelig å si det rett ut at jeg ikke liker tonen om noen er nedlatende.

Jeg skriver også en mail til konsernet og gjør rede for butikk, klokkeslett og ansatt. Har opplevd at den ansatte blir flyttet til et annet utsalg. Så det så.

Veldig godt at de får mulighet til å rydde i egene rekker.

• Liker 49
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle faktisk handle på Kicks en gang og ba om hjelp til å finne en leppestift jeg hadde sett meg ut. Da jeg spurte så damen dumt på meg, før hun snudde seg og spurte en kollega om hun kunne "ta kunden" fordi neglene hennes hadde ikke tøket ennå. Skulle tatt seg ut at jeg tok meg pause på jobb fordi neglelakken min ikke var tørr! Hjelpes.

• Liker 29
Skrevet (endret)

Jeg skulle faktisk handle på Kicks en gang og ba om hjelp til å finne en leppestift jeg hadde sett meg ut. Da jeg spurte så damen dumt på meg, før hun snudde seg og spurte en kollega om hun kunne "ta kunden" fordi neglene hennes hadde ikke tøket ennå. Skulle tatt seg ut at jeg tok meg pause på jobb fordi neglelakken min ikke var tørr! Hjelpes.

Dette er ikke holdbart. Jeg hadde fått den ansatte fjernet tvert. Som ansvarlig i en butikk kniper man vekk ugress først ved en advarsel, så ved 1. sjanse om den ansatte ikke dekke kundens behov.

Så man får et strålende team som virkelig er inneforstått med at om det ikke var for kundene-så hadde de ikke hatt jobb !

Endret av Wonders
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Åh, parfymelle på solsiden har strålende service. Alle andre slike butikker er dårlige, men guri makan hvor hjelpsomme og koselige de er der i hvert fall :)

Anonymous poster hash: 3051b...ae4
  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg veldig igjen i det som blir skrevet her. Jeg er ikke spesielt jentete og går nesten usminket når jeg skal på handel. Men jeg pynter meg jo og sminker meg når jeg skal noe spesielt, og da må jeg ofte handle ny sminke eller kjole. Jeg blir sjelden tatt seriøst når jeg skal handle til det formålet, og det er tydelig at de ansatte i flere butikker ikke orker å bruke tid på meg.

Det samme har skjedd på Soundgarden og hi-fiklubben når jeg har sett på dyre høytalere (endte opp med å kjøpe hjemmekino til 50 000 på nett fordi de ikke gadd å bruke tid på meg). Og i diverse bilverksteder orker de ikke en gang å forklare hva som er galt med bilen min.

Synd at man skal få service etter hvordan man ser ut. De ansatte kan jo umulig vite hvor mye penger jeg har og om jeg bare skal kikke eller om jeg faktisk skal kjøpe noe.

Vi burde bli like flinke som Wonders og klage mer når vi opplever slike ting :)

Anonymous poster hash: d89f2...115
  • Liker 31
Gjest Snyltefluen
Skrevet

Om jeg en sjelden gang opplever dårlig service, gjør jeg akkurat som Wonders.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg mener det er vi som forbrukere som skal bli hørt.

Man kan også gå rett bort å få snakket med den ansvarlige i hver butikk.

Be om å snakke med en som har fullmakter med en gang, rolig og smilende.

På elkjøp og lignende butikker,- diskuterer aldri med en som ikke har lov å jekke ned prisene/bestille opp det du ønsker---. Det kan fort bli mye surr.

Det har aldri vært sure miner der, men man merker at de ser dollartegn i øynene når de søker opp hvor mye vi bruker i div. butikker som er registrert på oss med mobilnummer eller noe... DA blir tonen anderledes. Merkelig...

Endret av Wonders
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble ropt til, utskjelt og ledd av en gang jeg ringte KICKS for å søke jobb. De hadde jo ikke en gang sett meg, og kunne ikke akkurat konkludere med at jeg var så uegnet til å jobbe der at jeg fortjente kjeft for å prøve. Det går ann å gi et avslag uten å latteliggjøre den som ringer og spør om å få et intervju. Jeg har masse erfaring fra service og selgeryrket og jeg ser bedre ut en gjennomsnittet i de butikkene, så der tapte de virkelig en god kunde og evt. ansatt. Jeg handler sminken min på nettet eller i taxfree-butikker fra nå av.

• Liker 18
Gjest Conradine
Skrevet

Som sagt over - blir man behandlet dårlig i en butikk så må man si ifra.

Mine lokale Kicks-butikker har ypperlig service og de ansatte er utrolig hyggelige og hjelpsomme alle sammen.

