AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #1 Skrevet 6. august 2013 Jeg har slanket meg, eller forsøkt hvertfall, i snart 2 år med resultat i at jeg har lagt på meg enda 2 ekstra kg. Nå de siste ukene har jeg gått på med nytt mot etter ferien. Har ligget på mellom 12-1300 kcal, bortsett fra grønnsakene som kommer i tillegg. Det er nok dager jeg har ligget på opptil 1500 også, og jeg har hatt en spisedag hvor jeg har spist mere. Jeg har i også trent en del, hovedsakelig styrketrening men har varmet opp med elipsemaskinen så svetten renner men maks 20 min. I skrivende stund er jeg så støl at jeg nesten ikke kom meg opp av sengen, så jeg føler jeg trener hardt. For 2-3 uker siden veide jeg 62,5 og gikk ned til 61,7 iløpet av noen dager. Nå veide jeg meg igjen og veide nå 62,6 (!!!) så har da altså gått opp siden jeg startet med friskt mot, hadde forventet å hvertfall gått ned til under 61,5... Dette holder jeg bare ikke ut lengre, det tar jo helt over livet mitt. Den enste løsning jeg ser er å legge meg under 1000 kcal, men det er jo ikke bra! Hva er det som er galt med meg?? Jeg spiser til vanlig veldig sunt, rene matvarer, mye grønnsaker og ikke sukker eller hvetemel.Anonymous poster hash: 02c38...d70
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #2 Skrevet 6. august 2013 bruk målebånd og ikke vekta. Anonymous poster hash: 9fe92...6a1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #3 Skrevet 6. august 2013 Vet ikke hvor høy du er. Men synes vekta di høres helt normal ut, så skjønner ikke hvorfor du driver å slanker deg. Hvis det er sånn at du ønsker en mer strammere kropp, så burde du begynne med styrkeøvelser i stedet. Det har mye å si faktisk. Anonymous poster hash: 1e300...cca 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #4 Skrevet 6. august 2013 Jg har gått ned en del i sommer med følgende oppskrift: - finn ut basal metabolic rate (hva kroppen din trenger for å i det hele tatt fungere): http://www.muscleandstrength.com/tools/bmr-and-daily-calorie-calculator.html - spis minimum bmr hver dag, eksperimenter heller med å øke enn å spise mindre. - spis kaloriene du trener - bruk apper og nettsider, som f.eks. Myfitnesspal for å holde kontroll på kaloriinntaket. Jeg har fått mange aha-opplevelser på kostholdet mitt, selv om jeg i utgangspunktet trodde jeg hadde kontroll. Mfp har også et godt forum med bra folk som oppmuntrer og ikke misleder for mye. - trener 30-60 min 5-6 ganger i uka.Anonymous poster hash: 61f09...62b
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #5 Skrevet 6. august 2013 bruk målebånd og ikke vekta. Anonymous poster hash: 9fe92...6a1 Jeg bruker mest målebånd, og det er desverre helt enig med vekta :sVet ikke hvor høy du er. Men synes vekta di høres helt normal ut, så skjønner ikke hvorfor du driver å slanker deg. Hvis det er sånn at du ønsker en mer strammere kropp, så burde du begynne med styrkeøvelser i stedet. Det har mye å si faktisk. Anonymous poster hash: 1e300...cca Jeg er bare 162. Jeg skal ikke ned så mye, 4-5 kg. Da er jeg fornøyd og komfortabel i min egen kropp. Nå føler jeg meg ikke bra. Som jeg har skrevet så har jeg trent mye styrketrening i det siste Anonymous poster hash: e16ce...228
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #6 Skrevet 6. august 2013 Jg har gått ned en del i sommer med følgende oppskrift: - finn ut basal metabolic rate (hva kroppen din trenger for å i det hele tatt fungere): http://www.muscleandstrength.com/tools/bmr-and-daily-calorie-calculator.html - spis minimum bmr hver dag, eksperimenter heller med å øke enn å spise mindre. - spis kaloriene du trener - bruk apper og nettsider, som f.eks. Myfitnesspal for å holde kontroll på kaloriinntaket. Jeg har fått mange aha-opplevelser på kostholdet mitt, selv om jeg i utgangspunktet trodde jeg hadde kontroll. Mfp har også et godt forum med bra folk som oppmuntrer og ikke misleder for mye. - trener 30-60 min 5-6 ganger i uka.Anonymous poster hash: 61f09...62b Hei! Takk for råd alt dette har jeg allerede gjort det eneste jeg kan tenke meg er at sånne standard basalforbruk-utregning ikke passer for meg og at jeg har unormalt lavt forbruk. Det er derfor jeg vurderer å legge meg på lavere kcal-inntak. Har iløpet av de siste årene hatt perioder jeg har ligget litt høyere også, uten at det gjorde noe for meg.Anonymous poster hash: e16ce...228
