Gå til innhold

Hjelp til hår som bare blir tynnere og tynnere :-(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er bare 35 år og håret blir bare tynnere og tynnere.

Om håret legger seg litt til den ene siden så ser man hodebunnen godt og det ser nesten ikke ut som jeg har hår :-(

Dette er skikkelig deprimerende og jeg lurer på hva jeg kan gjøre?

Kan jeg ta noe tilskudd eller noe som gjør at håret blir tykkere.

Jeg bruker volumshampo, men føler ikke det hjelper mye.

Anonymous poster hash: b4c47...ed9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bruke en shampoo som forebygger håravfall. Det er ikke noe som kan gi deg mer hår, men du kan hindre at du mister mer.

Kerastase har to shampoer i Spesifique serien som heter Bain Prevention og Bain Stimuliste. Begge er til å forebygge tynnende hår og håravfall.

Når du vasker håret så kan du vaske det en gang med en shampoo i mot håravfall og en gang med en volumshampoo. Hvilken volumshampoo bruker du?

Det kan også hjelpe å føne håret om du ikke allerede gjør det. For da får du mer volum i håret. Gjerne med en mousse som gir volum. Jeg anbefaler Bamboo Whipped mousse. Den gir mye volum, litt hold uten at den blir stiv.

Skrevet

Jeg har mest lyst til å be deg godta situasjonen da du til slutt vil miste det håret du vil miste uansett hva du gjør. Det eneste du kan gjøre er å utsette/redusere tempoet på hårtapet. 35 år er ikke spesielt tidlig å miste hår. Jeg begynte å bli tynn i håret allerede som 20 åring og har siden 22-23 års alderen hatt helt kort hår og i de siste årene helt skinnet og det har gått helt fint. Jeg er 32.

Om du absolutt ikke kan leve med dette og er villig til å betale masse penger finnes det et middel på Apoteket som heter Recrea Forte som skal påføres to ganger pr dag. Det skal stoppe og i noen tilfeller gi hår tilbake hvis hårsekkene er døende og ikke døde. Bivirkninger kan være dårlig potens, men skal være sjeldent.

Så har du en pille som heter Propecia som skal stoppe hårtap. Dette endrer hormonbalansen som skal påvirke produksjon av dihydrotestosteron som forutsaker arvelig hårtap. Bivirkning sterilitet. Også sjeldent.

Gå til lege før du bruker noen av midlene.

En fyr driver en nettside som heter http://www.hartap.info/ som deler sin erfaring med bruk av forskjellige produkter. Les alt med en klype salt for han lirer av seg at B-vitaminer er viktig for håret. Det kan det være, men det er ikke vitaminmangel som forutsaker hårtap. Det ligger i genene dine.

Skrevet

Kanskje legen kan sjekke om du mangler noe?

Du har ikke nettopp fått barn? Eller slanker deg, eller spiser for lite næringsrik mat?

Skrevet

Volumsjampo gir vel ikke tykkere hår, men følelsen/utseendet av litt tykkere hår.. tror jeg.. Er du mann? Da skal du vite at vi kvinner faktisk ikke bryr oss så mye om hårtap. Eller, i hvertfall ikke jeg :P

Skrevet

Det finnes et helsekostprodukt som heter Hårkontroll, og skal være et produkt som har vært på topplisten over slike produkter i mange år. Har googlet det litt, og dette er et produkt med dokumentert effekt. Skal viistnok gi tykkere hår, redusere/stoppe håravfall og være positivt for hårvekst.

Men du bør også sjekke om du har mangeltilstand på viktige næringsstoffer? Kanskje ta det opp med fastlegen og ta noen prøver?

Her er link til produktet jeg nevnte:

http://www.shopping4net.com/no/Helsekost/Haar-hud-negler/Kosttilskudd/Haarkontroll-Bionutrin.htm

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville først og fremst sjekket HVORFOR jeg mistet mye hår... Jeg mistet mye hår en periode, og jeg manglet rett og slett b-vitaminer. Etter et år på tilskudd er håret på god vei tilbake igjen:)

Anonymous poster hash: 17d04...27b

Skrevet

Korreksjon:

Jeg vet jo ikke om du er mann eller dame, det har jo litt å si. Er du dame så kan det kanskje behandles med medisiner.

Skrevet

Volumsjampo er det værste for håret.Den inneholder chemikalier som åpner skjellaget i hver eneste hårstrå,avstanden mellom hårstråene blir større -oppisk volum.Sjellene knekkes av,håret blir mer slit,mer tynn.Det blir en ond sirkel.

• Liker 1
Skrevet

Ta ølgjær (b-vitamin).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...