• Liker 3
Skrevet

Samme opplever jeg når jeg en sjelden gang forviller meg inn hos trelastforhandlere eller byggevarebutikker, typiske mannebutikker. Der forventer mange av butikkmedarbeiderene at det er en selvfølge at du vet hva du skal ha og hva og hvordan ting foregår. Spør du om hjelp ser de dumt på deg som om du er en idiot fordi man ikke er vel bevandret i deres verden.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Det samme har jeg også - merkelig nok - opplevd fra flyvertinner (både kvinnelige og mannlige). De kan gi elendig service, de overser, går bare rett forbi, og det er ikke fordi de har dårlig tid eller er slitne, for de vaker rundt og gir råd og er smørblide mot andre. Dette forstår jeg ikke. Jeg trodde mine penger var like mye verdt som andres?

Endret av Pringle
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det samme har jeg også - merkelig nok - opplevd fra flyvertinner (både kvinnelige og mannlige). De kan gi elendig service, de overser, går bare rett forbi, og det er ikke fordi de har dårlig tid eller er slitne, for de vaker rundt og gir råd og er smørblide mot andre. Dette forstår jeg ikke. Jeg trodde mine penger var like mye verdt som andres?

Jeg også. Opplevde en gang at en flyvertinne SPARKET veska mi fordi hun mente at den ikke satt godt nok under setet forran. Ærlig talt. Dette var en dyr veske med verdisaker og en bærbar mac i. Hun kunne i det minste spurt om jeg kunne flytte på den, men neida, "DEN KAN SKLI UT I MIDTGANGEN NÅR DEN LIGGER SÅNN!" ropte hun, og sparket til veska.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg også. Opplevde en gang at en flyvertinne SPARKET veska mi fordi hun mente at den ikke satt godt nok under setet forran. Ærlig talt. Dette var en dyr veske med verdisaker og en bærbar mac i. Hun kunne i det minste spurt om jeg kunne flytte på den, men neida, "DEN KAN SKLI UT I MIDTGANGEN NÅR DEN LIGGER SÅNN!" ropte hun, og sparket til veska.

Hadde du satt henne på plass hadde du sikkert blitt klassifisert som en sikkerhetstrussel ...

Anonymous poster hash: 3723a...4a8

• Liker 23
AnonymBruker
Skrevet

jeg går uten å handle noe. også ser jeg på navneskiltet til vedkommende å skriver inn til kjeden akkurat hva som skjedde.

jeg jobber selv i en butikk og har mye erfaring fra butikk,salg og service tidligere . jeg vet akkurat hva som er god service som butikkmedarbeider og som kunde. og bedriften trenger å få vite det vis de har ubrukelige og frekke ansatte.

Anonymous poster hash: 666db...05b
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

må si at jeg har vært borti lignende situasjoner, som sagt helst i parfymerier og andre butikker du helst bør ha litt størrelse på lommeboken for å gå. Alt fra å bli oversett mens betjeningen har skravleklubb til å føle blikket etter deg når du sier at du bare titter litt.

har for så vidt notert at de bak parfymeri disken ofte har en spesiell...look! Foundation, Foundation , Foundation.....mer pyntet enn hvermansen generelt å blankpolert manke. litt sånn som at de kunne ha vært plukket ut av et dameblad. Tror nok at det riktige *image* er en veldig viktig faktor når et parfymeri ansetter en ny kropp bak disken. å alt det andre som serviceinstilling å godt lynne er mer *optional*

Anonymous poster hash: dde36...e09
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
Fakta er at folk som jobber i butikker mangler utdannelse og\eller ikke har kompetanse til å få seg en annen jobb. De liker å innbille seg og få andre til å tro at den jobben de gjør er meget viktig, når enhver mellom ørene forstår at å være en selger ikke er høyt ansatt og er en jobb som utføres av ufaglærte, en jobb som de fleste kan utførte uten problemer. Sånn sett er selgerjobb i en matvarebutikk mye viktigere, og jeg respekterer folk som jobber i matvarebutikker mye mer enn ufaglærte som leker viktigper i en eller annen tilfeldig motebutikk.
De er det for å selge varer og når de ikke engang behersker den delen, er de unyttige og burde ikke ha en jobb hvor kundekontakt er viktig.
Kynisk? Ja, men også sant.

Anonymous poster hash: 610dc...f83
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Åh, parfymelle på solsiden har strålende service. Alle andre slike butikker er dårlige, men guri makan hvor hjelpsomme og koselige de er der i hvert fall :)

Anonymous poster hash: 3051b...ae4

Helt enig. Har vært der to ganger og servicen der er fantastisk.

Anonymous poster hash: 610dc...f83

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...