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #7 Skrevet 6. august 2013 Kanskje du skal sjekke bmr hos legen e.l. for å finne ut hva den egentlig er siden nettkalkulatorene ikke fungerer for deg?Anonymous poster hash: 61f09...62b
AnonymBruker Skrevet 6. august 2013 #8 Skrevet 6. august 2013 Kanskje du skal sjekke bmr hos legen e.l. for å finne ut hva den egentlig er siden nettkalkulatorene ikke fungerer for deg?Anonymous poster hash: 61f09...62b Hmm, kan man gjøre det assa?Anonymous poster hash: e16ce...228
Jade Skrevet 6. august 2013 #9 Skrevet 6. august 2013 Det er vanskelig å gå ned de siste kiloene, mye vanskeligere enn når man er overvektig. Mitt råd er å ikke gi opp, vekten går gjerne litt opp og ned fra dag til dag, selv om kostholdet og treningen skulle tilsi at du kun skulle gått nedover. Du bør ikke spise mindre enn 1200! Men loggfør det du spiser, så du er sikker på at du spiser det du tror i kalorier.
Gjest *MaggieQ* Skrevet 6. august 2013 #10 Skrevet 6. august 2013 Om du ikke går ned i vekt så inntar du for mange kalorier. Hvor mange kilometer kommer du på de 20 min på ellipsemaskinen? Du brenner ca. din egen vekt i kalorier per kilometer så mange tror de brenner mye mer enn de faktisk gjør. På 5 km så har du f.eks ikke brent så mye mer enn 310 kcal.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #11 Skrevet 8. august 2013 TS, min erfaring er at kroppens reaksjon på matinntak / slanking kan gå veldig i perioder. Av og til går jeg ned i vekt til tross for å ha spist mye, andre ganger står vekten stille selv om jeg spiser lite. Smør deg med tålmodighet. Ta evt. en vedlikeholdspause, og start igjen. Anonymous poster hash: 13c8c...570
AnonymBruker Skrevet 8. august 2013 #12 Skrevet 8. august 2013 "Vil hjelpe"?For vederlag eller for et øket antall besøk på websidene din, Susana? Syre base teorien er dokumentert som oppspinn. Vær vennlig å slutt å forurense dette forumet med egenreklame, Susana. Anonymous poster hash: 13c8c...570 Enig. Hun "hjalp" nettopp en jente på 16år, 165cm og 46kg hvordan hun skal gå ned i vekt! Anonymous poster hash: 56e5c...0de 1
Gjest made4u Skrevet 10. august 2013 #14 Skrevet 10. august 2013 Nå overser jeg hva folk rapporterer om hvor mye dem spiser, det stemmer sjelden eller aldri uansett, i så fall må du ha et pinlig nøyaktig kosthold der du må bruke vekt og regne ut for alle ingredienser/matvsner du benytter, ytterst få fører et slikt regnskap og selv flere som gjør det feilrapporterer. Mengde rapportert er også uvesentlig for alle som jobber med kostholdsrådgivning, først og fremst fordi feilrapportering er det vanligste dem opplever, dernest fordi kaloritelling er helt unødvendig og det forteller lite eller intet om en persons kostholdsvaner eller utfordringer. Du skriver som om det er noe uvanlig med kroppen din, eller som om den ikke fungerer etc., vektnedgang får du ikke, tabeller virker ikke på deg etc. Dog ser jeg ikke annet enn noe helt normalt for din del, kroppen din responderer slik jeg ser det helt normalt - er mer det mentale hos deg som må resettes så du får et sunnere forhold til dette emnet. Jeg ser at kroppen din er i energibalanse rundt vekten du har, svingninger rundt vekten på pluss minus noen kilo er da helt normalt... Altså er intet galt og du fungerer som du skal...
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #15 Skrevet 10. august 2013 Har du vurdert å trene mer på ellipsemaskinen? Kanskje kroppen din responderer bra på noen langøkter med kondisjonstrening i uka. Jeg ville ikke spist mindre, friske mennesker på din høyde skal ikke måtte sulte seg ned til 1000 kalorier. Jeg er høy og slank og har trent tre ganger i uken i et halvt år uten en eneste halvkilo opp eller ned, så det er ikke slik at man kan knipse med litt styrketrening og vips er man ned i vekt. Anonymous poster hash: feb1f...176
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #16 Skrevet 10. august 2013 Det er tull å snakke om at man har lagt på seg, eller tatt av seg med desimaltall. Vekten varierer konstant og minst +/- 1 kg, uten at det innebærer mer fett (eller muskler for den sak skyld). Bare alt som ligger inne i fordøyelsessystemet ditt varierer og som kjent også væskebeholdningen i kroppen (både hvor mye som er "på vei" gjennom systemet, hvor mye som i øyeblikket er lagret i musklene dine). Forresten, å drive med hard styrketrening, sammen med redusert kaloriinntak er neppe veien til suksess. Og når du sier at du har en "spisedag", hvor stort matinntak innebærer det? Hvorfor har du en "spisedag"? Hvorfor ikke prøve å spise akkurat tilstrekkelig hver dag, i stedet for å lide i hverdagen, så slipper du kanskje å bli så mat- og slankefokusert? Anonymous poster hash: 13c8c...570
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #17 Skrevet 10. august 2013 Jeg har slanket meg, eller forsøkt hvertfall, i snart 2 år med resultat i at jeg har lagt på meg enda 2 ekstra kg. Nå de siste ukene har jeg gått på med nytt mot etter ferien. Har ligget på mellom 12-1300 kcal, bortsett fra grønnsakene som kommer i tillegg. Det er nok dager jeg har ligget på opptil 1500 også, og jeg har hatt en spisedag hvor jeg har spist mere. Jeg har i også trent en del, hovedsakelig styrketrening men har varmet opp med elipsemaskinen så svetten renner men maks 20 min. I skrivende stund er jeg så støl at jeg nesten ikke kom meg opp av sengen, så jeg føler jeg trener hardt. For 2-3 uker siden veide jeg 62,5 og gikk ned til 61,7 iløpet av noen dager. Nå veide jeg meg igjen og veide nå 62,6 (!!!) så har da altså gått opp siden jeg startet med friskt mot, hadde forventet å hvertfall gått ned til under 61,5... Dette holder jeg bare ikke ut lengre, det tar jo helt over livet mitt. Den enste løsning jeg ser er å legge meg under 1000 kcal, men det er jo ikke bra! Hva er det som er galt med meg?? Jeg spiser til vanlig veldig sunt, rene matvarer, mye grønnsaker og ikke sukker eller hvetemel.Anonymous poster hash: 02c38...d70 Slutt å stresse med. Spist normalt. Anonymous poster hash: 78a49...279
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå